Welke kolf gebruiken jullie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door PollyBaby86, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Bij m'n dochter had ik zo'n grote medela. Wat ik minder handig vond was dat ik ze vast moest houden, wel fijn 2 tegelijk.

Nu zat ik te kijken en aangezien onze 1e nog geen jaar is als nr 2 komt lijkt me de difrax kolf misschien wel fijn. Heb je je handen vrij...

Welke hebben jullie en wat zijn de voor- en nadelen?

Vorige keer trouwens gehuurd, maar dat is best prijzig. Dus denk eraan via marktplaats er een te kopen.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Als je in de kraamweek een kolf nodig hebt huur je di inderdaad vaak. De meeste zijn voor in de kraamweek niet krachtig genoeg om de melkproductie te helpen starten. Mocht je productie wel goed op gang zijn en je willen kolven voor bijvoorbeeld werk of uitje dan kun je een andere kolf gebruiken. Ik zelf gebruik de medelas freestyle, is een dubbelzijdige kolf. Ik heb 4 mond ft gekolfd omdat m'n meiden in het ziekenhuis lagen ivm extreme prematuriteit. Stak ook voor als ik ga werken. Ik vind het fijn dat ik beide kortsten tegelijk elektrisch kan kolven. De accu gaat ook lang mee, dus geen stroom nodig. Nadeel is dat je wel vast moet houden. Maar met een meegroei bh kan ik dat wel oplossen. Heb deze tweedehands gekocht. Wel alles vervangen wat met melk in aanraking kwam. Het ging mij om de motor.
    Je moet gewoon kijken waarvoor/ wanneer en waarom je wilt kolven. Hoe vaak, en wat je verder aan wensen hebt
    Succes!

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Een vriendin van mij had de Difrax maar haar opbrengst was een stuk minder dan met de Medela.
    Hier overigens de Ardo Calypso, super ding. Maar daar heb je ook je handen bij nodig.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Medela freestyle. Gebruik hem nu voor de derde keer. Top-ding! Zeker de investering waard.

5. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb de medela freestyle. Het is een dubbelen en je kan er een soort van bh erbij kopen en dan heb je, je handen vrij

6. Tero

Tero Actief lid

7 dec 2013
    333
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook se freestyle. Via de webshop voor €285 nieuw gekocht ipv €350 in se winkel.

7. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    De vorige keer had ik nogal veel productie. Daardoor moest ik zowel kolfen als ik m'n dochtertje niet direct liet drinken als wel. Zij kon het niet leegdrinken. Als ik dat niet deed kreeg ik borstontsteking, tot 4 keer toe helaas. Dus toen had ik geen zin er meer in.

Nu dus op zoek naar een 'makkelijke' manier van kolven, wil namelijk wel graag dat m'n mannetje ook mijn melk krijgt!

Maar vinden jullie het dan niet onhandig dat je het moet vasthouden? Verder vond ik de Medela overigens wel super fijn hoor. Al was het wel nogal een apparaat, met meenemen ook wat minder makkelijk. Maar je hebt natuurlijk ook kleinere versies.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Hier ook de Mandela Freestyle, erg makkelijk in gebruik. Maar ben het wel mer je eens, het is vervelend dat je vast moet houden, je moet er wel echt tijd voor vinden om te kolven.

9. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Als je, je handen vrij wilt hebben,
    Dan raak ik je deze aan: Medela Freestyle met Handsfree Kolf BH | MEDELA Freestyle | BorstKolfWinkel MoedermelkNetwerk

10. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
  11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een calpyso, en ik heb de tip :D ik heb een elastiekje om de "tunnel" gedaan en daar nog twee elastiekjes aan vast gemaakt, en de andere kant aan het haakje van mijn voedingsbh gehangen. Voila, handsfree!

Je kunt natuurlijk ook een kolfbh kopen maar dit is een goedkopere oplossing ;)

12. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hoeft dus niet :) kolfbh of elastiekjestruc, kan vast ook met de medela

13. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Maar nogsteeds is dat wel een gordijnendicht gevalletje haha ...

Aangezien ik vorige keer ook 7 keer per dag mocht anders liep het er vanzelf wel uit, twijfel ik nog...

De medela's zijn m.i. Beter, maar praktisch gezien...

14. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh bedoel je dat. Nee, dat klopt helemaal. Openbaar voeden vind ik geen punt, maar kolven doe ik niet.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nooit gerealiseerd dat vasthouden voor veel vrouwen een probleem zou kunnen zijn. Bij welke hoeft dat niet dan?
    Hier wel zo'n harnas erbij gekregen zodat je idd 'handsfree' kunt, maar dat is toch geen panne!? Dan zou ik me pas echt een koe voelen die gemolken moet worden. Ik heb ht nooit gebruikt.
    Ik hou dat ding wel even een paar minuten vast.

16. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Bij de difrax btob hoeft het niet.

Het is niet echt een probleem, maar ik zat gewoon te denken. Stel dat ik weer zo veel moet kolven dan is het zo intensief. Per 3 uur ben ik dan een half uur kwijt met kolven dan nog m'n tweede voeden als me vriend weg is. Dan houd ik weinig tijd en handvrijtijd over voor m'n dochtertje...

Stel dat het kolven handsfree kan, dan kan ik bijv voeden ondertussen of m'n dochtertje eten geven....

17. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik forum liever dan vasthouden :D

18. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof dat ik het niet helemaal snap, je moet toch kolven als je kind er niet is? Als kind er is ga ik echt niet kolven.

Is het een dubbele? Want intensief kolven kan echt beter met een dubbele.

19. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Mijn productie was te veel, als ik niet nog bijkolfde kreeg ik borstontsteking... Natuurlijk niet gezegd dat het weer zo is, maar heb het echt anders geprobeerd, maar dat resulteerde tot 4 keer toe in borstontsteking!

Die difrax is wel enkel, dat is daarvan weer het nadeel.

20. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah ik snap m. Jee dat is wel lastig zeg :)

Deel Deze Pagina