We kunnen maar niet kiezen, er zijn zoveel mooie namen voor meisjes! Misschien kunnen jullie helpen. We hebben de volgende opties die we mooi vinden: - Esra - Puck - Rivka - Salomé welke spreekt je het meest aan? Zijn er ook mensen die ervaring hebben met wachten tot de baby er is en dan kiezen? Maakt het dat makkelijker, als je weet hoe het kindje eruit ziet, of weet je het dan juist helemaal niet meer? Dank voor jullie mening en ervaring!!
Ik vind Rifka leuk. Maar dan wel met een f, met een v vind ik zo hard staan. Puck vind ik leuk voor een klein meisje, maar minder voor een volwassen vrouw. Esra vind ik meer een jongensnaam (alhoewel je het dan met een z schrijft geloof ik) En Salomé vind ik gewoon niet mooi, zonder verdere achterliggende reden.
Ik vind Rivka en Esra heel mooi. Ik vind Ezra (met z dus) wel een jongensnaam daarom heb ik Rivka gestemd.
Ik vind alleen Puck echt niet mooi en ook niet in het rijtje van de andere namen passen. Ik heb gestemd voor Esra maar heb ook een zwak voor Salomé.
Ik vind Rivka het leukst van het rijtje. Esra vind ik meer een jongens naam. Dan zou ik eerder voor de Ijslandse naam Yrsa gaan. Puck, vind ik geen leuke naam voor een volwassen vrouw. Salomé, is niet echt mijn stijl.
Esra staat voor mij met stip op 1! Dit is officieel toch écht een meisjesnaam. Ezra is inderdaad een jongensnaam (alhoewel soms ook aan meisjes gegeven). Een beetje zoals Noa/Noah, Pascalle/Pascal, etc... Salomé vind ik ook wel mooi.
Esra vind ik te mannelijk (vanwege Ezra en die vind ik mooier voor een man dan voor een vrouw) en wat gek voor een niet-Turks meisje, Puck de 'dingig' (en rijmt op fuck) en Salomé te vreemd (ik denk altijd aan slalommen?), wel mooi als 2e naam. Rivka daarentegen vind ik wel mooi Wat hard, maar ook wel weer mooi. Dus bij mij geen twijfel, haha, Rivka it is Of Rivka Salomé. Andere ideetjes: Bodée Doris Fenna Gitta Gytha / Githa Hanna Hedda, Hella Henna Hilja Inez Irja, Iria Irsa, Yrsa Isra Janna, Janja Jelka Jessa, Jetta Jip Jiska Jonna Jorja Julée Jutta, Jitta Kajsa / Kaisa Lahja Layla Lilja Lissa Livna Lola Lotta Lumée Lynna / Linna Maeva Marna, Marla Maud Maura, Laura Mayra, Maira Meija Milla, Minna Mirja, Merja Mirna / Myrna Mirva Nanna Nissa Noor Pien Pip, Pippa Pleun Raisa, Raina Riva Romée Ronja Sanna, Sanja Sasha / Sacha, Sassa Seija Senja Silja Silke Teija Tess, Tessa Tirza Vanna Velia Virva
Rivka! En dan juist met een v, vind ik juist zachter dan een harde /f/ en volgens mij is het ook de oorspronkelijke spelling en daar houd ik juist wel van. Salomé wilde het hoofd van Johannes de doper op een schaal..voor mij geen positieve associatie.
Puck vind ik geen naam voor een volwassen vrouw maar de rest vind ik niet mooi dus kies voor Puck. Ipv Salome misschien Solveig(Solvee) of Solane
Rifka, Rivka of Rivkah kan allemaal. Prachtige Hebreeuwse naam. Betekent diener van God. Als ik een meisje z ou krijgen zou ik voor Rivka gaan.
superbedankt allemaal voor jullie berichten! Natuurlijk blijkt maar weer: smaken verschillen. Gelukkig maar. Toch helpt het wel om het eens in de groep te gooien en ideeën van anderen te horen. Je bespreekt dit niet zo gauw met vrienden en familie, wij ten minste niet. Mijn man en ik hebben alles nog eens goed overwogen, inclusief alle berichten en denken nu het meest aan Rivka (ja toch met v, met f is in onze beleving juist wat harder. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het voor anderen juist andersom is). We zijn nu 25 weken, dus er kan nog van alles gebeuren tussen nu en de geboorte, maar we zijn er voor nu uit :-D!