minder melk door kolven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kirrebir, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag beginnen met een voorraadje melk aanleggen voor in de vriezer nu ik nog verlof heb.

Ik probeer dus af en toe in de ochtend wat te kolven.

Nou lijkt het wel alsof dat de productie van de rest van de dag beïnvloedt...

Mijn zoon is dan ineens heel onrustig aan de borst, trekt aan de tepel, drinkt duidelijk minder en heeft aan 1 borst niet genoeg.

Herkent iemand dit?

Ik heb vanmorgen de borst waar hij uit dronk leeg gemaakt (meestal zit er daar nog wel wat in (vooral links heeft altijd meer melk dan rechts)) en daarbij nog een klein beetje uit de andere borst.

Wat doe ik fout?

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Kolf je direct na de ochtendvoeding? Dan zou er in principe weer genoeg melk moeten zijn voor de volgende voeding.

Volgens mij, als je structureel gaat kolven na de ochtendvoeding, passen je borsten zich daarop aan en zullen ze meer melk gaan maken, omdat er meer vraag is (door het kolven). Maar dat zal denk ik een paar dagen kunnen duren.

Hopelijk heb je hier iets aan, succes!

3. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, zodra hij is uitgedronken leg ik hem weg en kolf ik die borst leeg.

Je zou toch denken dat er genoeg tijd tussen zit, maar zelfs nu net bij de voeding om 8 uur leek het alsof er bijna niks in mijn borsten zat.
    En er zit over het algemeen zo'n 2,5 of 3 uur (heel soms 2 uur) tussen de voedingen. Maar het lijkt alsof er in die tussenliggende periode niks bij komt...

En vanmorgen voor de voeding (en voor het kolven) spoot het er nog uit....

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Je zoontje is nu ongeveer 6 weken, zou het niet kunnen dat je dan in je regeldagen zit? Dan gaat hij sowieso dus meer drinken, als je dan ook nog begonnen bent met kolven zou het idd kunnen dat hij nu even niet genoeg heeft. Gewoon lekker vaak aanleggen, met een paar dagen heb je weer meer dan genoeg! :)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het inderdaad op de regeldagen houden, Kirrebir. Ik heb er zelf met zes weken en vier maanden heel duidelijk last van gehad. Het klopte bij ons echt met het boekje!

In principe zou kolven juist een positief effect moeten hebben. Zoals al eerder gezegd: als je de vraag vergroot, volgt het aanbod vanzelf. Maar misschien dat de timing in combinatie met regeldagen niet zo handig is. Laat het kolven anders even een paar dagen rusten. Laat je zoon lekker vaak drinken tot hij je productie bij geregeld heeft. Dan kun je daarna weer wat gaan kolven.

6. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    ik denk ook regeldagen en als je het structureel zo doet passen je borsten zich vanzelf aan!
    duurt wel een paar daagjes!

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb precies hetzelfde als jij gehad rond de 6 weken, dacht ook dat het aan het kolven lag maar bleken regeldagen te zijn idd puur toeval dus.

8. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden!
    Hij is nog steeds onverzadigbaar (en heb al dagen niet gekolfd), dus het zullen idd wel regeldagen zijn dan (hopelijk is er niks mis met mijn productie...). 1 borst is nog steeds niet genoeg! Hij is zo verschrikkelijk onrustig bij het voeden!

Ik hoop dat het gauw weer normaal wordt.

Hij is trouwens 7 weken.

Deel Deze Pagina