Op vakantie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nicoletje, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicoletje

nicoletje Niet meer actief

Hallo,

Ik zit er aan te denken om tussen mijn 26 en 27e week op vakantie te gaan. Dat is eind mei.

Heeft iemand tips/ adviezen/ ervaringen, zoals hoe is het jouw bevallen om nog even 2 weekjes weg te gaan. Ben je met vliegtuig of auto gegaan. En heb je tips voor leuke bestemmingen?

Groetjes Yvonne

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben met 12 weken op vakantie gegaan en dat ging goed, met het vliegtuig naar rhodos.

ik zou geen al te lange vluchten nemen en als je met het vliegtuig gaat probeer een stoel bij het gangpad te krijgen zodat je kan gaan plassen wanneer je wil

zolang je je goed voelt moet je ook zeker gaan en heerlijk genieten

3. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Ik ben de vorige keer met 28 weken gegaan naar Spanje ( Tormelinos) Ik had maar een heel klein buikje dus hield de vlucht goed voel. Ik kan me voorstellen dat het wel heel pittig is als je al wat zwaarder bent. Ook hebben wij toen gekeken of het mbt hygiene en ziekenhuis enzo wel schoon is en of ik het niet te lang vliegen is. Ik zou persoonlijk niet met de auto gaan, dat is denk toch te lang met die termijn.
    Griekenland,Turkije, Tunesie vertrouwde ik niet en je moet er ook vaccinaties voor hebben. Succes en een fijne vakantie!!

4. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    turkijen alanya we gaan ook in mei 14 dagen weg onthou dat je wel verklaring nodig zal hebben van de vk om te kunnen vliegen sommige kunnen je ook weiniger anders

5. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ben bij de tweede met die termijn naar West Amerika geweest en dat ging prima.
    Zorg dat je steunkousen hebt als je lang gaat vliegen.
    Inderdaad van de verloskundige een verklaring in het engels meenemen met je bevallingsdatum erop.
    Wij overwegen in de zomer gewoon naar Zuid Frankrijk te rijden. Ben dan rond de 32 weken.

Fijne vakantie!

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ben met 30 wk tot 33 wk op vakantie geweest naar zuid frankrijk: 2 dagen rijden met de auto, geslapen in een tent op een luchtbed.
    35-40 graden :p

Zou het zo weer doen.

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    hier wel iets eerder weggeweest (rond de 20-23 weken), maar dat ging echt prima. Vliegtuig naar zuidspanje, en daar flink rondgecrosst met de auto. Heel fijn. Vond de soms 36 graden niet altijd even relaxt, maar echt last van warmte kreeg ik pas later in m'n zwangerschap.

Er is trouwens weinig reden om griekenland niet aan te durven: daar bestaan als ik me goed herinner geen gekkere adviezen voor dan voor midden italie bijvoorbeeld.

8. koekwaus

koekwaus Actief lid

18 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Griekenland zou ik mijden. Sowieso de (kleine) eilanden, want daar heb je waarschijnlijk geen of weinig medische zorg. Maar laatst was in het nieuws dat door de crisis er veel tekorten waren in het ziekenhuis, en dat als je er naar toe moest dat je er verstandig aan deed je eigen naalden en handschoenen en zo mee te nemen.

Ga ergens naar toe waar er redelijk dichtbij een goed ziekenhuis zit, waar ze engels kunnen praten. Inderdaad kaart van de vk mee.

Pas op oververhitting (dus airco in hotel en huurauto) en een zwangerschapsmasker.

En let goed op met eten. Niet zomaar van kraampjes langs de weg. Alleen water drinken uit flesjes. Als je het ver doortrekt moet je zelfs uitkijken met de ijsklontjes in je cola.
    Zorg dat je je verstaanbaar kunt maken in een restaurant (zodat je kunt uitleggen dat je zwanger bent en dat het vlees goed doorbakken moet zijn, salade goed gewassen en zo).

En natuurlijk genieten!

9. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    wij zijn vorig jaar mei op vakantie geweest.toen ik zwanger was van onze milan.was toen ongeveer even ver als jij. met de auto naar frankrijk en dat ging prima hoefde ook niet meer te stoppen als anders ivm wc en zo. maar je kunt volgens mij ook nog wel vliegen alleen moet je dit even na vragen bij de reisorganisatie tot wanneer je mag vliegen is niet bij iedere maatschappij het zelfde, nou op naar de vakantie en ben benieuwd wat je gaat doen

10. kwebbelengel

kwebbelengel Niet meer actief

menorca, daar hoef je niet lang te reizen, leuke plaatsen, zon en zee en in geval van nood goede medische zorg, prive kliniek die volledig vergoed wordt door ned zorgverz.
    en ook "normaal eten"

ben benieuwd wat je gaat doen?

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik ben van 13 tot en met 17 weken naar Thailand geweest, was prima uit te houden en zou het nu zo weer doen. Wat zeg ik, ik moest ook maar eens een vakantie boeken.. :) Het hangt er vanaf hoe jij je voelt, iedereen ervaart haar zwangerschap anders.

Mijn tip: laat je niet leiden door (horror)verhalen van anderen en doe waar jij je goed bij voelt. Je hebt neem ik aan een goed stel hersens, dus je weet zelf prima wat je wel en niet kunt eten. Als het je een fijn gevoel geeft kun je een lijstje maken van goede ziekenhuizen in de buurt voor het geval er iets is.

Enjoy!

12. minimoon

minimoon Niet meer actief

Je kunt natuurlijk ook gewoon in Nederland met vakantie gaan ;)
    Ik ben vorige keer iets later (6,5 mnd) een weekje in eigen land geweest. Was heerlijk (met auto). Wek merkte ik dat ik een aantal keren last had van bloeddruk (heel erg duizelig, flauwvallen), maar dat had net zo goed thuis kunnen gebeuren. Deze keer gaan we met zelfde tijd een weekje naar Duitsland in een huisje, ook met de auto.

Veel plezier in ieder geval! Lekker om even weg te gaan.

13. Sabrieneke

Sabrieneke Actief lid

1 nov 2008
    161
    0
    0
    Flevoland
    Ik zit nu in Oostenrijk. Met de auto gegaan, 8 uur rijden.
    Bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 26-28 weken zw naar Brazilie geweest. Als je je goed voelt gewoon lekker gaan.

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik had toen die tijd er niet aan moeten denken om met de auto/bus etc op vakantie te gaan..
    Was behoorlijk wagen ziek!

15. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Ik heb een vakantie geboekt voor als ik 35 weken ben hier in Nederland. Op 2 uurtjes rijden van thuis.
    Kan helaas nog niet vertellen hoe dat is bevallen haha.

16. Ik ga over 2 weekjes 10 dagen op vakantie NAAR nederland :D Het enige waar ik goed voor zorg is dat ik mijn zorgverzekering op orde heb zodat ik medische zorg kan krijgen in nl mocht het nodig zijn. Verklaring heb ik hier niet eens nodig gehad om te vliegen, ook niet bij mijn eerste zwangerschap. Misschien omdat mijn buikje zo klein is haha. Maargoed je kunt hem voor de zekerheid maar beter op zak hebben natuurlijk.

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij waren van plan om nog een week weg te gaan maar ik voelde mij helaas daar niet goed genoeg voor en later kon het ook niet meer ivm medische zorg maar geniet ervan als het kan!

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik ben met 30 weken met de auto van Spanje naar België gereden (15u ongeveer). Ik heb geen klein buikje en dat is toch goed gegaan. Gewoon gestopt en in het oprijden overnacht in een hotel en op de terugweg gewoon in 1 stuk doorgereden.
    Ging goed.

19. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga volgende week een weekje op vakantie. Ben ook benieuwd hoe dat gaat...

20. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    met 30 weken ben ik 2 weken naar curacao geweest. zou het zo weer doen! Dit jaar ben ik bijna 30 weken als we 2 weken naar frankrijk gaan met de auto.

Deel Deze Pagina