Ik drink geen koffie maar mijn man zweert bij illy koffiebonen en op de 2deplek australian blend biologische koffie. De koffie van fairtrade vind hij ook lekker en fie van de ikea.
Hema espresso bonen zijn erg goed. Op mijn werk hebben we piazza d'oro forza die zijn echt lekker maar voor huis , tuin en keuken gebruik wel prijzig.
La place (te koop bij de jumbo) en australian blend zijn hier favoriet. En anders gewoon DE. In ieder geval niet die van de Aldi!
Jumbo eigen merk espresso bonen. Ik heb ook die van starbucks gehad, maar die zijn zo glad dat het apparaat ze amper pakt en dus lucht blijft malen (met bijbehorende herrie en theekoffie). Ik moest dan tijdens het malen aan de zijkant vh apparaat tikken om die bonen door de "mesjes" te krijgen.
Mijn schoonouders hebben een apparaat van duizenden euro’s en mikken daar Lidl in.....niet te zuipen zo goor bah. Ze zijn ooit eens “beste” uit een test geweest, maar dat was een test met alleen maar goedkope bonen. Ik drink daar nooit koffie, vies/vettig/vreemde smaak. Ik hoef echt geen jura met dure koffie, maar investeer gewoon in normale, goede koffie.
Wij hebben Douwe Egberts bonen, de gouden verpakking. Man vind die het lekkerste. Schoonouders hebben HEMA expressobonen, vinden zij het lekkerste en wij niet. Daar drinken we dus geen koffie. Smaken verschillen!
Perla lungo koop ik altijd. Lekkerder is om verse bonen te halen bij Simon Levelt maar gelet op de hoeveelheid koffie die wij drinken wordt dat iets te duur.
Wij kopen bij de Jumbo de bonen van Laplace. Meestal de espresso bonen. Maar de lungo zijn ook erg lekker!
Mn moeder gebruikt van de Lidl. Vind ik persoonlijk heel vies. Ik drink dus geen koffie bij haar. Zus gebruikt Illy of Lavazza. Heerlijke koffie!
Haha. Deze komt ook zo’n 5x per jaar voorbij. Maar dat geeft niet want door deze topics heb ik weleens andere bonen geprobeerd. Toch komen wij altijd weer uit op dezelfde. Zie bijlage. Vaak in de aanbieding voor 5 euro. Anders €6,67 dus kost je nog de kop niet.
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde gevraagd: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wat-zijn-de-lekkerste-koffiebonen.699837/ Sinds een maand hebben we nu de zwarte verpakking van Douwe Egberts, espresso nr 9.
Vroeger thuis dronken mijn ouders Kanis en Gunnink. Nou zag ik dat ze ook bonen hebben. En niet zo duur. Weet iemand of die lekker zijn?
Hier L'or, Lavazza of Douwe Egberts de zwarte zak (espressobonen). Het is zo persoonlijk, ik lees hier bijvoorbeeld dat meerdere mensen de Hema bonen heerlijk vinden, die vinden wij dus echt niet te drinken en die bonen komen ons fijne apparaat niet in.
Wij zweren thuis bij de Dark Roast van Australian. Meerdere soorten bonen geprobeerd, maar hier komen we iedere keer op terug.
het belangrijkste voor behoud van je apparaat is dat er geen glimmende bonen in gaan. Glimmende bonen zijn te snel te heet gebrand of niet vers waardoor er olie/vet uit komt. Hiervan gaat je apparaat kapot. Wij gebruiken zelf L’Or sterkte 12 of Douwe Egberts bonen. Die van de Starbuck bijvoorbeeld zijn heel duur maar glimmen allemaal ook erg.
Het wordt dus echt een kwestie van proberen! dat van vette bonen wist ik, ik heb een tijdje bij Siemens gewerkt. DE bonen worden vanuit Siemens ook afgeraden om die reden
Wij vinden die van de Lidl het lekkerste, maar variëren vaak met bonen van de speciaalzaak of starbucks.