Hoeveel borstvoedingen baby 8 weken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Leolove, 2 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Dochter is 8 weken oud en lijkt al door te gaan slapen. Om half 9 krijgt ze de laatste voeding, en vanochtend om 5 uur heb ik d'r zelf wakker gemaakt. Ook de nachten hiervoor komt ze steeds later. Ik ben dit echt niet gewend, de oudste heb ik tot 8 maanden nachtvoeding gegeven en heel lang 2 of 3 keer per nacht. Mag ze nu al door gaan slapen? En hoeveel voedingen moet ik dan overdag op uit komen, om de productie wel op gang te houden? Ze plast en poept goed, dus ze zal wel genoeg binnen krijgen. Groeit ook goed qua lengte, gewicht gaat een stuk minder snel dan grote zus. Met 7,5 week woog ze pas 4 kg (3100 bij geboorte, na 2 weken weer op gewicht) maar ze blijft wel op d'r eigen lijn bij het cb dus die maakte zich geen zorgen. Ik heb het nog niet op de who curve durven te zetten want ik denk dat ze daar wel vanaf gaat.

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als ze goed groeien, en zonder speen, niet ingebakerd bij je op de kamer liggen, mag je er vanuit gaan dat ze het zelf regelen.
    Maar dan zou ik toch eerst eens de who curve invullen.
    Voor je productie zijn nachtvoedingen ook heel goed.

Hier ook een dochter die lange nachten maakt. Al heel snel van 11 tot 6, en nu zelfs al van 8 tot 6. Ik voed overdag wel ongeveer om de 2 uur en laat er maximaal 3 uur tussen zitten. Meestal zit ik op 7 a 8 voedingen per dag. Maar ze groeit wel goed, met 12 weken zat ze op 6,7 kilo, precies volgens haar curve. Denk dat ze nu ergens tussen de 7 en 8 kilo zit, ze is bijna 4 maand.

3. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.144
    1.683
    113
    Speen wil ze echt niet, gaat wel een duimertje worden denk ik, probeert nu al veel op d'r handje te sabbelen. Ze ligt niet ingebakerd, wel op d'r eigen kamer. Overdag zit er meestal ook max 3u tussen en ik kom ook op 7-8 voedingen.
    Ik heb op dit moment geen enkel probleem met m'n productie, ze drinkt ook maar aan een kant per keer, dus als ik het idee krijg dat het minder wordt kan ik d'r sowieso aan allebei de kanten aanleggen.
    Ze is gewoon een heel smal meisje. Zus kwam in dezelfde periode ongeveer 300 gram per week aan, waar zij nu maar 120 gram doet.
    Uiteindelijk heb ik zus 14 maanden bv gegeven, en daar is ze dus goed groot op geworden, dus ga ervan uit dat m'n voeding genoeg voedingsstoffen bevat.

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Melk bevat altijd genoeg voedingsstoffen, behalve als je zelf zwaar ondervoed bent.
    Meestal ligt het probleem van niet groeien aan te weinig voedingen, soms is het een allergie.
    Maar je kunt ook gewoon een klein gupje hebben, als ze maar de curve volgt, dat mag ook helemaal onderin.

Leolove vindt dit leuk.
  5. Dubbelfriss

Dubbelfriss Bekend lid

14 jul 2017
    582
    130
    43
    Vrouw
    Mijn dochter woog met 6 weken 3325 gram en sliep al door. Maakte haar wel wakker om 23uur voor de laatste voeding. Dan sliep ze tot 0700 of 0800. Ik maakte haar niet wakker snachts hiervoor. Ze is altijd klein en smal geweest maar t cb zei destijds: als ze zichzelf niet meldt, vooral zo laten (voorheen werd ze namelijk wel zelf wakker)

Leolove vindt dit leuk.
  6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Zolang ze alert wakker wordt is het prima hoor. De oudste zat met 8 weken op 5 voedingen (sliep van 10-9) en de jongste zat toen zeker op 8 voedingen. Ieder kind is verschillend en heeft verschillende behoeften.

Deel Deze Pagina