Welke kosten maakt een gastouder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 2 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammetje91

Lammetje91 Bekend lid

12 dec 2016
    940
    581
    93
    Bedoel je mijn reactie?
    Ik zeg alleen dat het MIJ niet handig lijkt. Zeker als ik die wasbare luier de volgende dag weer schoon terug moet brengen. Ik ben blij als ik na een lange werkdag om 8 uur even op de bank kan zitten.
    Maar het zou zomaar kunnen zijn dat er veel vraag is voor dit type gastouder, zou me niets verbazen.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Denk aan stroom en waterkosten ook. Er is een kostenoverzicht gemaakt voor gastouders waar je kunt zien waaraan je moet denken en wat je er gemiddeld voor kunt rekenen.

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    @Chai ik vind het juist super dat waar jij voor staat, ook wilt gaan gebruiken in je opvang! Heel veel plezier en succes!

kleine toevoeging, abonnement op de speel-o-theek.

Chai en MyMiracle vinden dit leuk.
  4. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Onder andere.

Ik begrijp dat je vanuit 'jou' schrijft en het je mening/idee betreft.
    Ik vraag me alleen af (in het algemeen) waarom deze perse gedeeld moet worden en dan vaak ook niet opbouwend.

In dit topic is de vraag niet 'Wat vindt jij van wasbare luiers bij een gast ouder?' .

Jij zou dus niet voor TS als gast ouder kiezen....prima toch.

Chai vindt dit leuk.
  5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik gaf altijd zelf luiers mee. Ook warm eten als dat nodig was en een boterham is stukjes. Net als flesvoeding.
    Ook gaf ik zelf slaapzak speciaal voor daar met hun naam erin en in luiertas zat alles Inc reserve kleding.

Gastouder had zelf box, buggy, ledikantje etc. Maar maxi cosi liet ik daar smorgens achter dat wnr ze met auto weg moest ze auto stoeltje had maar dat gebeurde zelde. Maar wist dan wel zeker dat er een veilig stoeltje was.

En wat betreft wasbare luiers en biologisch warm voedsel. Er zijn genoeg ouders die dit juist weg graag willen voor hun kind dus wijk vooral niet af van deze uitgangspunten.

Chai vindt dit leuk.
  6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Dan kies je toch een andere gastouder.
    Dit is wat zij aanbiedt. Zo simpel is het. Het past in jou opvoeding of juist niet. Je moet niks gastouders genoeg die het anders doen. Maar geloof me, genoeg ouders die dolgraag z'n gastouder willen

Chai, Gewooniemand, MinnieMouse94 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Ik zou het 1 keer aanschaflijstje ook bij de lange termijn zetten. Die spullen moeten toch na een tijd weer vervangen worden. Die afschrijfkosten zou ik dan ook meenemen in de prijs.

Chai, Gewooniemand, MinnieMouse94 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hebben we vrijwel geen gastouders in de buurt en zou het dan ook erg jammer vonden als het verder klikt en past bij onze visie, maar wij geen wasbare luiers willen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  9. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Mij zou het echt niks uitmaken als mijn zoon naar een gastouder moet die wasbare luiers gebruikt. Hier thuis gebruiken wij trouwens wegwerp luiers het enige wat ik dan denk ik zou doen is even de luier omwisselen bij het weg gaan, maar ik neem aan dat dat geen probleem moet zijn?

TS veel succes maar vooral ook plezier, het gaat vast helemaal goed komen. :thumup:

Chai vindt dit leuk.
  10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Maar dan wil je de ouders dus verplichten om s avonds nog een was te draaien voor een enkele luier? Lekker duurzaam inderdaad.
    En ik vind het ook geen fijn idee, luiers delen met alle kinderen.
    Toen ik ooit een proefpakket wasbare luiers had (ja ik heb het een serieuze kans gegeven, heb het een week volgehouden) moest ik die op 30 graden wassen met een ietsiepietsie speciaal wasmiddel. Sommige van de luiers in het proefpakket waren dan ook niet meer bepaald wit aan de binnenkant. Dat is dan niet meer?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    #31 MadeInUSA, 2 nov 2019
    Laatst bewerkt: 2 nov 2019
    Meer ontopic mis ik inderdaad nog wel wat dingen op je boodschappenlijst. Ik weet natuurlijk niet wat je al hebt staan. Maar hoe ga je afgekolfde melk opwarmen? Met je handen vol met meerdere kinderen is een flessenwarmer wel het handigste. En leveren ouders schone flesjes en spenen aan, of hebben kinderen hun eigen fles bij jou? Dan ook iets om te steriliseren. En voor de zekerheid zou ik ook van die portiezakjes nutrilon op voorraad houden, zodat als een moeder niet genoeg heeft kunnen kolven (geloof me, dat is stressvol) of er een fles moedermelk omgaat, je toch wat achter de hand houdt.

