Welke kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door manaolana, 18 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik wil graag een kolf aanschaffen en ben benieuwd welke kolf jullie aanraden.

Ik zou eigenlijk de medela swing (enkel) mogen lenen van mijn schoonzusje maar ze is al 5 wkn aan het zoeken en kan hem nergens meer vinden o_O

Tot nu toe heb ik het gered zonder kolf maar wil toch wel gaan oefenen met een flesje en vind het ook wel fijn om dankzij de kolf zelf weer iets meer vrijheid te hebben. Ik twijfel nog of ik na mijn verlof (vanaf maart) wil gaan kolven op het werk.

Adviezen, ervaringen en tips zijn dus welkom :D

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik gebruik nu voor de tweede keer freestyle. Kan dubbel en enkel. Batterij gaat lekker lang mee maar kan ook op de stroom. Maar ik kolf dan ook de ene week veel de andere week amper ivm mijn werk :)
    Soms ga ik ook naar de crèche om te voeden want onze spruit drinkt de fles amper.
    Kolf die je kiest is afhankelijk wat je zoekt. Kijk anders eens op Borstkolven.net daar staan veel merken met uitleg.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier ook de freestyle. Super ding.

4. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik had gewoon een handkolf van medela. Als het voor incidenteel gebruik is, gaat dat echt prima. Ik had ook een elektrische van avent, maar vond de handkolf veel fijner.
    Als je na je verlof gaat kolven, kan ik mij voorstellen dat een elektrische fijner is. Ik had de mazzel dat ik in de zorg werk en we op mijn werk de medela symphony hebben en ik alleen mijn eigen kolfset mee hoefde te nemen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.188
    35.877
    113
    Ik kolfde op het werk en had daarom een freestyle. Maar voor af en toe zou ik voor de avent handkolf gaan, die had ik er naast en vond ik eigenlijk wel zo fijn. Dan heb je zelf meer invloed.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik denk dat het een beetje afhangt van hoe vaak je wil/moet kolven, hoe veel tijd je hiervoor wilt/kunt nemen (dubbel gaat meestal iets sneller dan enkel), hoe lang je van plan bent BV te geven en welk budget je tot je beschikking hebt.

Ik heb gemiddeld 3 dagen in de week gewerkt tijdens BV periodes. Bij mijn oudste de BV kolvend op gang moeten brengen, toen al heel snel genezen van handmatig ;). Kreeg binnen de kortste keren al pijnklachten aan hand/pols. Dus elektrisch. Bij hem heb ik gehuurd van thuiszorg (Medela symphony) en na 10 wkn gestopt.

Bij tweede heb ik de Medela pump-in-style gehad, bij haar ook een tijd bijna fulltime moeten kolven en op mijn werk tot 14 mnd, dus die heeft zijn uitgave wel terug betaald. Helaas was deze kapot tegen de tijd dat ik mijn 3e kreeg. Toen de opvolger gekocht, de Medela freestyle. Ik vond deze erg prettig (vooral dat het ook draadloos kon, fatsoenlijke accu) en heb hem goed kunnen doorverkopen toen ik klaar was met BV (veel vraag naar 2e hands...).

Maar ik weet dat er ook goedkopere kolven zijn die echt niet kwalitatief slechter zijn, dus kijk vooral goed rond.

https://www.moedermelknetwerk-borstkolfwinkel.nl/
    Goede ervaringen met deze webwinkel overigens. Makkelijk een goed beeld wat er te koop is.

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik had de ardo calypso. Drama ding. Na 7 mnd irriteren heb ik de medela freestyle gekocht, wat een heerlijk apparaat!!

8. manaolana

manaolana Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben voor de swing gegaan. Hij bevalt goed.

@Beheer dit topic mag van mij dicht.

Deel Deze Pagina