Hoi, Hoeveel dagen per week zien jullie aan je (schoon)ouders? Ik bedoel dat je (schoon)ouders willen alleen zien voor je eigen kinderen. Mijn schoonmoeder komt tussen 2 a 4x per week bij ons, maar mijn schoonvader komt meestal elke woensdag per week. Mijn ouders ziet hem 1 a 2x per maand, ivm 1,5u afstand wonen. Vind je wel prettig, als wanneer komt je (schoon)ouders vaak langs bij jou vanwege je eigen kinderen? Eerlijk dat ik (en mijn man) vinden niet zo prettig. Liefst 1 a 2x per week, is wel genoeg! Omdat we hebben ook nodig met eigen gezin voor genieten dag.. Daarom ik (en mijn man) willen graag weten van jullie voor 'n reactie situatie onderwerp. Alvast bedankt!
Onze ouders wonen wat verder weg. Ik denk dat we schoonouders eens in de 2-3 weken zien en mijn moeder eens per maand ofzo.
Gemiddeld zien we mijn (schoon)ouders 1x per maand denk ik? Mijn ouders wonen best een eindje weg, dus daar logeren we meestal een weekendje of zij bij ons. Mijn schoonouders wonen op een half uur rijden. Schoonouders zien we in deze periode wat vaken ivm verjaardagen.
mijn schoonouders zien we minimaal 2x per week maar dat komt omdat ze 2x per week oppassen.. mijn vader zien we niet elke week maar toch wel zeker 4/5 in de maand.. mijn moeder leeft helaas niet meer
Toen de kinderen baby waren schoonouders elke week, mijn ouders iets minder vaak. Nu zijn de kinderen 5 en 4 jaar en schoonouders komen soms (sm slecht ter been) en mijn ouders zelden alleen als ik ze bel/sms voor koffie drinken en als ze weer eens commentaar op mij hebben. (ik ben er op dit moment klaar mee) Schoonouders wonen op 30 min. rijden en ouders op 5 min.
Mijn ouders zien onze kinderen ongeveer 1-2x per 2 weken gemiddeld. Mijn schoonouders gemiddeld eens per maand, omdat zij verder weg wonen. Ze gaan wel regelmatig logeren bij beide opa's en oma's. Doordeweeks is er weinig contact. Daar hebben wij ook helemaal geen tijd voor. We hebben een behoorlijk strakke planning en als daar dan zomaar een avond of halve dag vanaf valt, omdat we visite hebben, loopt alles in die week in de soep. Daar kan ik heel slecht tegen, dus doordeweekse bezoekjes moedig ik absoluut niet aan, haha.
Ouders zien we gemiddeld 1 keer per week. Meestal gaan we daar heen. Schoonmoeder zien we met verjaardagen en Sinterklaas, zo'n 4 keer per jaar. Schoonvader zien we niet. En dat houden we graag zo.
Zowel ouders als schoonouders komen heel weinig bij ons thuis. Ik ga zelf minimaal 1 keer per week bij mijn ouders langs en schoonouders zien we ongeveer 1 keer per maand denk ik. We hebben allemaal een druk leven en iedereen werkt nog, al dan niet onregelmatig, dus 4 keer in de week langskomen zit er praktisch gezien al niet in.
Mijn moeder komt op maandagmiddag altijd even langs: iets voordat school uit is, zodat we even kunnen kletsen, halen samen de kinderen op van school en zij neemt dan een driekwartier later de oudste mee richting haar sport (is bij mijn ouders in de buurt). Ze is dan al met al een kleine 2 uur hier: vinden wij allemaal gezellig! Mijn vader komt in het weekend vaak 's ochtends even een bakkie doen, is met een halfuurtje weer weg. Even kindjes knuffelen, kort praatje, wat drinken en hij gaat weer. Schoonouders zien wij denk ik 2x per maand(?). Is dan ook gewoon prima. Ik zou er hoe dan ook niet aan moeten denken dat een ander (of dat nu mijn ouders, schoonouders, buren, vrienden of wie dan ook!) zo'n 4x per week langskomt. Pff.. Nee. Maar ik ben ook wel gesteld op mijn eigen gangetje gaan in mijn eigen huis met ons gezinnetje. Bezoek is gezellig, maar niet 3/4x per week dezelfde persoon
Me schoonouders 2 keer per week heel even, ze passen dan om me zoontje, soms een 3de keer zodat me vriend er ook is bij is. Meer dan dat wil ik ook niet. Me moeder en vader zie ik bijna de hele week, me moeder is me beste vriendin en kan echt niet alleen thuiszitten, ook is er dan een tuin en kan me zoontje lekker tekeer gaan wat hij echt nodig heeft. Is me vriend thuis ben ik en kibderen er ook altijd en meestal is het onze dag
Mijn schoonouders wonen 250km ver weg, ik kan het je aanraden! Ze komen 1-2 keer per jaar op onze uitnodiging, bijv met een verjaardag en blijven dan logeren. Mijn ouders wonen ook heel ver weg maar die mis ik dan weer wel, die komen iets vaker per jaar logeren en wij gaan bijna elke 3 a 4 weken wel naar hun toe. Vroeger zag ik mn ouders zeker wel 3x per week en mn schoonouders eens in de 2 weken denk ik.
Ik denk dat het niet uitmaakt wat wij vinden, jullie vinden het niet prettig zo vaak, dus daar zou ik iets mee doen. Ik zou het bespreekbaar maken, dat julllie het gezellig vinden dat ze langskomen, maar dat jullie graag tijd willen met jullie gezin en daarom willen vragen of ze samen elke woensdag willen komen. En niet meer elke of om de dag. Als dat niet gaat, zou ik gewoon een aantal keer niet thuis zijn, als ze langskomen, of zeggen dat het nu niet uitkomt. (bij de vraag waarom niet; gewoon zeggen dat het niet uitkomt). Hier zie ik mijn ouders (als ze in Ned zijn, 1x per week en mijn sm elke mnd).
