De afgelopen 14 jaar zijn wij op auto vakantie geweest naar campings. Dit jaar gaan we vliegen met Transavia. Nu zijn we er al achter gekomen dat onze koffer voor in het ruim te groot is. Die moeten we dus een nieuwe halen maar die wij hadden zijn zo een harde van samsonite. Wat gebruiken jullie qua tas voor de ruim bagage? En dan de handbagage. Bij Transavia is het dus tegen betaling als je het boven je stoel in die klep wilt doen. Wij kiezen dus voor 4 stuks handbagage voor onder je stoel. Maar daar zit ook een Max qua gewicht en afmetingen. Ik zie op bol dat je een soort van Transavia handbagage tas kan kopen die zou aan de afmetingen voldoen. Iemand hier ervaring mee? Ik lees best wat reacties over het inchecken dat ze moeilijk kunnen doen over ene halve centimeter te hoog/breed en ze je laten bijbetalen. Help…
Een koffer die te groot is voor ruimbagage? Wat voor megakoffer heb jij? Of stelt Transavia zulke rare eisen? Nog nooit gezien dat er eisen waren voor afmetingen van de ruimbagage, alleen gewicht. Handbagage zou ik niet al te grote rugzakken nemen. Als het op het randje is qua formaat niet helemaal bomvol stoppen, dan past het waarschijnlijk prima inn zo'n bak die ze dan meestal gebruiken voor de afmetingen. Ik zou zeker geen speciale tas van Transavia gaan kopen, daar vragen ze vast veel te veel geld voor voor wat het is. En ga je die ooit op een ander moment gebruiken?
Ik zie nu dat ze inderdaad maximale afmetingen noemen: 70x60x30. Wij hebben van die grote koffers met wieltjes. Een van die koffers is bijvoorbeeld 75x52x25. Die zou dan dus te hoog zijn, maar hij is wel smaller en dunner. Volgens mij mag je bij ruimbagage die cm's bij elkaar optellen, dus 70x60x30=160 cm totaal. Die van ons is opgeteld 152 cm, dus dat mag dan gewoon. Anders zou niemand het grote formaat koffers meer mogen meenemen want daarbij is de hoogte vaak al meer dan 70 cm. Maar de meesten zijn dus wel smaller en dunner. Als je een koffertje voor handbagage wil meenemen moet je wel beter op die afmetingen letten volgens mij, want dan hebben de lowcost airlines vaak van die bakken waar ze in moeten passen. En dat geeft niet mee.
Onder je stoel zou ik uitgaan van ongeveer zo'n doorsnee Eastpak achtig rugzak. Dat is wel zo'n beetje het maximum dan.