kamertje delen 2 kindjes,

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Schilderijtje, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

Hallo,

Wij hebben 3 slaapkamers in het totaal ( geen zolder )
    op dit moment hebben allebei mijn zoontjes hun eigen kamer. maar eigenlijk missen we wat opbergruimte betreft speelgoed etc. een speelkamer bij wijze van. nu dachten wij mischien is het leuk om de 2 kids op 1 kamer te doen over een tijdje, dus een leuke kamer maken . ook met het idee dat er in de toekomst mischien nog een 3de kindje bijkomt. dan hebben ze een leuke kamer samen en een speelkamer voor al hun speelgoed. en in de toekomst kan de speelgoedkamer fungeren als babykamer of mischien wel niet
    onze slaapkamer zijn heel hoog dus kunnen ook goed in de hoogte werken betreft bedden.
    nu zoek ik wat leuke voorbeeldjes

zijn er mensend die leuke ideeen hebben?

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Investeren in hoge kasten op maat. Dan kun je echt heel veel opbergen.

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

dat zoiezo:)
    maar was eigenlijk op zoek naar een fototje met een idee om met een klein kamertje met de deur iets uit het midden iets te creeren.
    nu had ik wel een voorbeeld gezien van een soort stapelbed en dan onderstelgedeelte met een soort hek ( zodat babys er inkunnen )
    en toch jaren in kan doordat het wel de normale lengete heeft.
    maar alle voorbeelden die ik zie zijn grote kamers

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bij mij slapen de oudste twee op 1 kamer, zodat de andere kamer een speelkamer kan zijn.
    Ze slapen nu nog in een eenpersoonsbed en een kleuterbed, maar binnenkort gaan ze naar een stapelbed. Er passen geen twee gewone eenpersoonsbedden in de kamer namelijk.

Wij hebben een stapelbed gekocht dat eventueel ook los gebruikt kan worden, dus als ze ooit weer apart willen slapen, kan dat gewoon.

Op hun slaapkamer staan verder 2 smalle kledingkasten en een boekenkast. Als ze het stapelbed krijgen ga ik ook kijken voor 1 grote kledingkast, omdat die twee smalle kasten niet ideaal zijn en bovendien zijn de deuren wat slap, zodat ze steeds openhangen.

Ik heb geen foto, maar het is een kamer van ca 3 bij 4 meter. De deur zit aan de smalle kant rechts. Links staan gelijk de kledingkasten en daarnaast nu nog het bed van de oudste tegen de lange muur. Bij zijn voeteneind begint het kleuterbed, dus de twee bedden staan in de file tegen de lange muur.

De boekenkast staat daar tegenover tegen de andere lange muur. Daarin zit halverwege een uitstulping van de schoorsteenpijp, dus dat is geen muur waar je een bed tegenaan kunt zetten.
    De tweede korte muur bestaat bijna helemaal uit raam, met een smal stukje muur. Jongste slaapt dus met zijn hoofd bij het raam.

Straks komt het stapelbed in het midden van de lange rechte muur, de kledingkast tegen de korte muur naast de deur en de boekenkast blijft op zijn plek.

Deel Deze Pagina