Welke kolf? Ameda Lactaline of Ardo Calypso? Of toch een andere?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Inge88, Nov 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

Mar 22, 2011
    2,264
    0
    0
    Ik huur nu de Medela Symphony en aangezien de bv nu best goed loopt wil ik hiermee door gaan. Voorheen kolfde ik de meeste voedingen maar nu zitten we dagelijks al op meer live voedingen en zal ik straks hooguit 1 voeding per dag kolven. Ik weet nog niet of ik door ga met kolven als ik ga werken.

Ik dacht in eerste instantie dat ik de medela freestyle wilde hebben. Ik vind deze echter toch wel erg duur, zeker gezien het feit dat ik nog niet helemaal zeker weet of ik op het werk ga kolven.

Nu kom ik op internet ook de Ameda Lactaline en de Ardo Calypso tegen. De laatste heeft net als de medela een twee fase systeem, is dit noodzakelijk? Ik kolf best makkelijk, gemiddeld zo'n 200cc per keer (twee borsten) en 's morgens kan het nog meer zijn (wel eens 330cc gehad).

Heeft iemand ervaring met deze kolven? Of wellicht een andere dubbelzijdige kolf die wel enigszins betaalbaar is?

2. me87

me87 Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    1,361
    1
    38
    Ik heb de ardo calypso maar die heeft geen 2 fase systeem. Ik heb in eerste instantie deze gehuurd, die was idd wel met 2 fase, maar dat was zo'n groot apparaat die je niet ff meeneemt naar je werk, en volgens mij duurder.
    Maar ik doe dus nu zonder die 2 fase en dat gaat prima. Volgens mij is dat ook alleen maar in het begin nodig om het op gang te brengen.

3. Tukker27

Tukker27 Lid

Aug 6, 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de ook de Ardo Calypso en die bevalt me erg goed. Ik heb de to go Variant. dus dubbelzijdig en compleet om ook gemakkelijk mee te nemen naar het werk. Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met 2 fases maar deze kolf kun je wel zelf instellen. Dus eerst snel kort zuigen en daarna de vacuum hoger en het tempo lager als de tsr er is. Bij mij gaat het erg goed. Had hiervoor een minielectric van Medela maar die maakte zo veel herrie... De Calypso is mooi stil!

Ik heb hem trouwens gekocht bij een lactatiekundige. Die had allerlei modellen staan en ik kon ze allemaal bekijken en horen. Vond ik ook erg belangrijk. Anders kan ik niet relaxed kolven als dat ding zo'n herrie maakt!

4. Ik heb ook de arde calypso en die heeft inderdaad geen 2 fase systeem, maar je kan hem wel zo instellen dat je eerst een toeschietreflex-stand hebt en daarna de afkolf-stand. :) Voor de toeschietreflex zet ik het vacuum op 3 streepjes en de snelheid op 6, en voor het afkolven juist andersom (vacuüm 6 en snelheid 3)

Ik ben er wel tevreden mee, maar ben tegelijk ook wel blij dat ik nu live ben gaan voeden,…. dat voelt toch wel een stuk beter. :)

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb de calypso ingeruild voor de medela freestyle, nadat ik in het ziekenhuis met de Medela opeens een mega opbrengst had (opname met 11 weken, ik kolfde nog een paar voedingen per dag). Met de freestyle thuis en op het werk kolfde ik daarna 2x zo snel. Verder is de freestyle kleiner en met accu, de calypso met batterij vond ik minder krachtig. Van lawaai heb ik geen last gehad.

Ik ken ook veel goede verhalen over de calypso, maar wilde je mijn verhaal niet onthouden, succes met kiezen!

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Wij verhuren de Ameda Lactaline. Ik heb m zelf ook getest, was even wennen maar een prima kolf.
    Vandaag toevallig gehad over t verschil met de Ardo. Ameda heeft geen display en kan weinig aan stuk. En is makkelijk zelf te repareren.
    Verder zijn t beide prima kolven.

7. Erzi

Erzi Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    1,463
    676
    113
    Female
    Zuid-Holland
    Kheb de ameda lactaline gehad.. In 1 woord verschrikkelijk ( mijn.ervaring dan he ).. Kheb hem 2x terug laten sturen door mijn baas ( krijgen kolf van mijn baas ).. 2x nieuwe kolf gehad.. Maar elke nam de zuig kracht af eb had ik weinig opbrengst.. Werd er hopeloos van.. Hij maakte ook veel lawaai na een tijdje nu heb ik de medela swing maxi dubbele kolf van mijn baas gehad.. En echt een top kolf.. Meer kracht en meer opbrengst!!!

8. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

Mar 16, 2012
    1,162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Hier de lansinoh activity pro. Dubbel elektrisch. Ben er erg tevreden over en paste beter bij ons budget.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    't Schijnt dat als de zuigkracht verminderd, je de onderdelen goed moet ontvetten.
    Als je de onderdelen standaard schoonmaakt met afwasmiddel, kun je dat voorkomen.
    Maar goed, dat heb ik van horen zeggen, zelf weinig ervaring ermee dus.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb de Ameda Lactaline.

Deze heb ik destijds ook bij Aiden gebruikt.

En nu dus weer bij Finley.

Na twee jaar werkt hij dus nog steeds uitstekend. Nog geen problemen gehad met het apparaat.

Share This Page