Vaak voeden wat oudere baby

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kache, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter is nu 7 maanden en zij vraagt (en krijgt) gemiddeld nog steeds 10-12 voedingen per etmaal (1 borst per keer). Bijvoeding is nog minimaal.
    Mijn oudste dochter vroeg ook vaak kleine beetjes, dus ik denk dat dit de manier is waarop ik, met mijn borsten en mijn kinderen, BV geef, dat dit bij mij/ons hoort. Zij heeft tot 18 mnd zo gedronken, daarna werd het langzaam iets minder, maar minder dan 6-8 voedingen hebben (door nachtvoedingen) nooit gehaald tot ik stopte met voeden.

Van alle (BV)kanten krijg ik te horen dat dit normaal is, ieder moeder-kind-combi is uniek. Maar voel me wel een beetje eenzaam :p, alle andere BV-mama's die ik ken voeden (een stuk) minder en ik word moe van 'moet-ze-nu-alweer-drinken!?' opmerkingen....

Zou graag kletsen dames die dit herkennen!

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Had ik bij de oudste ook! De tweede dronk iets minder vaak met 7 maand, denk 8 keer. Dus het hoeft niet aan jezelf te liggen, dat dacht ik nl ook. Maar is niet leuk he zoveel commentaar.

3. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat dit absoluut niet leuk is om van alle kanten te horen. Ik kan er niet over meepraten. Mijn zoontje drinkt met zijn 4 maanden 5 à 6 keer en groeit als een malle.
    Maar ik wil je wel zeggen dat ik heel veel respect hebt voor de mama's die zo vaak per dagen 'moeten' voeden en dat dan ook lang volhouden.
    RESPECT!

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoi,kom even melden. Op goede dagen kan er weleens een paar uur tussen zitten, maar dat wordt meestal gevolgd door een paar uur, elk uur een beetje. Ik weet ook niet beter. De oudste deed hetzelfde als ik thuis was. Grappig genoeg deed de oudste op de opvang netjes 2 flesjes, de jongste drinkt ongeveer 400 ml verdeeld over 3 a 4 flesjes. En soms moet hij er nog wat kv bij. Terwijl de oudste dus genoeg had aan 300 in 2.

Bijvoeding wordt enthousiast onthaald, maar na een paar happen is het wel weer genoeg. Wel blijkt hij groot fan van soepstengels. Die knaagt hij achter elkaar naar binnen. Maar laatst pap met peer. Vond hij heerlijk, voor 4 happen. Peer ook zalig, ongeveer een kwart peer, maar dan heeft hij erg zijn best gedaan. Omdat de oudste op deze leeftijd 3 boterhammen, fruit en groenten at, ben ik ook erg verbaasd, maar het zit er gewoon niet zo in bij deze. Hij verslikt zich vaker, eet minder en drinkt heel vaak. Tja, het hoort bij mijn borsten, het hoort bij mijn kind en het hoort nu bij mij leven. Alleen als ik bij anderen ben vind ik het lastig. Dan ben ik erg bang voor reacties als: moet hij alweer drinken, moet hij niet meer eten, zou je niet kv bijgeven dan weet je wat hij binnen krijgt, het is wel een slanke baby he,is je melk wel goed enz, enz. Dat zijn momenten die ik heel moeilijk vindt. Interessant genoeg lijkt hij het wat te merken, in het openbaar drinkt hij minder. Dat haalt hij later in. Kan ook liggen aan andere interesses,maar het scheelt wel.

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Laat je niet gek maken door wat anderen zeggen! Laatst las ik een anekdote op FB over een kraamverzorgster die een collega bij binnenkomst vroeg wanneer ze voor t laatst iets gegeten of gedronken had. Haar collega antwoordde dat het een uur geleden was. "Mooi! Dan hoef ik je niets aan te bieden, want dan KUN je nog geen dorst/honger hebben!" ;)

Je kindje stilt bovendien niet alleen honger! Ook dorst en mamahonger horen er bij! En inderdaad het ene kindje heeft nou eenmaal een ander ritme dan het andere kindje!

