Welke kolf voor fulltime kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moederLynn, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Wil dus fulltime gaan kolven alleen hoefd het geen dubbele te zijn... De vorige keer een pump in style gehad alleen kan hij eigenlijk te veel dan dat ik wil...
    Hij is voor thuis gebruik...

2. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Ik heb de elektrische Avent enkel gehad. Waarmee je zelf je ritme kan instellen. Vond het een prima pomp, maar omdat ie enkel was, was ik al snel 40 minuten bezig en had ik altijd dat de ene borst ging lekken als ik de andere kolfde. Daarnaast vond ik het ook moeilijk om de productie ermee op gang te houden.

Toen heb ik de Medela Pump in Style gekocht, ik kolf 4/5 keer per dag en heb genoeg productie en ben met een kwartiertje klaar.
    Ben ook een fulltime kolver.

Maar je zegt dat de pump in style teveel is? Zou er nog eens goed over nadenken, vooral voor je productie bij fulltime kolven is deze kolf geweldig.

succes!

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    ik zou in elk geval niet de medela swing nemen als je fulltime wilt gaan kolven. Die heb ik dus en ik dacht dat het wel zou lukken, omdat ik maar 3 dagen werk... maar ik hebt echt spijt van mijn keuze. De pomp is niet krachtig genoeg, mijn kindje zuigt veel harder dan die kolf doet, ik voel maar amper iets als ik m op zn hardst zet. Ik doe er nu ook 20 min per borst over om te kolven, lijkt me niet echt een succes als je dat fulltime wilt gaan doen.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Hier ook een fulltime kolfster met pump in style. Is zowel thuis als op werk of ergens anders prima.
    Ik weet niet wat een kolf voor jou wel of niet moet kunnen? Ik vind het bijv. heerlijk dat ik 2 borsten tegelijk electrisch kan kolven, ben tegenwoordig in 15 min. klaar. Maar wie weet heb jij andere eisen?

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat vind je belangrijk? Ik heb toen mijn zoon 4 weken was de Medela Swing aangeschaft omdat ik niet op mijn werk wilde kolven maar 's ochtends wel een borst afkolfde. Overigens vind ik het wel een fijne kolf. Maar goed heb toch besloten op mijn werk te gaan kolven en gebruik daarvoor een dubbele kolf (2e hands via marktplaats) omdat dat tijd scheelt en mijn borsten altijd samen een tsr hebben (en ik dus anders met een lekkende borst zit).
    De Swing heeft 2 fasen (eerst tsr opwekken en dan 'zuigen') mijn dubbele kolf niet. Dat is voor mij geen probleem, krijg vrij makkelijk een tsr maar goed kan niet inschatten hoe dat voor jou is natuurlijk :)

6. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    thanx dames..
    Heb toch een nieuwe pump in style gehad omdat het schijnbaar met die freestyle de enigeste is waarmee je fulltime kan kolven..Moet alleen straks maar onder de knie krijgen hoe ik er 2 tegelijk kan doen;)
    misschien toch zo'n bh aanschaffen...

7. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Je bedoeld dat je het lastig vind om die twee borstschelpen op hun plek te houden? Had ik in het begin ook, maar daar wen je zo snel aan, gaat nu allemaal automatisch (maar ja wat wil je ook, na 6 maanden fulltime kolven)

Ik zet ze erop, in elke hand 1. En vervolgens klem ik met mijn linkerarm de linkerschelp vast en houd de rechtervast met mijn linkerhand. dan zet ik de kolf aan. En vervolgens houd ik ze weer met beide handen vast. Overigens kun je ze met een normale voedingsbeha met van die bandjes aan de binnenkant ook redelijk goed vastzetten. Als je de cups losklikt en neerslaat en de schelp aan de onderkant hier een beetje tussenklemt, kun je die banden aan de binnenkant over de bovenkant heen klemmen. Na een minuutje zijn die schelpen ook goed vaccuum dus dan blijven ze zo ook zitten. In ieder geval stevig genoeg om zo te zitten en even een boekje te lezen ofzo. de zet de flesjes dan op je schoot of eventueel met een kussentje eronder.

Nog even nieuwschierig.. waarom wil je eigenlijk fulltime kolven en niet live voeden? Gewoon benieuwd hoor, als je het voor jezelf wilt houden ook prima.

xx

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt met een kolf die dubbel kolft ook enkel kolven hoor! Kwestie van het kolfsetje ombouwen.

Voordeel is dat je dan 2 handen voor 1 borst hebt, en je het kolven makkelijker kunt ondersteunen met bijvoorbeeld borstcompressie. Als je de ene borst kolft kun je een lekbakje tegen je andere borst zetten (gewoon in je BH). Dat levert vaak toch weer wat extra melk op.

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    daar hoef je met deze niet eens een ombouw setje voor te komen ;)
    Ik heb hem de vorige keer weer verkocht omdat er nog gerantie op zat en nu dus weer opnieuw gekocht... Vond het alleen zo lastig om dubbel te kolven maar lees veel tips die ikkan gebruiken!

En op de vraag waarom ik niet live wil voeden: ja uhhh heb het bij mijn zoontje wel 9 maanden gedaan maar het heeft veel 'gedoe' opgeleverd... Ik kan niet en wil niet voeden in het openbaar..Ik moet voeden met tepelhoedje en het is gewoon de ervaring van de vorige keer...Mijn zoontje is toen prematuur geboren.. Heb er heeeel veeeeel moeite voor moeten doen om het opgang te krijgen en ook het aanleggen enz had ik geen gedult voor met KS...
    (het is gewoon alles bij elkaar) wie weet dat ik hem gewoon aanleg maar de bedoeling is dat ik alles afkolf en we zien hoever ik er mee kom....
    Het ligt er ook aan of dit ventje te vreog gaat komen, heb natuurlijk ook al iemand rond lopen...
    We zullen zien ;) maar vind het niet erg om te antwoorden het is alleen zo moeilijk te omschrijven...

Deel Deze Pagina