Welke voeding eerste weg? avond/ochtend?

Discussion in 'Borstvoeding' started by zwelgje2000, Jun 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

Jun 9, 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hai,

Ik ben de bv aan het afbouwen, en zit nu nog op 2 voedingen.
    Maar welke kan ik nu het beste als eerste laten vervallen, de ochtend of de avond voeding? :(
    Hebben jullie tips of ervaring hiermee?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben met ong 15 maanden en 2 weken de borstvoeding af gaan bouwen. We zaten toen nog op 3 voedingen per dag, 2x Ruben aan de borst en 1x kolven voor Malou.

11 januari heb ik als eerst de middag-kolf-voeding eraf gelaten. Toen dat dus goed voelde aan mijn borsten heb ik op 16 januari de avondvoeding eraf gehaald. Dit omdat ik de ochtendvoeding fijner vond om zelf te blijven geven, productie liep voor mijn gevoel best terug en smorgens voeden dan had hij erna nog de hele dag om dan bij te smullen. Is het savonds dan zo voor de nacht dan dus maar een flesje zodat ie gewoon een vol buikje naar bed kon. En op 24 januari heb ik voor het laatst gevoed. Daarna nog wel een paar dagen wat zeurende borsten gehad, maar verder nooit meer last oid van gehad.

Maar ik vond de avond voeding dus minder fijn om te geven aan de borst dan de ochtend voeding. Daarom mijn keuze om als eerst die avond eraf te gaan doen. Vind jij de avondvoeding fijner dan de ochtendvoeding dan zal ik het andersom doen dus eerst de ochtend eraf.

En geniet vooral nog even van die momentjes samen!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ga hier, als het zover is, ook de avondvoeding als eerste van die twee eraf gooien, maar dat is ook vooral om praktische redenen en misschien ga ik daar wel eerder mee stoppen ook dan met de middagvoeding... Maar dat komt dus omdat Thirza de fles niet zo fijn vindt en bij mijn man nogal regelmatig weigert. Als ze op een gegeven moment weet dat er 's avonds gewon echt geen borstvoeding meer inzit, zal ze hopelijk op mijn werkdagen (ik werk dus 2 avonden in de week), niet meer zo moeilijk doen over de fles.
    En de ochtendvoeding zal er hier dus het langste inblijven, omdat ik die wel altijd zelf kan geven, ik hoef namelijk maar 1 dag in de maand om half 8 al van huis.
    Nouja, en ook wel praktisch: 's ochtends heb ik melk zat, 's avonds wordt het al wat minder. Kan best zijn dat ik die dan nog wel een tijd blijf kolven voor een flesje trouwens.

Onze gastouder heeft het juist andersom: haar dochter van bijna 2 krijgt nu 's avonds nog steeds een voeding, vraagt daar zelf om en valt zonder niet in slaap nog, :)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de ochtendvoeding er het langste in gehouden, omdat ik het een erg prettige manier vond om samen wakker te worden en aan de dag te beginnen.

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik denk er ook langzaam over na om te gaan afbouwen en ik denk erover om de avondvoeding eraf te laten gaan, s`morgens vindt ik wel fijn en s` avonds is ook het gemakkelijkste kan mijn vriend geven of iemand anders, niet:)

6. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

Jun 9, 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ga vanavond voor het eerst na haar geboorte weer es weg. Mn man geeft vanavond de fles. Zal wel een nachtje met 'ploftieten' (hihi) worden...:(

Share This Page