Hallo allemaal! Ik volg sinds gisteren een koemelk, ei en soja vrij dieet voor mijn zoontje. Weet nu wel welke ingredienten wel en niet mogen enzo. Sojalechitine mag wel toch? En de boter van Zeeuws meisje? Maar kennen jullie voorverpakte (meeneem) koekjes die wel mogen? En welke gewone koekjes behalve biscuitjes, speculaas? En iemand misschien een recept voor een cake/taart? En zijn er nog e nummers die vermeden moeten worden? En misschien verder nog tips en tricks? Veel vragen, sorry Groetjes!
Speculaas zou ik even controleren. De verpakkingen die ik uit het schap haalde bevatte toch ingredienten van melk/ei/soja. Maar mogelijk dat dit per merk verschilt, en ik heb daarna eigenlijk niet meer verder gezocht naar andere merken. In dat geval hoor ik graag de tip, dan ga ik daar zelf ook naar opzoek Verder zou je naar de volgende koekjes kunnen kijken: AH Country Cookies: AH Country cookies 300 gr online bestellen | AH.nl AH Oat Cookies: (al lijkt de verpakking veranderd, even controleren in de winkel of de samenstelling nog steeds "juist" is): AH Oat cookies cranberry 200 gr online bestellen | AH.nl En mijn persoonlijke favoriet: Punselies (oa te koop bij de Jumbo, en erg lekkere stroopkoekjes): Punselie, al ruim 140 jaar het lekkerste koekje uit Gouda Heel iets anders, maar peperkoek is ook een alternatief Dit zijn allemaal koekjes zonder melk, ei en soja. Mocht over ene tijdje blijken dat je alleen melk hoeven te vermijden (en wel ei/soja mag), zou je veel meer keuze hebben. Je zou in dat geval ook kunnen kijken op deze melkvrije-lijst van de AH: Allergenen - Albert Heijn Hoewel mijn zoontje behoorlijk allergisch is, en ook voor alledrie de ingredienten, hoef ik niet naar e-nummers te kijken. Zulke lage concentraties, indirect via de moedermelk, daar reageert mijn zoontje niet op. Succes!
@micera bedankt voor je reactie! Bij de jumbo de rode met witte letters speculaasjes en ze zijn nog lekker ook. En sinds gisteren heb ik een veganistische site ontdekt met allemaal heerlijke recepten Recepten - VeganChallenge en Dieet=153&Menugang=89 Baby huilt, zal later nog een keer reageren
Ik geloof dat je ook de Oud Hollandse Pepernoten mag van Bolletje, ik ga straks eens kijken in de supermarkt
Nee hoor, die bevatten mogelijk sporen van melk. Bij een algeheel melkvrij dieet moet je dat ook vermijden.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Melk (evt. ei + soja) vermijden als ingrediënt is iedereen het over eens, maar "sporen van" niet. Ik heb daarom het advies gevolgd om ""sporen van" wel te mogen in mijn dieet (ook voorafgaand in de periode aan de provocatietest). Nu mijn zoontje positief is getest, gebruik ik deze producten nog steeds. Hij heeft hier geen last van. Er zijn bovendien adviezen die aanraden zeer kleine hoeveelheden bewust toe te staan in een borstvoedingsdieet, omdat dit een positief effect kan hebben op de allergie ontwikkeling van de baby.
Bedankt voor jullie reacties Ik heb inmiddels de Veganchallenge site doorgespit naar heerlijke recepten. Al lekker bananenbrownies gemaakt en vanavond pannenkoeken. Weten jullie of er misschien ook witte bolletjes (voor bijv. broodje hamburger) zijn die ik mag eten?
AH heeft witte afbakbolletjes die wel mogen. Dat zijn wel kaiser, zachte heb ik nooit ergens gezien. Koek, komtie: -Verkade kaneel, Nizza en digestive -LU robuuste koeken -Meeste ontbijtkoeken, smulkoek/reepkoek ook abrikozenkoek daarvan -Gele Nijntje koekjes -Liga eerste stap -Sommige speculaasbrokken kunnen ook, die grote die je breken moet -Je kunt heel simpel zelf koekjes bakken met Wajang, heerlijk. -Een recept van appelkruimeltaart met havermout heb ik ook wel