Ik krijg zojuist een brief thuis van mijn werk. Hierin staat dat op 7 april er een incident is geweest waarbij mijn persoonsgegevens aan al het management is gestuurd (wereldwijd bedrijf) Dit door een menselijke fout. Liever had ik dit niet eens geweten maar ze zullen wel verplicht zijn het te melden? Kan ik hier nog iets mee? Kan ik vragen wat ze eraan doen om het te voorkomen?
Klopt, tegenwoordig is er een meldingsplicht. Fouten kunnen gebeuren, maar je zou inderdaad na kunnen vragen hoe ze dat evt in de toekomst willen voorkomen.
Zijn alleen jouw gegevens 'gelekt' of van meer mensen? En wat staat er verder in de brief, is het alleen een melding? Wat vervelend joh.
Er staat verder niks over andere gegevens, er staat duidelijk in dat door een menselijke fout er gegevens zijn verstrekt aan admins waarvoor het niet bedoeld was. Na het constateren is het direct verwijderd, veel excuses blabla...
Vervelend, maar in principe hebben werknemers getekend dat ze alle informatie verkregen door hun werk niet mogen misbruiken, dus als het binnen het bedrijf gebeurd is, zou ik me nog niet zo druk maken. Moest het aan klanten, leveranciers oid doorgegeven zijn, daar zou ik... niet blij van worden.
Er was pas een topic op een ander forum van een medewerker die een gelijkaardige fout had gemaakt. Misschien wel van bij jouw op het werk...