Welke kraamzorg? Apeldoorn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tweekids, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik sta vast weer verkeerd.

Wil alles alvast geregeld hebben dus ben bezig met aanvragen van kraampakket en kraamzorg, ik weet het ben erg vroeg maar heb het in de kop dus moet ook gedaan worden:p
    Moet het via Menzis.nl doen, nu wordt er gevraagd of ik een kraamzorginstelling ken waar ik graag gebruik van wil maken. Over de vorige waren we niet tevreden , als ik verhalen hoor van andere mensen dat hun kraamverzorgster echt het huishouden overnam nou dat was bij ons niet aan de orde.
    Kent iemand een instelling omgeving Apeldoorn waar jullie erg tevreden over waren?

2. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik woon niet in Apeldoorn, maar ik krijg straks kraamzorg van de kraamvogel.
    Die zit vast ook wel bij jullie in de buurt?

De kraamverzorgster mág huishoudelijke taken doen hoor!
    Of je moet zelf aangeven het niet nodig te vinden, maar daarvoor zijn ze óók...

succes met zoeken (en je bent niet vroeg hoor.... Ze hebben het liever dat je het vroeg meld dan te laat)

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamvogel hoor ik juist slechte verhalen over.
    Onze vorige kraamhulp van VVT deed stofzuigen afwassen en iedere dag het bed verschonen en een was draaien echt belachelijk en pure onzin. Voelde me niet op mijn gemak bij haar. Vroeg de laatste dag pas hoe het met mijn stuwing ging, keek ze voor de 1e x ! Kwam ze erachter dat ze wel erg rood en hard waren, Borstontsteking. Nou nee VVT niet meer voor ons.
    Ben nu aan het kijken naar Naviva en liemers care..

4. stierin

stierin Lid

12 aug 2009
    70
    0
    0
    Wij hadden de vorige keer naviva,deze hebben we nu weer aangevraagd.Ze deden toen veel,alle was,eten koken en huishouden bijhouden en natuurlijk de moeder en kind zorg,die was goed.

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Heb Naviva ingevuld bij Menzis, kan het eventueel altijd nog wijzigen. Op verloskundige site staat ook Naviva.

6. Japs

Japs Actief lid

17 aug 2007
    150
    0
    16
    Naviva is prima hoor!

7. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Je hebt tegenwoordig vanuit het gelre ziekenhuis ook kraamzorg. Handig als je eventueel in het kraamcentrum wil bevallen.

8. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Ik had bij mijn zoontje naviva hele leuke vrouw gehad toen!
    Nu heb ik weer aangevraagd bij naviva.

9. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik kom uit deventer en hier ook naviva. Prima bevallen de vorige x!

10. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik heb bij Liemers Care gewerkt, en bij Naviva. Over die laatste was ik zelf als kraamverzorgende veel meer tevreden, ik ga zelf dan ook voor Naviva!

11. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Ik heb me aangemeld voor liemers care, omdat mijn vk daar veel mee samenwerkt en een vriendin was meer tevreden over l c dan over naviva... Maar sietsie, vanwaar voor jou dan naviva??! Hoop maar dat ik de juiste keuze heb gemaakt, kan nu niet meer terug..

12. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    De hele werksfeer, en het aanbod van Naviva sprak mij meer aan. Ik weet niet of LC ondertussen bijvoorbeeld aan babymassage doet, daarvoor ben ik er te lang uit. Maar Naviva biedt dat dus wel aan, inclusief de hielprik die wordt gedaan door de kraamverzorgende zelf. Creëert meer rust, omdat het zo op elk moment van de dag gedaan kan worden. Ook hebben ze eigen lactatie kundigen in dienst, waar de kraamverzorgenden zelf makkelijk contact mee kunnen zoeken namens het gezin.

Ze hebben allebei hun goede dingen hoor, maar ik had als werknemer bij Naviva een beter gevoel. Het is dat ik mijn beroep niet meer uit kan oefenen door mijn epilepsie en ons aankomende kindje, maar anders wist ik het wel :).

Voel je overigens niet vervelend dat je voor LC hebt gekozen, er is niets mis mee! Mocht je toch nog willen wisselen, dan kan dat geloof ik gewoon, toch?

13. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ik heb me aangemeld voor VVT. In mijn directe omgeving heeft men er erg goede ervaringen mee. Plus men garandeerd dat je maar één kraamhulp krijgt, dus niet telkens een ander, wat ik persoonlijk wel prettig vindt.

14. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Naviva, Antoinette Bakker! Elke dag een feest! Leuk mens die alles voor jou, je kindje en je man doet! Willen haar nu weer vragen.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb liemers care gehad de vorige keer en dat is me echt heel goed bevallen!! Vind dat ze goed de borstvoeding begeleiden en ze stond heel erg open voor onze eigen wensen, dus ik heb weer voor hen gekozen!

16. Mama2ekeer

Mama2ekeer Actief lid

12 jul 2012
    186
    55
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben 2 keer naviva gehad, zeer goed bevallen!

Deel Deze Pagina