welke kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rosao, 16 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Bv gaat bij mij een beetje moeizaam (houdingen zijn rottig en ik moet alles vasthouden en weghouden van de neus van mijn kindje). Ik wil mijn kindje wel bv blijven geven, maar dan (bijna) alles kolven. Nu ben ik dus op zoek naar een goede kolf, liefst tweezijdig. Hebben jullie tips? En hoe kolf je eigenlijk tweezijdig, blijven die cupdingen dan aan je borst hangen als het ware of moet je het blijven vasthouden?

Alvast dank!

Groetjes Rosa

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb een enkele kolf, de medela swing. die bevalt erg goed, was aangeraden door mijn kraamhulp. makkelijk in gebruik, prettig aan de borst en in te stellen zoals jij het wilt. ik geloof dat deze ook in dubbel te krijgen is, maar dat vond ik zelf niet handig, doe graag iets anders tijdens het kolven ;) internetten bijv :)

prijzig zijn ze wel, deze was 149 euro

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb de Medela Pump in Style, dubbelzijdig elektrisch... de meest uitgebreide kolf op de markt. Wel prijzig... € 295,-, maar dan heb je ook wat. Helaas blijven die cups niet plakken aan je borsten, dus je moet ze inderdaad vasthouden. Daar heb ik soms wel een beetje kramp van in mijn handen. Maar aan de andere kant ben ik wel binnen een kwartiertje klaar.

Succes!

P.S. Heb je wel eens een lactatiekundige ingeschakeld om te kijken als je baby drinkt? Misschien zijn er andere manieren om hem beter te laten drinken.

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ik huur de Medela Symphony, dit is een dubbele kolf en gaat prima. En lekker snel klaar. Als je bijna alles gaat kolfen zou ik zeker voor een dubbele kolf gaan, scheelt zoveel tijd. Ook bij mij blijven de cupjes niet plakken, maar ik hou ze gewoon licht vast eronder.

deze dus
    http://www.medela.nl/BENELUX/nl/breastf ... mphony.php

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik begrijp niet zo geod wat je precies bedoelt met het weghouden bij het neusje. Kun je vertellen wat precies de problemen met het voeden zijn?

Heb je al een lactatiekundige mee laten kijken met het drinken?
    Ik zou je aanraden dat eerst te gaan doen om te kijken of je het voeden op een andere manier kunt aanpakken voordat je besluit alles te gaan kolven.
    Dat is op de langere termijn namelijk een tijdrovend en vermoeiend werkje. Je hebt 3x zoveel werk en om je productie op peil te houden is ook lastiger.

Mocht je besluiten om toch ft te gaan kolven, dan zou ik de Medela PISA nemen, die heb ik zelf en dat is een hele fijne kolf.
    De Symphony is ook erg fijn, zeker om de boel op gang te krijgen.

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hihi ik zie nu dat je een meisje verwachte en een jongetje kreeg... was dat niet heel erg raar? Je verwacht iets heel anders... en je had toch hopelijk niet alles roze geverfd en alleen maar meisjeskleding?

7. Niet meer actief

Ik herken je verhaal ten dele, over het alles vasthouden en weghouden van haar neusje...dat deed ik in t begin ook, ik heb behoorlijk grote borsten en had elke keer t gevoel dat ze te dicht tegen mn borst aanlag waardoor ze geen adem zou krijgen. Dus zat ik bijna in mn borst te knijpen om 'm in model te krijgen' zeg maar ;)

Nu draai ik juist haar gewoon een beetje, door haar bij dr billen te pakken en wat meer tegen me aan te draaien, daardoor draait haar hoofdje ook een beetje en komt haar neusje vrij. En áls haar neusje eens een beetje tever tegen me aan gedrukt is, dan corrigeert ze zichzelf door haar hoofd een beetje weg te trekken. Op deze manier gaat t dus veel beter en is het voor beiden veel relaxter!

Ik kolf overigens met een handkolf van Avent, maar kolf maar zo nu en dan, niet in plaats van 'live' voeden ofzo.

Succes!

8. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Ik heb de ameda dubbelzijdige electrische kolf. Een superding. Vrij stil, traploos instelbare frequentie en zuigkracht en niet duur (ik meen zo'n 150 euro).

Suc6,
    Gr. Emma

Tijdens het kolven rusten de flesjes op mijn schoot, zodat ik gewoon mijn handen vrij heb. Een beetje freubelen, maar je wordt er steeds handiger in hoor ;) Op dit moment ben ik zelfs ook aan het kolven :)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik snap dat weghouden bij het neusje niet zo, eerlijk gezegd?

Ben je bang dat hij geen adem haalt als het neusje te diep in je borst steekt? Dat lost hij zelf wel op, door los te laten. Je kunt dit ook voorkomen door de billetjes wat hoger te tillen (en dan een kussentje er onder om te ondersteunen.

Geloof me, kolven is echt heel veel meer werk dan gewoon aanleggen. En ja, die eerste weken zijn lastig, dan moet je alles nog leren en nog aan alles wennen. Maar bijna alles gaan kolven is wel een drastische stop hoor.
    Zou je niet liever eerst eens bij een lactatiekundige langs gaan om naar die houdingen te kijken?

10. jacqueline16

jacqueline16 Actief lid

6 dec 2007
    315
    0
    0
    Zelfstandig ICT-er
    Zuid Holland
    Ik heb de ameda lactaline personal. Geweldig ding! Ik gebruik hem al 5 maanden en hij is echt perfect en ook erg hygienisch. Zonder handen te gebruiken als je je BH aanhoudt en de kolfcupjes daaronder schuift.

veel suc6 met kolven en vooral ook met voeden!

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dank voor alle antwoorden!

Reden dat bv niet zo lekker gaat is dat ik hele grote borsten heb (H cup), ik kan mijn baby niet zo aanleggen dat ie zelf zijn neus vrij kan houden en goed kan drinken. En dat is erg vermoeiend. Verder zijn er ook wat emotionele issues door de zware zwangerschap en bevalling. Ik ga nu gewoon zo lang ik het volhoud alles kolven. Gaat nu op zich wel goed, heb een eenzijdige electrische kolf van medela gehuurd. Denk dat ik ook de Symphony ga huren, die is toch wat moderner dan wat ik nu heb.

Groetjes Rosa

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je bent niet de enige moeder met grote borsten hoor! En ja, het is lastiger dan met een cupje B of C. Maar het kan wel goed gaan.

Kijk hier eens voor goede tips:
    http://www.borstvoeding.com/problemen/g ... rsten.html

Zelf voeden blijft handiger dan kolven, natuurlijk, al zul je zelf, i.v.m. de emoties het beste kunnen aanvoelen wat je aankunt.

Deel Deze Pagina