Schoonmoeder is slecht ter been maar woont dichtbij (15 min fietsen, 7 min auto). Wij gaan dus meestal daarheen en dan 1 x per week een uurtje of twee in het weekend, meestal zondagochtend. Mijn ouders passen elke week 1 hele dag op. Dus die zien ons zoontje elke week en soms ga ik daar ook nog een keer extra heen op mijn vrije dag. Een paar uurtjes. Zij wonen op 10 km. In de zomer zien we elkaar wel vaker, dan gaan wij of zij op de fiets met lekker weer. Ik vind het prima zo, vaker hoeft van mij echt niet. Vriend werkt fulltime en ik 30 uur, dus we willen ook graag tijd met elkaar of vrienden.
Mijn ouders wonen in een wijk hier vlakbij. 10 minuten lopen ongeveer maar alleen mijn vader komt hier af en toe op zondag een bakkie doen. M'n moeder komt haast nooit (enkele keer maar). Ik zie ze wel 1x in de week maar dan op maandag, dan past mijn moeder op mijn jongens bij haar thuis. Mijn schoonouders zien we 1x in de maand. En dan is het soms zelfs dat alleen mijn man naar zijn ouders gaat en dat wij niet meegaan. Maar dat is meer de combinatie dat het zo loopt. M'n man en mijn schoonouders hebben niet meer behoefte om elkaar te zien. Ook onze kinderen niet.
Heel wisselend. Zo zien we ze een week niet en zo weer 4/5 keer per week. Echt visite is het dan niet altijd. Als ze langskomen kan ik gewoon doorgaan met waar ik mee bezig was. Soms helpt mijn moeder even mee of zet vast koffie. Als ik eten aan het koken ben, ga ik daar ook gewoon mee verder. Hier werkt dat prima en alle partijen vinden het goed/gezellig.
Ik heb ook uitpraten met mijn schoonouders over vaak zien met hem. En we vonden niet zo prettig vanwege communicatie. Toen hij is voor 2,5jr en beter communicatie met ons daarna nu minder. Tja omdat hij wilt liever praten met mijn schoonouders. Ik zeg nee niet elke dag daarom hij moet ook leren om minder zien met hun. Het is belangrijk communicatie met mij en mijn man.
Mijn schoonpa zien we gemiddeld 3x per week. De ene keer komt hij bij ons, andere keer wij bij hem. Hij woont onder aan de straat. Schoonmoeder hebben we inmiddels al 3 maand niet gezien, lekker rustig. Mijn moeder gemiddeld eens per 2 maanden. Wonen zo'n 200 km bij elkaar vandaan. Mijn vader zie ik zo'n 4x per jaar. We wonen meer dan 300 km bij elkaar vandaan.
Beide kanten een paar keer week. We wonen in dezelfde woonplaats dus het is vaak gewoon even snel een bakkie. Vind dat wel fijn, ik zou eens in de week een hele zondag vervelender vinden dan bijvoorbeeld om de dag even een uurtje.
Bij ons thuis weinig. Mijn schoonmoeder past 3 dagen in de week op, maar dat is in haar huis. Ze woont 2 straten verder, zo'n 3 minuten lopen. Hierbij brengen en halen we mijn zoon, en zijn we max een half uur per dag binnen. Daarnaast gaan we elke week wel even langs in het weekend bij hun, maar dit heeft meer met de gemeenschappelijke hobby's te maken. Voor al hun 3 kinderen staat de deur altijd open, en iedereen komt daar zo binnenwaaien, ook bijvoorbeeld buren en andere familieleden. Bij ons komen ze eigenlijk nooit aanwaaien voor een bakkie, maar wel soms iets afgeven of overleggen of voor speciale dagen/op uitnodiging. Mijn schoonvader zien we 4x per jaar, soms iets meer. Hij woont ongeveer 40 km verderop. Altijd op afspraak, en sinds mijn zoon er is bij ons thuis omdat dit logistiek het handigst is. Meestal dan een diner of borrelavond, komt dan ook echt voor ons. Mijn moeder woont 150 km ver, en komt altijd op afspraak gezien de afstand. Meestal 1x per 2 maanden omdat ze zelf ook fulltime werkt, maar wel bellen wel 4x per week of Skypen. Mijn vader woont ook 150 km ver, en daarvoor geldt hetzelfde, alleen hij komt iets minder vaak. Sinds zijn nieuwe vriendin wel iets meer maar ben nu ook zwanger, dus dat heeft invloed Ik zou het persoonlijk erg vervelend vinden als mijn ouders een aantal keer per week onaangekondigd op de stoep staan, en dan ook koffie e.d. verwachten.. Ik zou hier wel de dialoog over aangaan..
We zien elkaar wanneer we zin hebben haha.. Mijn schoonouders gemiddeld 1 x per maand maar kan ook zo meerdere keren per maand zijn.. Ligt er net aan wat er die maand te doen is wat betreft verjaardagen. Zijn schatten van mensen!! Mijn vader en zijn vriendin zien we ook misschien gemiddeld 1 x permaand kan meer zijn of kan zo 2 maanden zijn.. Nadat zij hun vorige partner te vroeg zijn verloren hebben zij zich voorgenomen om van het leven te genieten met zijn tweeen. Lekker weg met camper.. wel gaan wij 1x per 1a2 jaar op familieweekend en dat is volgend jaar met 21 man..