Welke klim/schommel attributen aan de pergola

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 30 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Als het zo'n toestel is waar ze op en in kunnen klimmen en af kunnen glijden e.d. wel. Maar een simpele schommel niet. Die kun je bij wijze van spreken al in de deuropening hangen.

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Is het zo’een van een autoband gemaakt?
    Edit:

Bijgevoegde bestanden:

Cindy1977 en LisbethSalander vinden dit leuk.
  3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Wat vreemd dan dat er onderscheid gemaakt wordt in speeltoestellen. Ik zou ervan uit gaan dat al het speelgoed, binnen en buiten een veiligheidskeuring gehad dient te hebben. Vroeger 2 vriendinnen gehad met gebroken armen door een schommel die losliet van de balk.

4. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
  5. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Jaaaaa! Leuk hè!

....zit stiekem dat ding te bestellen....

6. tuc

tuc Niet meer actief

Er wordt geen onderscheid gemaakt, er is gewoon een regel dat speelgoed deugdelijk en veilig moet zijn. Dus ook voor een schommel die opgehangen wordt. Het mag dus niet met 2 roestige schroeven maar moet met goed ophangmateriaal.

7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.842
    5.584
    113
    Dan snap ik je vorige post denk ik niet. Want daarin zeg je dat speeltoestellen waarop ze klimmen en glijden wel aan veiligskeuring dient te voldoen en een schommel niet.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat om de constructie. In principe kun je op een houten plank al schommelen. Een klimtoestel waar kinderen op kunnen klimmen mag dus niet een zelf gefabriceerd ding zijn. (Of je moet het laten keuren, volgens mij kan dat ook, maar dat zal wel prijzig zijn) Dat moet een veilig gekeurd toestel zijn.
    Dat je de schommel veilig ophangt met goede touwen, haken e.d. en niet aan wollen touwtjes dat lijkt mij logisch.
    Een pergola mag ook niet van waaibomenhout natuurlijk. Het moet dus materiaal zijn wat geschikt is om een schommel te dragen. Waar de hovenier bij ons uiteraard voor zorgt. Maar onze pergola is dus geen gekeurd klimtoestel.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben ook een pergola laten plaatsen aan de zijkant van ons huis. Momenteel hebben wij
    een schommel, ringen en trapeze, wil eigenlijk nog een nestschommel erbij.

tuc vindt dit leuk.
  10. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Ik ben dan slecht in zoeken denk ik. Heb je toevallig een link?

11. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Heb ze vorig seizoen gewoon in een bouwmarkt gehaald... kan ze zo ook niet zo snel vinden op de site

12. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    917
    864
    93
    NULL
    NULL
    Willen sommige van jullie eens een foto showen hoe de pergola eruit ziet? Wij hebben aan de zijkant van het huis zo'n 2 meter en willen daar ook iets neerzetten zodat we er een schommel aan kunnen hangen

13. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.543
    8.502
    113
    Hier schommels, ringen en een disc aan een touw voor 1 persoon.

Nestschommel hebben we niet gedaan, want voor die ruimte konden we 2 andere dingen ophangen.
    En zie in de buurt kinderen er zelden op zitten, op het schoolpein dan juist weer wel!

tuc vindt dit leuk.
  14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.992
    4.008
    113
    Wij hebben een nestschommel, een gewone schommel, trapeze met ringen, een touwladder en we hadden zo'n swingdisc.
    Maar we hebben plek voor 2 dingen (en de schommel kan ook onder de luifel van het hok) dus wij wisselen het af. Meestal hangt de nestschommel er en de trapeze met ringen. En dan de gewone schommel bij het hok. De touwladder hangt in de boom trouwens.

tuc vindt dit leuk.
  15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Wij hebben vier haken, en kunnen dus twee schommels naast elkaar hangen of een nestschommel.
    We wisselen ze af en ze zijn eigenlijk even populair. Er wordt hier dagelijks meerdere malen geschommeld.

tuc vindt dit leuk.
  16. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We hebben een ninja line waar verschillende dingen aan hangen. Bij Q is de rekstok favoriet, bij M de ringen.

Deel Deze Pagina