Hoi allemaal, Ik wil een BBL opleiding gaan doen en heb dinsdag een intakegesprek. Het is een opleiding die ik altijd al heb gewild en hoop dat ik een kans maak. Ik heb een dochter van bijna 2 en heb haar nog nooit naar een oppas gebracht. Ik wil haar naar een gastouder brengen die flexibel is. Mijn vraag aan jullie: - Welke kosten moet ik rekening mee houden? Ik las dat je een uurtarief betaald en bemiddelingskosten? - Wat moet ik allemaal vragen aan de gastouder? - Hoeveel betalen jullie per maand (zonder de kinderopvangtoeslag!!)? Er zullen ook vast moeders zijn die zelf gastouders zijn. Jullie zijn ook van harte welkom om te reageren Liefs
Mijn zoontje gaat sinds een maand naar de gastouder. wij betalen 75 euro bemiddelingskosten aan het gastouder bureau (ik vind dit echt overdreven en belachelijk veel). En we betalen de gastouder 4,75 euro per uur. Wij hebben voor gemiddeld 100 uur per maand opvang nodig en dat is dus 550 euro. Wij hebben met een kennismaking gesprek gevraagd hoe zij omgaat met de kinderen, Wat doet ze tijdens ziekte (van haarzelf of de kindjes) Hoe/waar slapen de kindjes wat onderneemt ze met de kindjes. Allemaal dat soort dingen. Echter ben ik er na deze eerste maand al achtergekomen dat ze echt belachelijke uren opschrijft dat hij er is (bijvoorbeeld 35 uur opvang per week schijven terwijl hij er maar 20 is) Ik blij er dus bij, schrijf altijd voor jezelf op hoe laat je je kindje ophaalt en brengt!
Ik betaalde 4,75 per uur en 1 euro per uur bemiddelingskosten. Het verschilt echt enorm per buro, dus het is het vergelijken waard. De gastouders bepalen zelf wat ze per uur vragen. Ik had wisselende uren en vaak maar 20 uur per maand, dus ik was nooit zoveel kwijt per maand. Inmiddels kan ik het anders oplossen en heb ik geen gastouder meer nodig.
Het verschilt idd nogal per bureau. Ik betaal 50,- bemiddelingskosten voor 1 kind per maand en daarna 4,35 per uur (mijn kleine gaat 4 dagen per week, 10 uur per dag) Bij een volledige maand zijn de kosten meestal rond de 740-750,-.
Ik betaalde eerst 90 euro aan bemiddelingskosten (echt belachelijk), maar ben er weggegaan. Nu betaal ik 20 euro per maand aan bemiddelingskosten. Bij mijn gastouder betaal ik 5 euro per uur en ze is het meer dan waard. Gemiddeld neem ik 120-130 uur per maand af.
ik ben zelf gastouder, hier betalen de ouders 4,85 per uur aan mij (zit dan wel nog niks bij, met die prijs moet je alles zelf meebrengen) en daar komt dan 1,03 per uur voor het GOB bij. Ze rekenen expres geen vast maandbedrag, maar een toeslag per uur. Neem je meer opvang af dan betaal je in verhouding meer bemiddelingskosten. dingen die je kunt vragen: - hoe de dagindeling is (of ze bv aan bepaalde dingen vast zit zoals kinderen halen en brengen van school) - of ze een bepaald pedagogisch idee heeft (werkt ze volgens een methode, met thema's oid) - wat ze uberhaupt aan activiteiten of uitstapjes doet - hoe ze omgaat met verdrietige kinderen - hoe ver ze mee gaat in het ritme van thuis of dat ze een eigen idee daar over heeft?
Ik vraag 5 euro per uur, maar dat is inclusief eten/drinken voor kindjes vanaf 1 jaar (dus excl. flesvoeding). Inderdaad vragen hoe ze omgaan met eigen ritme etc., wat voor uitstapjes, vaak naar buiten of niet, hoe denkt de gastouder over eten (biologisch, zelf klaargemaakt, veel fruit of juist veel snacks en koekjes etc.) Hoe wordt er omgegaan met slapen/naar bed brengen, laat gastouder kindjes wel eens huilen, of niet? Kun je als ouder veel inbrengen mbt hoe en wat er gebeurd?
Ik ben zelf gastouder. Ouders betalen aan mij 5 euro per uur incl eten en drinken, en aan het gastouderbureau 75 cent per uur, met een max van 52 euro voor het eerste kind en 32 voor het tweede kind. Luiers, kunstvoeding en babyprakjes moet je dan nog zelf regelen.
Qua luiers begrijp ik natuurlijk wel haha. Qua eten meenemen en de rest vind ik ook geen probleem. Bedankt allemaal voor de reacties!
Hier betaal ik 5 euro per uur en 55 euro bureaukosten. Ik neem ongeveer 75 uur af. Zo rond de 400 euro per maand. Als baby idd flesvoeding mee en fruithap. Nu geef ik haar alleen voor smorgens nog een gesmeerd broodje in stukjes mee. Regel is dat ze thuis al hebben ontbeten. Maar ze is er al om 6 uur. Dus dat gaat niet lukken. Onze dame van 17 maand gaat daar altijd gelijk weer lekker. Naar bed en krijgt ze daarna haar broodje. Ook luiers en billendoekjes moet je zelf mee brengen.
Hoihoi, leuk dat je een opleiding gaat doen! Ik ben gastouder en mijn uurtarief is 4,75 per kind. Daarnaast nemen ouder zelf luier, billendoekjes, fruit, broodmaaltijd en eventueel een avondmaaltijd mee. Ik ben bij verschillende gastouderbureaus ingeschreven en iedereen hanteert wat anders aan bemiddelingskosten. Goedkoopste hier is 50 euro pm en per kind. Ik zou gewoon eens een gesprek voeren met twee bureaus en dan kijken wat goed voelt. Een gastouder moet wel bij een bureau aangesloten zijn anders heb je geen recht op kinderopvangtoeslag. Ik zou vragen naar wat ze zoal doet met de kinderen, wat het dagritme is, als ze zelf kinderen heeft goed kijken hoe ze daarmee om gaat en hoe die kinderen zijn. Ik zou vragen of er een tuin is, welk speelgoed en spelmateriaal er is, of ze er op uit trekt en hoe. Of ze schoolgaande kinderen heet en opvangt. En ik zou zeker twee keer afspreken. En het aller belangrijkste: hoe voelen jij en je kindje je bij die persoon. Het moet echt heel goed voelen!
Ik betaal 5 euro p/u en 50 euro p/m aan het bureau. Wij nemen flexibel 35 uur af, dus zijn 225 bruto kwijt. Wij moeten zelf luiers en babyvoeding meenemen. Als je fruit of avondeten uit een potje wilt, moet je dit zelf meenemen. Vers fruit en avondeten (wat de go zelf eten) mogen ze mee eten. Verder kunnen ze daar ook ontbijten . Vragen die ook belangrijk zijn voor flexibele opvang; - mag je uren meenemen? - worden er extra kosten in rekening gebracht als je extra uren afneemt? - Hoe flexibel is, dus tot wanneer kun je de uren en dagen aanpassen? Verder; - wat is de dag structuur? - hoe vaak gaan ze naar buiten - hoe is het geregeld met slapen en eventueel andere kindjes uit school halen? - is er achtervang als de GO ziek is?
Ik betaal 1.28 aan bemiddelingskosten 4,60 aan de gastouder ik hoef niks mee tegeven aan eten en drinken ik neem ongeveer 47 uur af per maand voor mijn dochter en zoontje zonder vakantie 12 uur per maand Betaal ongeveer 346 euro bruto