Inmiddels ben ik al 32 weken zwanger van onze zoon, we hebben al twee dochters, Olivia en Charlotte. Al zo lang ik me kan heugen vind ik Benjamin een geweldige naam. Nu komt het ook goed uit omdat het een vernoeming is naar overleden schoonvader, dus mooier kan het niet eigenlijk. Maar ik blijf maar twijfelen, is Benjamin wel leuk genoeg, toch niet iets anders (Julian, Philip, etc), is het dan Ben-ja-min of Ben-dja-min (dat zegt mijn man).. En dan de doopnamen, na de opa's en oma's vernoemd te hebben willen we gewoon gaan voor de namen van mijn man (Bernard Pieter) kan wel toch, zo vaak gebruik je het niet samen (Benjamin Bernard Pieter).. Gek van die twijfel..
Ik zou bij je keuze blijven, heel normaal dat je richting het einde weer gaat twijfelen, maar als je dit al zo lang een prachtige naam vind dan is dit m hoor! Persoonlijk zou ik gewoon gewoon ben-ja-min zeggen. Maar het ligt er misschien ook aan hoe jullie Charlotte uitspreken. Als dat gewoon sjar-lot-tuh is dan zou ik zeker voor ben-ja-min gaan, maar zeg je tjar-lot (op z'n Engels) dan zou ik ben-dja-min overwegen.
Ik vind Benjamin een leuke naam, mits het jullie laatste kindje is. Als jullie nog meer kinderen willen na deze zwangerschap, vind ik hem iets minder gepast. Philip vind ik ook erg leuk overigens, maar als Benjamin al zo lang jullie naam is, zou ik niet meer wijzigen.
Als je het al zo lang een mooie naam vindt, dan zou ik zeker bij je keus blijven, anders krijg je vast spijt. Ik zou het op zijn Nederlands uitspreken. En de namen van je man erachter zetten kan prima hoor!
Benjamin, absoluut doen! Staat heel leuk bij de andere namen. En mooi dat het ook een vernoeming is! Ik zou echt niet twijfelen. Uitspraak vind ik beiden mooi
Benjamin is echt een leuke naam en past goed bij de namen van je dochters. Ik zou het op zijn Nederlands uitspreken.
Super mooie naam, Benjamin!! Mijn zoontjes tweede naam. Wat ik verder mooi vind: David Nathan Simon Philip Jacob Samuel
De tweede naam is de tweede (en derde naam tevens ook) naam van mijn man en zijn vader en zijn opa.. Dus eigenlijk weinig discussie daarover haha
Ik vind het een mooie naam die ook prachtig bij de namen van jullie andere kindjes past. Ik zou het ook op z'n Nederlands uitspreken.
Heel mooi! Benjamin op zijn Nederlands en de klassieke doopnamen passen er mooi bij! Mijn dochter heet zoals jouw eerste dochter en Benjamin staat heel hoog op mijn lijstje. Wel voor een laatste kindje en we weten nog niet of deze dat gaat zijn
Absoluut Benjamin doen!!! Ik wilde hem al voor mijn zoontje, maar ik kreeg mijn partner niet overtuigd. Nu hebben we van de huidige naam van ons kind absoluut geen spijt, maar bij een eventueel tweede zoontje speelt die naam nog steeds !!!
Mooie naam met een mooie betekenis "zoon van het geluk". In alle talen goed uit te spreken, klassiek, leuk af te korten naar Ben. Ik zeg doen!
nu ben ik wel benieuwd hoe je zoontje heet joycey @is88 wat staat er nog meer op je lijstje als ik vragen mag? blijkbaar hebben we dezelfde smaak
op mijn uitgebreide lijstje staan naast Benjamin: Julian Samuel Mathis Marnix Floris Aaron Sebastian Simon/Simeon Quinten Justus Julius Constantijn (Tijn) Diederik Joaquin Maurits Namen die ik mooi vind maar in de omgeving al zijn gegeven: Pieter, Arthur, Hugo, Daniel, Lucas, Ruben, Nicolas, Matthias, Elias
Zou je mij jouw lijstjes (jongens en meisjes) willen geven? Ben ook wel benieuwd de naam van jouw 2e dochter en de naam die je in gedachten had voor een eventuele 3e dochter (M?) vind ik erg mooi maar zo heten nichtjes van mij en mn man al