En wil je de kinderen geen brood of pap voorzetten?
    En inderdaad bedjes en beddengoed, box, wipstoel, en veiligheidszooi (stopcontact beschermers, traphekjes, beschermhoekjes voor tafelpunten en zo, een ombouw voor de verwarming, ladestoppers.... de GGD zal wel een lijst aanleveren van wat je nodig hebt)

Oh en onze gastouder had iets om over de wc heen te zetten, een brilverkleiner en opstapje in een. Dat is ook fijn, want je hebt ook kleine zindelijke of onderweg-naar-zindelijke billetjes erbij. En voor de echte beginners zou ik twee potjes halen.

Chai vindt dit leuk.
  12. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Reservekleding
    Potje en brilverkleiner
    Placemats
    Knutselmateriaal

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.552
    2.020
    113
    Mag ik vragen waarom je etherische oliën en stoom diffusers aan wil schaffen?

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.793
    113
    Oh en overleg met de bibliotheek of zij abonnementen hebben voor kinderopvang ondernemers waar jij gebruik van kan maken. Dan kan je lekker vaak nieuwe prentenboeken, knutselboeken etc halen.
    Er zijn ook methodes om als gastouder een stukje voorschoolse educatie te bieden. Dan krijg je gewoon lespakketten met kleurplaten en opdrachtjes en zo aangeleverd. Erg leuk voor je 2-3 jarigen!

Chai en owly vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik weet verder niet wat je met deze kosten wil. Of dat puur in kaart brengen is of dat je dit ook voor de belastingdienst wil gebruiken.
    Maar dingen als stoomdiffusers en etherische oliën zijn geen dingen die je kunt opvoeren als aftrekpost.

Chai vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ben ik zelf als gastouder dan weer geen voorstander van:oops:
    Wel als je geen enkele ervaring met kinderopvang hebt als idee of leidraad. Maar anders niet.

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik snap jou in je visie om wasbare luiers te gebruiken, maar ook de reacties dat mensen het niet hygienisch vinden.

Ik zou dan ook voor een andere oplossing gaan. Als je een kind in jouw opvang krijgt dan vraag je de ouders zelf om een aantal wasbare luiers aan te schaffen en de naam van hun kind daar op te zetten.

Probleem opgelost.

Verder zou ik in je omgeving laten weten wat je allemaal nodig denkt te hebben voor je nieuwe opvang. Grote kans dat mensen heel blij zijn dat ze de spullen die ze niet meer nodig hebben een tweede kans kunnen geven. Wij hebben ook een gastouder een paar deuren verderop zitten en brengen daar weleens spullen naar toe die zij nog kan gebruiken maar waar onze kinderen uitgegroeid zijn.

Chai en MyMiracle vinden dit leuk.
  18. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Houd je er rekening mee dat niet elk luiersysteem past bij elk type kind? (Lichaamsbouw)
    Daarbij denk ik dat je extra kosten gaat maken voor wassen en drogen.
    Ouders die hun kinderen in ww luier brengen zullen er met kleding ook rekening mee moeten houden. Het scheelt bij de billen vaak een kledingmaat, zo ook met rompers.

Zelf ben ik zeer pro wasbare luiers, maar nochtans zou ik mn kind niet in luiers willen hebben, die met vele anderen gedeeld worden.
    Er is, ondanks zorgvuldig wassen, vlot opbouw van residu. Vooral bij elastiek.

Wist je dat billencreme en wasbare luiers ook niet echt aan te bevelen is?

Concreet mbt jouw vraag: een luierwas (Ik heb 6 jaar wasbare luiers gebruikt) vraagt imo om extra spoelbeurten, dus ik zou zeker mn waterrekening gaan aanpassen.
    De inlegvellen zijn vaak heel fijn maar niettemin zul je soms heel erg luiers moeten uitspoelen/weken of voor wassen.

Succes!

Chai en aicirtap vinden dit leuk.
  19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    ik zou (wasbare)luiers overlaten aan de ouders/verzorgers

ik mis nog op het lijstje
    slingers en kadootjes voor verjaardagen
    knutselspullen

20. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Van vrienden die wasbare luiers gebruiken, begrijp ik ook dat ze heel bewust voor een systeem kiezen dat bij hun kind goed past. Zij geven hun luiers gewoon mee naar de opvang. Dit lijkt me ook een fijne oplossing.

Deel Deze Pagina