Ik proef uit je verhaal niet echt een probleem... Vind je het vervelend? Zo nee, lekker van genieten! :D

Mijn dochter is veel jonger, en qua voedingen valt het erg mee, maar ze clustert wel veel en vaak! Ik geniet er maar van! ;)

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Hier zeer wisselend sommige dagen laat hij er 4 uur tussen andere dagen wel hij elke 2 uur zo zit ik soms op 5 voedingen soms op 12 meestal zo'n 8 per etmaal hij is nu 5 maanden. Vind het op verjaardagsfeestjes altijd vervelend krijg jee van site vragen 'en? Zit hij al op 4 flessen? ' euh nee lang niet.. En de oppas die telkens vraagt mag hij al om de 4 uur? .. Nee gewoon op verzoek doen of de vraag moet er niet meer als 120/150 in de fles, nou zoveel drinkt hij vermoedelijk bij mij ook

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ook hoor. Wisselde per maand.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Echt....waar oh waar komt in deze maatschappij toch die enorme haast vandaan om babietjes toch maar zo snel mogelijk in een strak regime te krijgen..
    S'nachts honger hebben dat moet maar over zijn als ze een X aantal weken zijn,eten zul je,al heb je net geen trek en als je wel trek hebt:rekken met die hap...En waar is wetenschappelijk vast gelegd dat een baby van X maanden op een X aantal voedingen hoort te zitten?
    Zolang als jullie er tevreden mee zijn:lekker doorgaan!

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb er ook moeite mee, maar eigenlijk zouden we op zo'n feestje elke keer als iemand iets eet of drinkt moeten zeggen: alweer, je hebt net toch ook wat op?
    Ik drink op mijn werk ook regelmatig een beetje water of koffie. Ik neem wat fruit tussendoor enz. Als ik thuis ben eet en drink ik ook altijd wat als de kleine wil drinken. Daar zegt verder niemand wat over, sterker nog, dat wordt zelfs aangeraden. Het is vreemd dat babies niet mogen wat kinderen en volwassenen wel mogen.

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als jij je er prettig bij voelt, waarom niet? Wanneer je er zelf problemen mee hebt dan zou ik een lactatiekundige inschakelen.
    Zelf heb ik nooit op zoveel voedingen gezeten en weet ook niet of ik dat getrokken zou hebben. Maar goed, zoals je zelf al zei, iedere moeder/kind is anders.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben ;).
    Nogmaals, ik heb er zelf geen probleem mee, want het is echt niet zoals toen ze klein was, dat een voeding minstens 30-45 min duurde. En misschien is voedingen een misleidende term. Ik zou eigenlijk moeten zeggen dat ik haar 10-12 keer aanleg. Soms drinkt ze maar paar minuten (slokje?), soms een half uur, gemiddeld is ze binnen 10 min weer klaar.

Soms is het wel lastig dat ze in (groter) gezelschap juist nog vaker (kleine) slokjes vraagt (troost? veiligheid van mama?). Als ik een paar uur op visite ben, moet ik haar meestal om de 45 min aanleggen. Dat helpt natuurlijk niet bepaald in de opmerkingen ;)...

Mijn dochter is Hollands welvaren, dus men vindt al snel dat ik echt te veel voed (ze zit netjes op de curves overigens, hoor, ze is gewoon lekker mollig, zoals al mijn kinderen waren).

En dan ben ik ook nog aan het bijvoeden a la Rapley, ik vraag er ook echt om, al dat commentaar, ha ha :D...

12. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach, mijn dochter komt gemiddeld 5 a 6 keer op een dag (Thuis 5, als we weggaan kom ik vaak zelf niet handig uit met de tijd en leg haar dan aan voordat we weggaan dus kom dan vaak op 6 uit)
    En ik krijg zelfs opmerkingen ;) Terwijl volgens mij de fv kindjes ook gemiddeld op 5 zitten met 4 maanden..
    Ze drinkt vrij rap, we zijn meestal in een kwartier klaar, soms 20 minuten. Dus volgens mij ook bijna net zo snel als met een fles.
    Dus maak je geen zorgen, ook al drinken ze dus minder vaak, opmerkingen blijf je houden.
    En het valt mij op dat ik de meeste opmerkingen krijg van mensen die zelf geen borstvoeding hebben gegeven...

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mensen denken vaak heel erg vanuit fv. En dan heb je inderdaad regels over hoe vaak en hoe veel. Bv werkt zo gewoon niet. Als je zelf geen bv hebt gegeven weet je dus helemaal niet hoe het werkt. Tegelijkertijd heb ik werkelijk geen idee hoeveel fv normaal is. Het is gewoon wel erg jammer dat mensen wel opmerkingen over bv geven zonder kennis. Ik laat het wel uit mijn hoofd wat betreft kv. Ik weet er namelijk niets over.

Deel Deze Pagina