Nou wij hebben sinds een aantal maanden een koffieapparaat met koffiebonen. Ik haalde koffie bonen altijd bij de c1000, maar helaas is de c1000 hier in de buurt weg. Wij hebben hier een janlinders, maar ik vindt de koffie daarvan niet zo lekker. DE hebben ze afgeraden omdat de koffiebonen te vet zijn. Heeft iemand nog meer tips, wat zijn nou lekkere koffiebonen? Waar moet ik zijn?
Wij bestellen bonen meestal via internet (o.a. koffiepiraat) Soms ook van de HEMA of V&D. Albert Heijn ook nog wel eens. Wij zijn aan het uitzoeken welke bonen wij lekker vinden. Het is zo verschillend qua smaak en aroma.
Lidl is inderdaad prima! Als wij er in de buurt komen, nemen wij ook koffie mee. Meestal hebben wij Perla van AH. We hebben een tijdje DE gehad en toen moesten we het apparaat veel vaker schoonmaken.
Plus ... Echt de lekkerste en dan de dank roast. Lidl vindt ik te weinig smaak en karakter hebben....maar dat is natuurlijk smaak
Hier ook absoluut Lidl.. Veel verschillende merken geprobeerd, maar die van de Lidl vinden wij het lekkerst! Bijkomend voordeel: lekker voordelig!
Wij vinden deze het allerlekkerst Diemme Oro Bonen 1000 g bij Koffiecentrale Nederland Maar we kopen ook weleens van Hema/v&d (die zijn hetzelfde) of de nutty Peru van DE.
Welk merk pakken jullie meestal van Koffipiraat? Want met ons apparaat kan je ook cappuccino zetten zo lekker is dat Klopt het dat de koffie van de Hema en V&D hetzelfde is?
Lidl komt het beste uitende testen wij vinden 'm van de supermarktvarianten de lekkerste. Kost 7 of 8 euro per kilo...
Wij hadden eerst altijd Illy en bestelden we online, want mijn vriend vind de zwarte van Illy erg lekker en die kun je niet in de supermarkt krijgen. Toen hoorden we veel positieve reacties over de bonen van de Hema en van de lidl. Dus die ook geprobeerd. En nu zijn we nog steeds wel aan het uitproberen. Als we eens ergens komen waar een Simon levelt is halen we daar eens wat weg of bij een andere koffie speciaal zaak. Vriendlief wil altijd nog graag kopi luwak proberen maar dat is wel heel erg duur en spreekt mij niet echt aan. Maar ja smaken verschillen.
Hier gebruikt man de rode van de lidl. Is inderdaad als beste getest, en hij vind deze (na vele merk en nonmerk gehad te hebben) de lekkerste. Drink zelf geen koffie dus mij maakt t niet uit
Wij gebruiken australian bonen Mijn moeder koopt ze in aanbiedingen bij het kruidvat weet niet welk merk dit is maar vindt haar koffie ook lekker
Hier ook vooral cappuccino (melk gaat ook via het apparaat). We hebben nu de Lavazza en dan in verschillende soorten. We hadden net een soort wat we minder vonden. Vanmorgen nieuwe zak, ander soort erin gedaan. Kijken hoe deze zijn. Ik vind ze niet hetzelfde van de HEMA en V&D. Ook die van de Lidl vinden wij niet lekker. We hebben een tijd geleden via zo'n dagactie koffiebonen gekocht en die waren megalekker. Alleen is die koffie zo duur (normale prijs) dat we dat er niet voor overhebben.