tanden poetsen dreumes 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door limili, 26 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Mijn dochter van 15 maanden heeft eindelijk een paar tandjes en nu wil ik het tandenpoetsen gaan introduceren. Alleen krijgt zij in de avond nog een fles melk voordat zij naar bed gaat. Meestal is ze daarna lekker rozig en slaapt ze snel in. Wat is handig voor het tandenpoetsen?

Iemand tips of ervaring?

2. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik poets lekker ervoor... Ik ga mijn meisje niet wakker maken ervoor.. Hier slaapt ze ook meestal met flesje in...

Tandarts zegt wel erna is beter maar dan heeft haar fles ook geen zin en zit ik met huilend kind omdat ze niet kan slapen.

Over een tijdje gaan we het flesje voorzichtig over naar warm water. Ik denk namelijk dat het vooral zuigbehoefte is...
    Dan maakt het niet uit want water heeft niks slechts. Melk schrijnt wel slecht te zijn voor de tanden..

(jaja vorige week nog inlichtingsavond kinderen gehad van tandarts)

Oja mijn dochter is 16 mnd..

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Bekend dilemma. Ik ben mede hier door sneller 2x per dag gaan poetsen (wat officieel vanaf 2 jaar echt moet geloof ik).
    Hier drinkt hij nog even aan de borst na het tandenpoetsen...... Geen idee hoeveel hij dan nog krijgt hoor. Dat is voor hem echt het rustmoment en heeft hij nog nodig in de overgang van de dag naar de nacht.

Deel Deze Pagina