Welke kolf?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door TigerMom, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hallo dames,

Omdat mijn zusje mijn moedermelk donor wordt, heeft een van de dames hier mij het geweldige advies gegeven een goede borstkolf voor haar te kopen. Dat ben ik ook van plan, maar nu vraag ik mij af welk merk en welk soort het beste is?

Is een dubbele borstkolf nodig of is enkel ook prima te gebruiken?
    Ik hoor graag alle plus en minpunten van kolven die jullie gebruikt hebben! :D

2. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Als je echt veel moet gaan kolven zou ik een dubbele nemen, dat bespaart tijd en je hebt meer opbrengst per keer kolven. Ik heb de medela swing maxi, vind hem heel fijn en ik heb hem via internet gekocht voor 192 euro. Ze hebben nog een "betere" namelijk de freestyle, die werkt ook op accu wat best wel handig is maar hij is wel nog een stuk duurder (>300euro geloof ik) en dat had ik er dan weer niet voor over. Andere merken heb ik geen ervaring mee.
    Je moet ook eens checken bij je verzekering; als je aanvullend verzekerd bent krijg je vaak een deel van de aankoopprijs terug.

3. mamavan2moppies

mamavan2moppies Actief lid

15 feb 2016
    193
    80
    28
    haarlem
    Ik heb de freestyle en daar ben ik erg tevreden over inderdaad ook super handig onderweg. Ik heb bij mijn zoontje wegens omstandigheden alles gegolfd. Eerst en professionele gehuurd en dat ging erg goed. Ik weet niet hoelang ze gaat kolven dus dat is misschien ook een optie. Voor het huren daarvan moet je wel een setje met slangetje en koppelstuk je kopen maar die past weer op de swing. De freestyle werkt met andere spullen. Wel allemaal dezelfe flesjes.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit dubbel kolf. Ik vind dat ook niet lekker want je bent erg beperkten omdat je met 2 flesjes in je handen zit. Ik heb zelfs zo' n top aangeschaft waar ze dan inhangen en je je handen vrij hebt maar in praktijk werkte dat bij mij voor geen meter.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb een paar weken fulltime gekolfd met de Ardo Calypso. Dit is een enkelzijdige elektrische kolf, maar met een speciaal koppelstukje kon je er 2 slangetjes op aansluiten en er dus dubbelzijdig mee kolven. Ik heb er dus hoofdzakelijk dubbelzijdig mee gekolfd.
    Deze kolf ik een aanzienlijk stuk goedkoper dan de kolven van Medela, maar niet iedereen vind hem fijn in gebruik geloof ik. Maar dat heb je natuurlijk met alle kolven, ik heb nooit een Medela kolf gebruikt, dus kan niet vergelijken.

5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik kolf al bijna 15 maanden dubbelzijdig met de Ardo Calypso. Ik heb er altijd een goede opbrengst mee gehad en vind het fijn dat hij niet zo'n herrie maakt als de Medela kolven. Nu kolf ik heel af en toe nog eens, maar in het begin ook wel eens 6 weken fulltime gekolfd. In beide situaties dus heel tevreden mee.

6. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb ook de dubbelzijdig ardo calypso. Stil, fijn in gebruik en goed schoon te maken. Ik ben er heel tevreden over.

7. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik heb ook de dubbelzijdige ardo calypso gehad, heeft het 2 bv periodes uitgehouden (1 x 3 maanden fulltime kolven, 1 keer 14 maanden kolven op werk). Was nu toe aan een nieuwe, de kracht begon af te nemen,
    Heb nu de Horigen Chicture gekocht, deze staat enorm goed aangeschreven. Is ongeveer even duur 😊

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Als je zus echt fulltime voor je gaat kolven, dan zou ik een dubbele elektrische kolf kiezen. Heb er een van lansinoh. Die bevalt heel goed en is best gelijkwaardig aan de Medela die twee keer zo duur is. De lansinoh kost 150 euro.

9. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ga ze allemaal even bekijken. De Medela kolf ziet er prachtig uit, maar is erg prijzig. Ik zie ze voor 300 euro voorbij komen. Ik heb er best geld voor over, maar wil wel verder kijken en gelukkig komen jullie met nog wat opties.

10. Mv1

Mv1 Lid

11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Een jaar gekolfd met medela freestyle. Super tevreden over. Accu gaat enorm lang mee, goede opbrengst en productie lijdt er niet onder

11. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Ik heb 3 weken gekolfd met de dubbele libento kolf. Een heerlijk ding. Ik had met 10/15 minuten mijn borsten leeg en een flinke opbrengst. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en heb daar gekolfd met de Medela (swing volgens mij), na een half uur had ik mijn borsten nog niet leeg. Na 2 dagen heb ik mijn man gevraagd om mijn eigen kolf mee te nemen.

Ik had hem zelf gekocht en heb hem weggegeven via een kraamverzorgster aan iemand die hem goed kon gebruiken en weinig geld te besteden had. Ik heb een berichtje gehad dat de kolf werkte als een tierelier :)

De libento kost 170 euro helemaal compleet. Hij is misschien niet mooi, maar werkt uitstekend.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik heb eerst een medela symphony gehuurd. Nu heb ik de medela freestyle.

De kolf (motor) heb ik op marktplaats gekocht en dan alle onderdelen nieuw gekocht. Was on totaal zo'n 160€ kwijt. Hygiënischer om de onderdelen zoals slangetjes en flesjes en borstschildjes zelf te kopen.

13. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Dankjewel voor alle tips.
    Ik zal alles op een rijtje zetten en de voor en nadelen even voor mezelf noteren.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ameda lactaline is ook fijn.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik had een medela
    Pump in style advanced. Een nieuwe kopen is wat zoekwetk maar het is de meest fantastische kolf ever. Te vergelijken met een ziekenhuiskolf.
    In engeland wprdt hij nog verkocht rond de 250 euro dus wel aan de prijs maar is het zeker waard

16. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Ik zal hem even opzoeken :) Dankjewel!

17. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Niemand ervaring met de difrax kolf?

18. MammaBS

MammaBS Actief lid

29 jan 2015
    290
    8
    18
    Ik zou ook voor een dubbelzijdige kolf gaan en dan voor een Philips Avent gaan waarvan je zelf de zuigsterkte kunt instellen. Super fijne kolf, alleen vrij prijzig. De Medela Freestyle was helemaal niets voor mij. Ik kreeg mijn borsten er echt niet leeg mee. Succes met uitzoeken!

19. Mv1

Mv1 Lid

11 aug 2016
    64
    1
    8
    NULL
    NULL
    Zuigsterkte kun je met de freestyle ook instellen:D

20. Daaantje

Daaantje Actief lid

25 mei 2014