Welke kolf? Ervaringen gevraagd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanT, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Hoi hoi,

Ik kolf 3 dagen per week met de améda lactina personal (dubbele electrische kolf). Ik heb er erg enthousiast over, met 10 minuten heb ik twee flesjes (à 120 ml vol). Lekker snel dus. En volgens mij is deze goedkoper dan de medela (dubbele) maar dat weet ik niet zeker. De améda werkt ook op batterijen, mocht er geen stopcontact in de buurt zijn.

Succes met je keuze!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Oh dit is nieuw voor mij... Ga ik morgen even uitproberen! Wie weet heb ik dan een wat hogere opbrengst want die is echt dramatisch laag.. :(

Ik heb ook een avent isis iq uno. Erg fijn ding, met koeltasje, nette reistas, zowel handmatig als electrisch te gebruiken en er zit een adapter voor stroom en een adapter met batterijen bij voor het electrische deel. Alles past idd op elkaar en wij hadden al veel van Avent dus erg tevreden over.

3. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Heb uiteindelijk gekozen voor de medela swing, maar niet zo'n goede ervaring, eerste keer kreeg ik na 1,5 uur uit 2 borsten maar 130.... 2e keer kreeg ik er dus nog maar 5 uit :|
    Terwijl ik t met de hamd zo eruit spoot en zoonlief erna behoorlijk goed hoorde drinken.... Dus leeg waren ze zeker niet :)
    dus helaas ga ik dan toch maar kijken of de medela pisa bij ij wel werkt, of werkt die dan net zo min? :s

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    ik zou het niet meteen opgeven hoor! Je moet er gewoon aan wennen! Als je geen 5 ml eruit krijgt heb je geen toeschietreflex gehad waarschijnlijk... je kunt dat triggeren door naar foto's van je kindje te kijken, ik heb op mijn mobiel een filmpje van mijn huilende baby, werkt als een tierelier!

Is anders de zuigkracht wel sterk genoeg? Wordt je tepel goed naar binnengezogen het borstschild in bijvoorbeeld? Zo niet dan heb je misschien het slangetje niet stevig genoeg in de kolf/motor geduwd (gaat soms een beetje lastig). En je moet m zo hard instellen dat het net geen pijn doet he :) succes!

5. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Bedankt voor de tips!
    Hihi ik heb voorlopig t levende exemplaar voor me liggen ;)
    Zoonlief lag voor me toen ik aan t kolfen was, leek me geen betere tsr dan de baby zelf :p
    Maar ga t zeker nog niet opgeven.

6. Marieke Hulshof

17 jan 2011
    6
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Ik heb bij mijn oudste de Philips Avent Isis gebruikt. Ik zal hem binnenkort eens van zolder halen voor de tweede. Ik ben zeer tevreden, lekker handzaam. Een mooi "cadeau" voor mijzelf waren de bewaarbakjes, handig op het werk, er past netjes een voeding in en je zet ze zo in de vriezer. Als het goed is heb ik nog twee sets boven liggen.
    Alles is verkrijgbaar bij Prenatal, maar ook online via Borstpompen - online bestellen - babywalz
    Ik vind een goede kolf echt wel de investering waard. Borstvoeding geven vind ik echt geweldig, maar kolven is nou niet bepaald mijn hobby. (Van wie wel?) Succes.

7. MamavanT

MamavanT Actief lid

10 jan 2011
    471
    0
    0
    Bedankt marieke, hihi hier ook liever live voeden dan kolven :p

Cowgirl oefening en ervring doen inderdaad wonderen, t gaat nog niet altijd van harte maar heb nu al 2flesjes van 120, een fles van 130 en een van 150 in de vriezer liggen :D soms loopt t zo hard dat ik in 10 min 100 kolf uit een borst en andere keer met moeite 50 uit 2 borsten :s haha

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.010
    6.754
    113
    zuid-holland zuid
    hah fijn om te horen dat het goed gaat!
    Niet teveel in 1 flesje invriezen he, want als je het ontdooit dan moet het op en als je kindje dan niet zoveel honger heeft moet je het weggooien, dat is zonde!

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb de dubbele philips, geniaal ding, eindelijk kolf ik hele voedingen :):). Doordat je zowel heel licht en snel kunt aanzuigen als lang vasthouden, zoals Dirksmama ook zegt. Alle andere kolven, ook de dure Medela's hebben alleen maar ritmes tussen de 0,5 en 1 seconden voorzover ik heb gezien/geprobeerd.

Apparaat is wel schrikbarend duur normaal, ik heb geluk gehad er een nieuw voor 250€ te kunnen kopen. Bestellen in de USA kan ook, dan ben je voor minder dan 220€ klaar met alle kosten als het goed is, alleen is de levertijd wat langer, en zit je met evt garantie die alleen daar geldig is. En over de kolfsets van Avent ben ik dan weer niet zo tevreden, ik gebruik m daarom nu met de (veel simpeler en lichtere) kolfsets die ik hiervoor bij de huurkolf Calypso had, die bleken nl ook te passen.

Deel Deze Pagina