Ik heb nu ongeveer 10 flesjes om melk in te kunnen bewaren maar ik merk dat die snel op zijn... aantal in de vriezer, een aantal bij kdv en dan moet ik er ook nog een aantal mee naar het werk om in te kolven. Dus ik voeg me af of jullie tips hebben waar ik goedkope flesjes kan halen om de melk in te bewaren. Ik heb bij de prenatal al bakjes gekocht om het in te bewaren, maar heir past maar 50ml in en daarnaast heb ik het idee dat ze lekker. Zakjes vind ik te duur, omdat ze niet hergebruikt kunnen worden. Ik ben dus echt op zoek naar flesjes.. iemand tips??
Ik heb de zakjes van lanisoh ( of zoiets ). 10 euro voor 25 zakjes. Verder heb ik ook wel boterhamzakjes gebruikt. In een bakje in de vriezer en het wordt een mooie klont. Je kan ook ijsblokjeszakjes of bakjes gebruiken. Eventueel tupperwarebakjes die je straks ook voor hapjes kan gebruiken.
Kijk een op mp, daar worden er veel aangeboden vaak zelfs gratis! Ik heb de zakjes van elaneeh. 10 voor 40 stuks...
Ik heb kleine flesjes bij de etos gekocht waren geloof ik 2 per stuk. Kruidvat en Hema hebben ze ook! Schijnbaar kunnen ze ook rechtstreeks op de medela kolf maar dat heb ik nog niet geprobeerd (heb ze gisteren pas gekocht).
Ik heb een hele berg ziekenhuisflesjes gekocht. Via site van moedermelknetwerk. Kan je ook invriezen en steriliseren. En voor invriezen gebruik ik nu de VIA bekers van Avent. Invriezen in de beker, als het bevroren is de klomp eruit halen en overdoen in een gewoon goedkoop diepvrieszakje en zodra je het wil ontdooien haal je het uit het zakje en doe je het weer in de VIA beker. Werkt ideaal. Alleen let op, wel rechtop zetten.. de bekers willen nog wel eens lekken..
Ik ben maar voor de medelaflesjes gegaan. zijn wel duur maar ik heb geen in om steeds alles over te gieten. de flesjes van 150 ml, daar past maximaal 200 in, bijna tot de dop. Dus groot genoeg voor mijn ventje dat 180 ml per keer drinkt. Ook heb ik een flesje van de hema maar die past net niet op de medela kolf. hij lijkt te passen maar draait door als ik hem eraan schroef. hierdoor net geen vacuum.
oke... ik had ook al ergens gelezen dat je de zakjes van de Ikea met zo'n dubbele sluiting er goed voor kunt gebruiken.. en die heb ik nog in huis. Dus dat ga ik maar eens proberen. Thnx trouwens voor alle tips... ga ook nog even op zoek naar goedkope flesjes bij Hema en Kruidvat!
oh ja trouwens.... ik ben ook nog wel benieuwd hoeveel Melk jullie gemiddeld op voorraad hebben... want ik ben een tijdje aan het kolven en ik weet niet of het zinvol is om mijn hele vriezer vol te zetten... Dus hoeveel hebben jullie ongeveer op voorraad?
Pffff ik wel een beetje veel geloof ik en ik ben nog niet eens aan het werk.... Meisje drinkt inmiddels ongeveer 80 cc per voeding. Als ik weer ga werken zal ze ongeveer drie voedingen krijgen. Ik zou dan 100 per keer meegeven dus 300. Ik heb nu ruim zeven liter in de vriezer dus stop maar even met kolven....
Ja ik moet volgende week weer waar werken. En dan 3 dagen per weer. Ze krijgt 400 mee.. per keer 300. En dan ga ik ervanuit dat de laatste voeding weer mee naar huis kan.. maar ik vind het fijn als ze gewoon voldoende hebben daar.... ik denk dat ik nu 2 liter ofzo in de vriezer heb. is dat dan heel weinig?
Ja ik ga op het werk kolven. Maar dat komt niet echt in de vriezer toch... want voor de dinsdag zou het dan uit de vriezer komen.. Woensdag kan ze mee nemen wat ik dinsdag heb gekolfd en dat geld dan ook voor donderdag... en wat ik donderdag kolf gaat weer in de vriezer... snap je het nog?? hahha Maar dan groeit de voorraad niet echt....
Bij m'n oudste had ik op z'n gekst voor 1 à 2 voedingen in de vriezer als 'extra' voorraadje. Natuurlijk voor de eerste werkdag 4 bakjes. Daarna iedere werkdag net zo veel/vaak kolven als de baby nodig had (dus 3a4 bakjes) en dat ging dan de volgende werkdag mee naar het kdv). Ik had 1 zo'n doos met avent via bakjes en daar ben ik altijd prima mee uitgekomen. Zitten er dacht ik 10 of 15 in. Met 2 in de vriezer, 4 in m'n tas (naar het werk) en 4 vol mee naar het kdv kwam ik altijd uit. Heb dus ook niets moeten overgieten oid, heb ook een avent kolf, waar die bakjes op aangesloten worden. Als je het schroefdraad van de bakjes goed droog maakt voordat je het deksel er op draait (en je let goed op dat de deksel echt recht op het bakje komt) heb ik geen last van lekkage gehad. Misschien dat dat ook komt omdat het koeltasje dat bij m'n kolf kwam konden ze ook alleen rechtop vervoert worden. Succes!
Ik ga over 6w weer werken en wil dan graag 2l op voorraad hebben. Lijkt me meer dan genoeg als je blijft kolven op werk, slinkt de voorraad ook niet. Ik heb op mp extra gekocht. 15 medela flesjes voor 15 euro, goede deal toch
Hier 7 voedingen in flesjes in de vriezer en de 8ste voeding in klontjes voor als ik te weinig kolf, dan kan ik het aanvullen. Meer kan ik ook niet echt kwijt in de vriezer. Ik heb 11 flesjes. Dus 7 in de vriezer en 4 in de koeltas om mee te nemen naar het werk om vol te kolven.