Voor wie is dit herkenbaar? Ons zoontje van bijna 9 maanden is erg actief en heeft sinds een week ontdekt dat het ledikantje rond lopen ook erg interessant is. We hebben ledikant en commode in één, hij trekt dan alles in z'n bed, de rits van slaapzak is open enz. ( er staat niks bijzonders nu meer op die plank) Met als gevolg dat hij gerust een uur blijft lopen en huilen van moeheid. Elke 10 minuten ga ik hem neerleggen, kroeltje erbij enz. Hij gaat meestal pas slapen als ik naast hem zit en hem dwingt om te blijven liggen. Hiervoor sliep hij 9 van de 10 keer wel zelfstandig in.
Fase. Ontdekken. Ik denk niet dat je er veel aan kan veranderen. Op een gegeven moment zal het niet meer zo interessant worden en houdt hij er vanzelf mee op. Wel heel vervelend! Overigens wel knap dat hij zelf zijn slaapzak open kan krijgen Misschien achterstevoren aantrekken?
Ja het is nogal een draakje... Had na 2 dagen het traphek open..maar dat is off-topic. 'K hoop inderdaad dat het over gaat, geeft hem zelf ook meer rust. Goeie tip van de slaapzak, want veiligheidsspeld durf ik niet.
Het is inderdaad een fase. Zorg dat alles van de commode is zodat hij niets in zijn bed kan trekken. Verder de slaapzak met de rist naar achteren doen. Dan krijgt hij het niet zomaar meer open. Misschien helpt een rustig slaapmuziekje of projector als afleiding om rustig te gaan liggen. Als hij echt moet huilen zou ik erheen gaan. Maar als hij alleen wakker is of een beetje geluid maakt niet. Hij gaat vanzelf wel liggen en valt in slaap. Als op zijn kamer bent zo rustig mogelijk doen en geen grote lamp aan. Misschien helpt een beetje warme melk of water ook om in te slapen ?
Het is een soort fase of gewoonte. Hier vanaf 1 jaar ongeveer standaard zijn bedje rond lopen als hij moet gaan slapen en als hij wakker word. Ook gooit hij alle knuffels uit zijn bedje en is hij nog een tijdje zijn kamertje aan het rond kijken en aan het vertellen voordat hij gaat slapen. Hij is nu 20 maanden oud en doet het nog steeds. Schijnbaar zijn manier om te gaan slapen. Hem plat leggen helpt hier niets want voordat ik recht sta, staat hij zelf alweer recht in zijn bedje.
Als achterstevoren niet voldoende is; Achterstevoren en binnenstebuiten. Dat was de enige manier dat onze oudste hem toen niet meer open kreeg.
Kleine Houdini's ! Het zijn gelukkig fases inderdaad. Finley heeft een tijdlang gehad dat hij na het neerleggen wel weer 10 tot 15 keer rechtop ging staan, zijn tutdoekjes eruit gooide en vervolgens ging gillen, omdat hij zijn tutdoekjes weer terug wilde (en ook wel doorhad dat wij dan weer in beeld kwamen ). Dat werd dus constant trap op, trap af, trap op, trap af...goed voor je conditie zullen we maar zeggen. Is vanzelf weer overgegaan gelukkig.