Tuurlijk zijn de top 10 uitjes van de Ardèche en de Jura op internet te vinden, maar ik zou zo graag de ultieme tips horen van gezinnen die al eerder in de Ardèche en/ of Jura zijn geweest. Wat heeft jullie bijzondere aandacht getrokken?! Wat moeten we deze zomer zeker bezoeken
We zitten 1 week in de Jura (Clairvaux les Lac) en daarna 1 week in de Ardèche (omg Montelimar). Mag best een uurtje rijden zijn als het de moeite waard is
Wij houden altijd wel van grotten of watervallen. Cascades du herisson is erg mooi. Speelgoedmuseum is wel leuk als het regent (musee du jouet)
In de ardeche kayakken. de Jura is best een grote regio. watervallen, erg leuk om te bezoeken: herrison en les tuffs. wijngaarden bij arbois en het dorpje arbois is ook wel leuk. wandelen bij Belvédère des 4 Lacs de grotten des moidons lac vouglans, is een heel groot diep stuwmeer, met heel blauw water. Verschillende plekken waar je het water in kan.
Even ons vakantiealbum van 2 jaar geleden erbij gepakt: - Grotten van Moidons zijn mooi. Je hebt er verder minder interessante dingen in de nabije omgeving. Daarom zijn misschien de grotten bij Baume -les-Messieurs beter. Wel drukker, maar meer te doen. Ook prachtige natuur - Watervallen van Hérisson zijn de bekendste. Dagvullend. De waterval bovenaan vonden wij bijzonder. Veel rustiger. Let op: in een droge periode is er niet zoveel waterval te bespeuren. Veel idyllischer vond ik de Cascade de la Billaude. Je gaat met een trap steil naar beneden en komt dan in een kloof. Over rotsblokken loop je naar de waterval. Prachtplek, te combineren met de meren. - Lapiaz en Loulle (dinovoetafdrukken) zou ik overslaan als je er een uur voor moet rijden. In de buurt heb je ook kalsteenformaties in een bosrijk gebied. Wij vonden dat zo bijzonder. Echt aan te raden. Sentier Karstique des Malroches. Er is een wandeling van ca 4 km.
Dankjewel voor jullie reacties!! Ga van het weekend alles een bekijken. Denk dat we ons daar niet hoeven te vervelen