Morgenochtend is het hier sportdag. Op een atletiekbaan, in de volle zon. Alleen stopt deze een uur eerder en gaat de lange afstandestafette eruit. Verder blijven alle sportonderdelen zoals ze zijn. School geeft aan een petje op te doen en flesje mee te geven waar water in bijgevuld wordt. Dat is het. Misschien ben ik naïef maar ik had dus echt verwacht dat het niet door zou gaan of dat alles in waterspelletjes veranderd werd. Wat zouden jullie doen?
Kind ziek dikke doei sporten in die hitte. Ligt er ook aan hoe warm het daar wordt. Ik woon in Brabant en hier wordt het morgen ook 29 graden.
Hm, tja ik snap eigenlijk niet zo goed waarom veel mensen zo'n "probleem" maken van de huidige temperaturen. Ja, het is warm, maar mijn kinderen spelen er zelf echt niet minder wild oid door. Dus waarom zou een sportdag mét petje op en extra drinken niet kunnen?
Ik vind sporten wel belangrijk maar niet in de volle zon en met kleine kinderen (alles onder 12jaar is voor mij een klein kind) kinderen vergeten te drinken ze verbranden daar super hard gaat een petje of wat water echt niet aan helpen. Tenzij de begeleiding echt aangeeft dat de kinderen moeten drinken en daar ook op toe zien maar dat gebeurd helaas niet. Ik woon in zuid/west Brabant dus zou voor een keer mijn kind thuis houden.
Ja ik denk er net zo over. Vind het zelf wel warm om te sporten, maar de kinderen vinden het geen enkel probleem. Dus met petje, meer dan voldoende drinken en rustmomenten zie ik het probleem niet echt.
Er is geen probleem met de temperatuur, maar de activiteit. Met die hitte is het gewoon niet aan te raden om buiten in de volle zon te sporten, ook al heb je genoeg water en een pet.
Mijn kinderen zijn anders echt heel sloom met dit weer en kunnen echt niet tegen warmte. 1 van de 3 kan er zelfs echt ziek van worden terwijl je voorzorgsmaatregelen neemt. No way dat ik hem had laten sporten buiten met dit weer.
Ik zou mijn dochter laten gaan omdat ik weet dat zij het zelf zou aangeven wanneer ze het even niet meer trekt bv, extra wil drinken, zich in wil smeren of noem maar op. En omdat ik er vanuit ga dat de leerkrachten ze ook extra in de gaten houden. Hier geef ik bij zulke temperaturen trouwens altijd een plantenspuiter mee ter verkoeling en vooral zodat ze haar hoofd nat kan houden.
Als het in de ochtend een paar uurtjes is, dan kan het denk ik wel toch? Ligt ook aan je kindje of hij/zij tegen de warmte kan. Zelf kan ik echt ziek/onwel door de warme zon worden, als er schaduw is dan gaat het goed maar in de bloedhete zon niet, als hulpouder zou ik het dus al niet redden.
Als ze tussen de spellen even rust inbouwen om te drinken of om af te koelen. Goed insmeren, jezelf juust niet teveel natmaken om verbranding te voorkomen. Ze zullen vast extra drinken meenemen. Leerkrachten kunnen ook inschatten of kinderen te veel doen.
Ondanks dat de school hier de kinderen heus in de gaten zal houden en mijn kinderen het echt leuk vinden buiten lekker te rennen en te doen, zou ik mijn jongste zeker thuis houden. Met een hoofd knalrood haar verbrand ze dan waar je bij staat ondanks het smeren dus dat risico wil ik niet lopen......oudste zou ik gerust laten gaan, hoewel die ook thuis zou willen blijven als haar zusje thuis blijft Dit zeggende denk ik ook, geniet van het mooie weer nu het eindelijk mooi weer is, maak er gebruik van! Eigenlijk een beetje van alles wat merk ik.....
Zo hadden wij laatst een voetbal tournooi, van twaalf tot drie met 30 graden. We zijn wel gegaan maar duidelijk aangegeven dat als ik merk dat het niet gaat ze gelijk van het veld haal. Het ging best goed. Veel drinken en tussen de wedstrijden door in de schaduw. Ik zou dus kijken hoe het morgen gaat