Mijn zoontje is nu drie weken oud en ik voed op verzoek, maar vraag me af of het zo goed gaat. Op zich groeit hij goed en plast hij goed, poept alleen heel weinig ( nu al weer paar dagen geleden voor het laatst). Hij meldt zich ongeveer om de drie uur, maar soms zit er twee uur, of maar 1 uur tussen en soms vier uur. We zitten dus op een voeding of 8 tot tien per 24 uur. In de nacht komt hij meestal twee keer, hij krijgt ook nog een keer s avonds laat en dan weer s morgens om een uur of acht. Dat vind ik best zwaar, die twee nachtvoedingen. Vinden jullie dit veel? of is dit normaal? En wanneer gaat er meer tijd tussen zitten? Wanneer en hoe zou ik die twee nachtvoedingen kunnen terugbrengen naar 1? Of is dit nu te vroeg? Ik wil ook niet mijn nachtrust boven zijn voeding stellen natuurlijk.
Rond de 8-12 voedingen is bij die leeftijd echt heel normaal. Ook om de 2-3 uur komen voor voeding is normaal. En tja soms een uitzondering met 1 uur of 4 uur kan ook zoals je merkt ! Maar ook gewoon vooral voor je productie zou ik er echt niet meer dan 3.5/4 uur tussen laten. De nachtvoeding denk ik dat je weinig aan kan doen, behalve voordat je zelf gaat slapen nog eens aanleggen en dan hopen dat de kleine er 3 uur tussen laat en dan na die eeste nachtvoeding weer een uur of 3 dan kom je misschien meer in de richting van maar 1 nachtvoeding. Maar denk dat het toch nog even duurt voordat de kleine dat kan zegmaar nu is ie nog zo klein. Maar dis dus wat ik erover denk ! Weet niet wat andere meiden hier denken !
Het is heel normaal om per 24 uur tussen de 8-12 voedingen te hebben. Je nachtrust kan je voorlopig wel vergeten, en voor je productie is het juist goed als je nachtvoedingen hebt. Je kindje is bezig behoefte en vermogen op elkaar af te stemmen, en je borsten doen hetzelfde. Bovendien, als je denkt, dat er een bepaald ritme in zit, dan wordt de hele boel weer omgegooid door regeldagen of je kind zelf, die opeens langer gaat slapen of opeens meer wakker is. Nachtvoedingen terug brengen heeft geen enkele zin. Laat je kind het zelf regelen, is voor kind veel beter. Bovendien hebben ze die voeding ´s nachts nodig om te groeien. 2 Nachtvoedingen is trouwens bijzonder netjes voor een pas geboren baby. Je mag je handen dichtknijpen Op borstvoeding.com kan je alles lezen over BV, slapen, voedingstijden, enz enz. Oja, een kleine tip, als het mogelijk is, probeer lekker te slapen als je kind ook slaapt, dus ook overdag, dan is het goed vol te houden.
Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties. Het is zwaar, maar denk er ook aan dat het voeden zelf steeds makkelijker zal gaan. Veel succes!