Welke koffie is lekker met een Nespresso apparaat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luja, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Na heel veel enthousiaste berichten over mijn bonenautomaat geplaatst te hebben is hij helaas vorige week kapot gegaan. :( best netjes hoor na 6 jaar dag in dag uit gebruikt te zijn voor een aantal kopjes per dag.

Ik ben op zoek gegaan naar een andere manier van koffie zetten, aangezien een nieuwe dure bonenautomaat geen zin heeft. Ik ga dit jaar of begin komend jaar samenwonen en mijn vriend heeft net een overdreven uitgebreide bonenautomaat aangeschaft.

Ik wilde een makkelijk apparaat (absoluut niks waar pads in hoeven omdat ik dat persoonlijk net slootwater vind, ik hou van een lekker sterk bakkie goedsmakende koffie.) waarmee je gewoon zonder afwegen en gedoe 1 kopje per keer kan zetten. Ik kwam dus uit bij Nespresso. Gelijk gekocht en meegenomen en een proefverpakking cups erbij gekregen. Ik vind dus echt alleen de sterkste uit die variatiedoos heerlijk :) deze cups zijn nu ook in grotere hoeveelheden besteld van de tegoedbon die ik bij het apparaat kreeg.

Maar nu.., vraag ik mij af.
    Zijn er ook van andere merken lekkere cups te koop?
    Die ik bijvoorbeeld gewoon in de stad kan halen ofzo?
    Ik heb al gelezen dat bepaalde cups niet lekker passen en mijn apparaat vernaggelen, daar heb ik dus geen zin in.
    Welke cups lijken qua vorm het meest op nespresso cups en passen gewoon lekker in het apparaat zonder te blokkeren?
    En welke zijn nog lekker ook?:)

Ook zag ik op bol.com dat je een soort herbruikbare cup hebt waar je gewone koffie in kan doen. Heeft iemand die? Werkt het een beetje of is het veel gepruts? Ik heb dus als ik uit bed kom absoluut geen zin in gedoe, ik wil dan gewoon (zo snel mogelijk) koffie.

Hebben jullie bijvoorbeeld ervaring met de cups van lavazza, hema, action, ah, jumbo, Kruidvat enzovoort? Graag jullie mening en als het even kan ook met prijs erbij.

2. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind de Nespressocups echt het lekkerst, maar heb ook wel eens die van de Lidl. Blauw en zwart kwam naar mijn weten ook het beste uit de test en ze schelen de helft qua prijs tov Nespresso. Ik zet sowieso cappuccino met Lidlcups.

3. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Van de Appie Heijn de Perla cups

4. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Hier gebruiken we die van de DE. Past prima en is een stuk goedkoper. De smaak schijnt ook prima te zijn (drink zelf geen koffie). Wel koop ik de Lungo versies met een smaakintensiteit van 8 of hoger. Dat vindt mijn man het lekkerst (en die vindt pads ook net slootwater).

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook de cups van DE en dan mn de lungo intens.

Soms ook weleens die van de Lidl maar ik merk dat het apparaat daar meer moeten heeft het water er doorheen te 'persen'. Twijfel of dat zo goed is voor het apparaat.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zowel mijn man als mijn ouders hebben al tig soorten geprobeerd, maar er is tot nu toe geen enkele die vergelijkbaar is met de echte nespresso. Hebben van DE, hema, Plus, Lidl en V&D in ieder geval allemaal al geprobeerd, en ook van die dingen die je zelf kunt vullen.

Ik zou het persoonlijk niet weten want ik drink het niet. Maar er zijn al behoorlijk wat bijna volle doosjes de kliko in gegaan omdat het dus niet te drinken was.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat alle andere cups van plastic zijn ipv aluminium. Kunnen gaan smelten in je apparaat.

Deel Deze Pagina