Hoi Dames, Zou graag wat advies krijgen. Mijn zoontje is nu 11 maanden en krijg 's middags nog 1x een voeding. Als ik werk kolf ik deze zodat hij deze bij de gastouder of papa kan drinken. Als hij een jaar is zou ik graag stoppen met kolven. Kan dat? Of zou mijn productie dat niet trekken? Hij drinkt verder nog 's morgens, 's avonds en 's nachts. Overdag drink hij meestal 3/4 van de ruim 200ml die ik kolf. Tot bijna 10 maanden kolfde ik nog 2x, nu dus een ruime maand 1x. Hij eet verder goed, 's morgens een bord pap, daarna een tussendoortjes, een boterham of 1.5 voor de lunch, (nu dus met een beker melk) een stuk fruit, en avondeten. Wat geef ik hem dan in de plaats van de melk? Alvast bedankt voor de reacties!
Ja, ik denk dat dat wel kan. Ik voedde rond die leeftijd s morgens, s middags en s avonds. Met een jaar ben ik alleen nog s morgens en s avonds gaan voeden en nog een maand later alleen nog s morgens. ( een enkele keer extra op verzoek) dat trok mijn productie toen prima.
Ik heb het bij beide kinderen ook gedaan. De eerste rond de 10 maanden en de tweede met 11 maanden gestopt met kolven tijdens werkdagen. Mijn productie heeft er niet onder geleden en de jongste krijgt al ruim twee jaar borstvoeding. Op de dagen dat ik niet werkte gaf ik overdag wel de borst. Ik gaf als drinken gewoon water en vanaf een jaar ook koemelk.
Het verschilt per vrouw, maar over het algemeen kan je productie het stoppen met kolven nu wel aan. Ik heb gekolfd op het werk tot dochter één jaar was. Eerst twee keer per dag en vanaf 10-11 maand nog maar één keer. Na mijn vakantie ben ik gestopt met kolven. Nu voed ik op werkdagen twee keer en op vrije dagen drie of vier keer. Dat gaat prima.
Hier ook pas gestopt met kolven op het werk. Was het zat omdat ik altijd weinig opbrengst had met kolven. Nou scheelt het wel dat ik maar 20 uur werk en ook wel korte diensten draai. Zit nu op 4 a 5 voedingen per dag.
Ok thanks voor de reacties! Ga het dan maar doen. Heb nog een maand en dan stop ik met kolven. Lijkt me wel fijn eigenlijk geen gedoe meer met elke dag een extra tas mee! Dan zien we wel hoe lang hij nog de ochtend en avond blijft drinken! Hopelijk laat hij de nacht snel vallen
Ik kolf al sinds 8 maanden niet meer. Ik geef 7 x ochtend voeding 3-4 x 1 of 2 extra voedingen (meestal 1) Dat gaat dus prima. Ik ben voornemens om met 1 jaar te stoppen.