welke kolf?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Maysa86, Jul 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

Jan 17, 2011
    280
    0
    0
    Hai dames,

Ik heb even advies nodig over het volgende:

Ik verwacht over twee maanden mijn kleintje en woon in het buitenland. Nu ben ik op 'vakantie' in Nederland en wil ik graag een kolf aanschaffen.

Ik heb geen idee of ik hem nodig zal hebben maar het lijkt me toch fijn om er eentje in huis te hebben.
    Waar ik woon hebben ze ook wel kolven maar er is een minder breed assortiment en ze zijn waarschijnlijk nog duurder dan hier.

Nu wil ik graag een beetje advies want ik weet echt niet welke kolf aan te raden is in mijn situatie.
    Mijn voorkeur gaat wel uit naar een automatische aangezien dat veel handiger is mocht ik de kolf intensief gaan gebruiken.

Bedragen als 300 euro gaan mij echt te ver..Dus een andere voorwaarde is dat hij wel betaalbaar is.

Alvast heel erg bedankt!
    xxx
    maysa

2. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik had die van avent (die je zowel handmatig als automatisch kunt gebruiken). Ik zou als je hem ook daar kunt kopen het risico niet nemen er een te kopen voor je weet of je bv opgang komt. Het is een behoorlijk bedrag als je hem niet gaat gebruiken..
    Hier zijn de meeste dingen wel iets duurder, maar vond het wel beter het risico ietsjes meer te betalen dan met een ongebruikte kolf te zitten..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb een dubbele elektrische van medela, pump in style geloof ik. Maar die is wel 300 euro. Het is echter wel snel en makkelijk, en hij zit in een tas dus zo mee te nemen.

Wij hebben een ongebruikte via mp gevonden en 100 euro betaald.

en ik zou toch wachten met aanschaffen heb je anders nieman hier die hem kan kopen en opsturen voor je? Bij zoveel vrouwen lukt de bv niet..

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ik heb ook de medela pump in style wel van een vriendin want hij is idd nogal prijzig nieuw. Ik zou ook niet zomaar een dure nieuwe kolf kopen, mss gaat bv niet of zo goed dat je hem maar weinig nodig hebt. Ik heb full time gekolft en dan is voor mij een dubbelzijdige automatische kolf onmisbaar. Hier kan je er een huren van de thuiszorg om te beginnen dat kan in andere landen ook mss ook waar jij woont?

5. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb die electrische enkelzijdige van Avent maar die zou ik niet aanraden. Ik wil zelf het liefst een dubbele van Medela. Maar dan indd via marktplaats (het apparaat zelf dus, waar geen melk in komt) en het kolfsetje nieuw.

Maar ik vind het wel tricky om hem al te kopen op voorhand.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Kan iemand 'm anders meenemen als ze op kraambezoek komen? Ik zou 'm in principe niet op voorhand kopen, in elk geval niet als het je eerste is.

Ik heb zelf de Medela Pump in Style gehad, idd iets van 300 euro nieuwprijs. Wel voor 2 kindjes kunnen gebruiken, en nu aan m'n nichtje gegeven. Ze gaan dus wel lang mee! Je kunt ook een gebruikte kopen, moet je alleen de onderdelen die in aanraking komen met melk nieuw aanschaffen.

Ik hoor ook wel goede dingen over de Ameda Lactaline; is ook 2-zijdig en elektrisch, en een stuk goedkoper dan de Medela. Maar ik heb 'm zelf niet gebruikt dus ik kan je er niks over zeggen.

7. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    ik heb die van avent aangeschaft. wel een enkele (electr.)
    mijn zusje heeft die vorig jaar ook gehad en vond m heel fijn in gebruik.
    zit in een handig tasje ..
    heeft mij bij babyplanet iets over 100euro gekost geloof ik (wel een aandbieding

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Ik heb een Medela, de swing. Is een enkelzijdige elektrische. Best een fijne kolf. Heb hem bij babypark gekocht voor 130 euro.

9. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik huur op dit moment de dubbele elektrische kolf van mandela ofzo.

Prima ding.. maar ik ga er geen aanschaffen.
    Het is wel makkelijk voor als je keer weg gaat, dat je iets op voorraad hebt, maar om daar nou een duur ding voor aan te schaffen.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb een Medela Pump in Style Advance; super apparaat!
    Via MP gekocht van iemand die hem maar enkele weken gebruikt heeft dus dan is de prijs heel schappelijk. Wel een nieuwe set borstschelpen, slangetjes en ventielen gekocht dat is wel zo fris.
    Apparaat van de buitenkant met alchohol afgedaan voor de zekerheid al zag deze er echt nog zgan uit.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb ook de pump in style gekocht. Ook via mp want nieuw vond ik hem veel te duur.
    Ik had eerst de swing maar omdat ik enkele weken ft kolfte moest ik echt een dubbelzijdige hebben.

Als ik jou was zou ik idd wachten. Kan je niet het via internet bestellen naar familie en dat door laten sturen?

Als ik perse zou moeten kiezen als ik jou was nu zou ik voor de difrax kolf gaan. Die is echt onwijs gaaf en net op de markt uit. Google daar mee eens op.

12. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    waarom huur je er niet 1? is ook niet echt heel goedkoop..maar ik had hem bijvoorbeeld maar uiteindelijk een week nodig omdat borstvoeding echt niet lukte en ik helemaal geen productie meer had..Hier in Nederland kan je hem in het ziekenhuis huren..weet niet of dat ook kan waar jij nu woont? zou daar naar gaan informeren?

13. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

May 20, 2008
    261
    0
    0
    Ligt het er niet helemaal aan waarom je een kolf wilt hebben? Ga je fulltime kolven bijv ivm werk? Of wil je het alleen maar om af en toe een avondje weg te kunnen?
    Ga je voor fulltime zou ik denk ik wel voor een dubbelzijdige gaan, en ook nieuw! Een kindje kost geld, reken maar eens uit wat je al bespaard aan potten kunstvoeding. Dat geld kan je dan ook besteden aan een goede kolf. Je zal je kind maar door een gebruikte kolf een ziekte meegeven. Tuurlijk ga je er niet van uit en komt het maar weinig voor.
    Ga je voor het incidenteel kolven kan je ook een handmatige kolf aanschaffen van medela bijv de harmony kost 50 euro.

Succes met de keus.

14. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik heb de vorige keer, nadat ik zeker wist dat ik ging kolven, een Ameda gekocht. Vergelijkbaar met de Medela, maar dan een stuk goedkoper. Daarvoor heb ik kort een eenvoudige Medela geleend, maar die maakte ongelooflijke herrie. Beetje vervelend als je op kantoor zit de kolven en iedereen kan het horen.:D

Bijkomend voordeel is dat er een nieuwe set met slangetjes ed gekocht kan worden, zodat ik nu weer helemaal een schone kolf heb. Ook makkelijk als je er tweedehands aan kunt komen.

15. teletascha

teletascha Actief lid

May 5, 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nu nog de Pump in Style (Medela) van mijn nichtje in gebruik. VIndt hem erg fijn, dus ik heb afgelopen week bij de webshop van prenatal zelf eentje besteld, aangezien ik straks met werken elke dag moet kolven. Daar was 20% korting op alle kolven (heb volgens mij 250 euro betaald).

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow ik zou echt niet zonder kolf kunnen... werk je niet? Want als ik weer ga werken heb ik hem echt nodig... en sowiezo als ik eventjes weg ben dan geeft mijn man een flesje...

17. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik heb er een van avent

Share This Page