Welke kolf?

Discussion in 'Zwangerschap' started by kaily, Apr 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaily

kaily Lid

Aug 7, 2008
    57
    0
    0
    Ik zit te twijfelen tussen de medela swing of de difrax b to b kolf.
    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een beetje adviseren?
    Ik heb zelf alleen ervaring met de medela dubbele kolf uit t ziekenhuis. Volgens mij de symphonie.

2. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik zou wachten tot je bevallen bent
    medela hoor ik goede verhalen over

3. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb de medela freestyle, omdat de lactatiekundige toen zei 'dat het de mercedes onder de kolven was'. Heb geen ervaring met andere kolven dus kan je niet adviseren, als dat ik het een super fijne kolf vond, met als enige nadeel dat hij in mijn oren best luidruchtig was.

4. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Dit inderdaad.

5. sanntje

sanntje Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,304
    1
    36
    Female
    NULL
    Ik heb tussen dezelfde zitten twijfelen 1,5 jaar geleden. Heb medela swing gekocht omdat de btob nog zo onbekend was. Medela kun je alle onderdelen los van kopen dus bij slijtage oid is dit ideaal. Gelukkig pompt ie nog op volle kracht!! Zelfs op lage stand vind ik m top kolven!
    Voor mij medela dus.
    Hoewel de werking van de btob me nog steeds aanstaat... En dan bedoel ik het onder de kleren kunnen kolven! Ideaal lijkt me!

6. Sensa

Sensa Bekend lid

May 22, 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Zelf heb ik bij mijn eerste de Avent hand kolf gebruikt. Deze vond ik erg fijn! Bij de elektrische van Medela (die ik eerst in het ziekenhuis moest gebruiken) kreeg ik gigantische kloven.
    Bij de Avent nergens last van gehad. Er zit een grote rubberen rand om die zacht is voor je borst en tepel.

Succes met een keuze maken. Ik zou wel wachten of je kindje goed aan de borst wil drinken. Want alleen kolven is erg zwaar.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Qua tijdstip van aanschaf zou ik sowieso wachten tot je zeker weet dat de BV aanslaat bij je kleintje.

Ik heb de Medela Swing en ben er zeer tevreden over.

Mn zusje heeft een "profesionele" Medela gehuurd, maar zij moest de BV op gang brengen terwijl hun zoontje in de couveuse lag (6 week te vroeg) en dan heb je juist een zwaardere kolf nodig.

8. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hier ook de medela swing. Werkt heel fijn, zou 'm je zeker aanraden

9. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wat iedereen al zegt: ik zou wachten tot je bevallen bent. Dan weet je of de BV goed loopt, en ook hoeveel je bij moet kolven. Bij mijn eerste zoontje moest ik flink koven om de productie op peil te houden maar ik had gelukkig al een dubbelzijdige elektrische medela (full time gekolfd voor mijn dochtertje) Deze keer loopt het zo goed dat ik het met een Avent handkolfje wel af zou kunnen.

Maar als als regel zou ik zeggen: Als je kindje aan de borst drinkt en je dus niet full time kolft heb je echt niet zo'n luxe kolf nodig. Enkelzijdig en evt. elektrisch is dan wel voldoende.

10. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Je kunt meestal via de kraamzorg een kolf huren zodat je kunt uitvinden wat voor jou prettig is.
    Ik heb uiteindelijk gekozen voor een dubbele kolf zodat ik zo min mogelijk werktijd bezig was met kolven.
    Deze kolf is ruim twee jaar meegegaan maar nu door melk in de motor helaas kapot.
    Na de bevalling ga ik eerst kijken hoe de borstvoeding loopt voordat ik een nieuwe kolf aanschaf.
    Ik verwacht geen problemen maar vind de uitgave best hoog voor een kolf..

Succes met je beslissing!

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Geen nieuwe kolf kopen! Heb ik ook gehad en er is een reinigingsinstructie voor van medela. Ik heb hem twee keer zo gereinigd (nou ja, mijn man :)) en hij doet het al weer twee kinderen als een zonnetje :D Kijk maar even op de site van Medela, daar is hij zelfs met plaatjes.

12. yvonne1

yvonne1 Actief lid

Sep 14, 2011
    189
    2
    16
    NULL
    NULL
    Idd even afwachten, waarom kies je niet voor de medela symphony want je hebt er al ervaring mee. Denk dat het heel persoonlijk is

13. Chanel123

Chanel123 Lid

Nov 20, 2012
    83
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met de btob kolf van difrax?

14. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Helaas deed de mijne het na twee van die reinigingssessies nog steeds niet goed. Hij bleef maar melk aanzuigen.
    Ons derde kind was niet in de planning nog dus vandaar dat we hem toen hebben weggegooid..

15. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Oh jammer, dan was hij echt wel stuk. :(

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Wachten tot na de bevalling. En dan huren, dat kan vaak. Weet je gelijk of iets bevalt.

Heb zelf de swing, maar das echt totaal iets anders dan de symphony. Vond ik eerst heel vervelend, inmiddels is mijn productie hoger en kom ik een heel eind met dat ding. Maar het duurt relatief lang. Pluspunten: lichtgewicht, handzaam, lan zowel op batterijen als lichtnet. Mindere puntjes: zuigkracht en snelheid zijn vast ingesteld, net als bij de symphony. Dus zacht en snel of hard en langzaam. En dat is niet altijd wat werkt. Ik moet soms van stand tijdens het kolven om de bowl op gang te houden. Mij bevalt een medela handkolf net zo goed, zowel qua opbrengst als qua totale kolfduur. Je bent eerder op gang, het is bovendien stil en je hoeft echt niet bang te zijn voor een lamme hand: als de stroom op gang komt kun je het vacuum in stand houden. Lange halen zeg maar, snel thuis. Terugblikkend zou ik denk ik eerst een handkolf proberen en dan pas een duur apparaat kopen.

Maar goed, da's achteraf. En het is allemaal heel persoonlijk.

17. kaily

kaily Lid

Aug 7, 2008
    57
    0
    0
    Dank jullie wel, ik kijk t effe aan!

Share This Page