Foundation en de zon

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 24 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nu draag ik over t algemeen in de zomer veel minder foundation als normaal omdat ik dan een tintje van de zon heb/wil krijgen
    Maar gebeurt wel regelmatig dat ik me opgemaakt heb en ik niet in de gelegenheid ben om t er af te halen of dat ik t liever nie wil omdat ik nog ergens heen ga en k die dekking zelf nodig vind ivm egaal maken ed
    Nu weet ik nie zo goed meer eigenlijk hoe dat zat met de zon
    Hoe slecht is t als j dan lekker even in de zon gaat zitten maar j foundation zit er nog op
    Laat helemaal niks door ntl en doet m'n huid dan alleen maar slecht?
    Zit in m'n nieuwe foundation wel n spf 15 factor maar goed weet t f nie meer
    Kan t ntl met n doekje f eraf halen maar soms heb ik r na nog iets en wil ik liever wel met foundation weg en niet weer sminken :)

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    BB-cream gebruiken ipv foundation. Foundation verstikt de huid en in de zon gaat dat broeien. Dubbel zo slecht voor je dus.
    BB-cream heeft vaak een 5-dubbele werking (beschermt tegen zon, voedt, verzorgt), maar het belangrijkst is dat het eigenlijk bijna net zo mooi dekt als foundation.
    En het grappige is dat een goede helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Ik heb er 1 van Estee Lauder, van Lancome, van Shiseido en Vichy, maar degene die ik eigenlijk altijd gebruik is doodgewoon die van L'oreal. Tussen de 10 en 15 euro bij de eerste de beste drogist.
    Loreal - BB Cream - Magique Medium- Magique Medium

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ja idd een bbcream..
    gebruik ik zelf ook en je huid ziet er dan ook egaal uit.
    ik heb dan kruidvat eigen merk omdat die een hele lichte heeft waardoor mijn huid er niet 'opgemaakt' uit ziet het is nl snel te bruin voor mij bij veel andere merken en je hebt er maar een heel klein beetje van nodig..

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Bb Cream inderdaad! Maar die factor in gezichtscrèmes zijn zo laag dat ze eigenlijk niks doen.

5. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook altijd BB (of CC) cream. Ik vind foundation er ook vaak té opgemaakt uit zien (gebruik dan liever als het echt nodig is een mousse foundation) dus een BB cream en dan de kleine oneffenheden met een concealer aanstippen.

Zo ga ik ook in de zon zitten, en krijg dan toch een kleurtje (wel iets minder snel als zonder natuurlijk) maar hoef niet opnieuw te smeren als ik uit de zon ga.

Als ik zonder make up in de zon ga en ik moet daarna nog weg doe ik meestal alleen een beetje poeder op. Wordt het nét iets egaler en mooier maar door de zon is het dan meestal al niet meer nodig om foundation of iets anders te smeren.

Ik gebruik overigens die van Essence, werkt prima en maar een paar euro. Soms gebruik ik die van L'oreal maar de lichtste van deze is toch nog net iets te donker. Het is (voor mij) ook nog eens goedkoper dus dan foundation!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O ja idd nie eens aan gedacht
    Goeie tip ga ik voor kijken!
    Ben best al bruin dus weet ni of er iets in mijn tint is?

En idd soms alleen beetje afpoederen of n bronzer gebruiken maar m'n huid heeft vaak net meer dekking nodig
    Verschilt per x!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Bedacht me net dat j ook echt zonne make up hebt maar t is maar zo regelmatig zit ik nie lang met make up in de zon
    Lekker tuintje achter en zonnen maar

8. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    BB creme gebruiken, ik heb er sinds een paar maanden 1 van de action en die werkt echt super!! En je betaald er minder dan 2 euro voor:D

Echt bruin worden in de zon gaat natuurlijk een stuk minder snel maar het gaat stukken beter dan dat je foundation op zou houden.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Oké iemand bekend met bb Cream voor latina getinte huid? Zo bruin ben ik nu wel al

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik krijg pukkels van bb crème, dus ik doe ik de zomer factor 50 op m'n gezicht en een beetje bronzer, werkt prima voor mij.

11. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb een bb cream. Weet ff niet meer van welk merk. Is met een spf 30 of 50. Ben bang dat ik anders een zwangerschapsmasker krijg.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zit nooit in de volle zon.
    Ben wel veel buiten met mooi weer.
    Wandelen en fietsen.
    Ik heb altijd BB creme van Rimmel wat naar mijn mening gewoon foundation is want het heeft een kleurtje en maakt egaal.
    Daarin zit al een SPF en lijkt me meer dan genoeg.
    Mijn dagcreme heeft ook een SPF.
    Parfum doe ik nooit op met zonnige dagen want daar kun je lelijke pigmentvlekken van krijgen in je nek en hals.

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Er zit zo weinig spf in bb Cream en foudation dat je ongeveer 7 lagen zou moeten smeren om bescherming te hebben. Dus die factor 15 kun je verwaarlozen.

Wel is het altijd beter om elke dag minimaal factor 15 te smeren, na je dagcreme ;)

Ik zou in jouw geval dagcreme smeren, dan een zonnecrème gemengd met wat foudation. Dat is je eigen bb Cream en dan ben je ook beschermd.

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat is dat nou voor onzin. Net als dat je verschillende factoren hebt in zonnebrand, heb je ook verschillende factoren spf in BB-cream. Ik heb er 1 met spf 12, spf 15, spf 25 en spf 30. Zo kan ik de keuze voor mijn BB-cream aanpassen aan het weer.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik doe een zonnecreme voor het gezicht op met factor 30 en dan een kleine laagje bb creme van Garnier er overheen.

Deel Deze Pagina