Evt. kun je in een BH (oude of goedkope) twee gaten knippen en daar dan het schildje doorheen doen voordat je deze aan het andere deel vastmaakt. Nadeel is dat je die BH niet de hele dag aandoet tenzij iemand anders daar weer iets slims op verzonnen heeft. Dit heb ik in kraamperiode gedaan toen ik geen borstvoeding kon geven. Handige is dat je evt. ook compressie kunt toepassen. Ik ben zelf wel blij met de Medela Swing (eenzijdig). Doordat ik niet vaak kolf en meestal één borst, geeft het niet om hem vast te houden. Ik heb wel redelijke productie wat er meestal makkelijk uitkomt. De Medela Freestyle is krachtiger. Voor bewaren van moedermelk vind ik de bakjes van Avent super handig.
Ik kolf nu voor mijn tweede met de freestyle. Ik houd de linker toeter op zijn plaats met mijn rechter hand, druk met mijn onderarm de rechter toeter aan, en voilà, een linker hand vrij om mijn telefoon, computer of tijdschrift te hanteren! Met de toeter tussen je wijs- en middelvinger kan je ondertussen borstcompressie geven. Ben met een minuutje of 7 meestal wel klaar, binnen het kwartier is de hele kolfsessie rond inclusief kamer dicht, aansluiten, afspoelen en wegzetten van de melk
ik heb een aventkolf maar vind hem nu eigenlijk niet zo top meer.... Bij mijn eerste kolfde ik amper omdat ik maar 1 dag per week weg was. .... nu weer echt aan het werk en ik heb het idee dat ik mijn borsten niet goed leegkrijg ermee.... ervaringen met deze kolf?
Ik had bij de oudste - toen het hele neonatologie hoofdstuk afgelopen was en ik haar aan de borst had - een Avent Isis IQ (enkele kolf op batterijen). Toen ze 8mnd was, en ik ondertussen 3mnd met deze kolf 4 dagen in de week op mijn werk kolfde, heb ik een Medela PISA gekocht. Wat een verschil! Ik kolfde bijna het dubbel in iets meer dan de helft van de tijd. Ik heb uiteindelijk met de PISA nog 3mnd gekolfd op mijn werk. Bij mijn tweede heb ik de PISA 13mnd gebruikt om 4 dagen per week te kolven. En nu voor de derde heb ik een Freestyle aangekocht. Ik kolf er nu sinds kort (bijna) elke dag 1 keer mee voor een voorraadje want binnenkort moet ik terug werken (3 dagen dit keer). De Freestyle bevalt me nog beter, vooral omdat ik tijdens het kolven gewoon kan rondlopen (ik gebruik daarbij een handsfree bh). Voor erbij heb ik ook nog een Harmony handkolf (vervanging van mijn Avent handkolf) en ook daar ben ik blij mee. Deze ligt altijd in mijn auto en daar heb ik al vaak gebruik van gemaakt in nood. Verder staat hij vaak 's nachts op mijn nachtkastje voor als zoon beslist door te slapen en mijn borsten het daar niet mee eens zijn.
pollybaby86 hier de difrax kolf!!! ben er erg tevreden over alleen merk ik dat het kolven niks voor mij is...ik ga overstappen op flesvoeding dus wil mijn difrax kolf verkopen (met pijn in mn hart want hij was duur genoeg) misschien heb je interesse hem over te kopen? er zit een tasje bij waar je de kolf in kan bewaren/meenemen. t enige dat je zou moeten doen is nieuwe slangetjes kopen (prenatal of difrax site voor 9,95) ivm dat mijn slangetjes natuurlijk door mij gebruikt zijn... mocht je interesse hebben dan PB me maar goed? misschien kunnen we er samen uitkomen.