wat baby aan doen?

Discussion in 'Kraamtijd' started by mamavan1, Jul 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hallo,

ik vraag me af wat jullie je babytje aandoen,zodra het geboren word,is dit een slaappakje of al kleedjes of broek en bloesje?

2. mup

mup Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,093
    0
    0
    Als het maar makkelijk zittend kleertjes zijn.
    Wij hadden gekozen voor een boxpakje.

3. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    de eerste weken/maanden heeft ze alleen maar zachte pakjes aangehad. Ze liggen de hele dag op de rug, dus dat zit het fijnst.

4. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zacht truitje/shirtje met lange mouwen en een zacht broekje, eventueel met voetjes.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zachte kleertjes. Een rompertje, een truitje en een broekje + sokjes. Boxpakjes vind ik wel ideaal

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Idd zachte kleertjes! Een spijkerbroekje en bloesje ziet er misschien leuk uit, maar ik kan me niet voorstellen dat je je kindje hier al een plezier mee doet. Wij zijn dat pas na een maand of 2/3 gaan gebruiken volgens mij (kan ook later zijn, ik weet 't niet meer precies).

Hier meestal gewoon een romper, broekje, truitje met lange mouwen en sokken, of een romper en een boxpakje waar ook al sokjes aan vast zaten. Mutsjes hebben wij eigenlijk helemaal niet gebruikt, omdat Milan zich meteen al goed op temperatuur kon houden, maar vaak gebruik je die ook nog de eerste dagen/weken.

7. Alita

Alita Niet meer actief

precies zachte kleertjes...
    Voor de baby het fijnst en voor jou ook!!
    Zie me baby al met een spijkerbroek en een trui...haha

Ik heb allemaal zachte truitjes en broekjes, boxpakjes vindt ik persoonlijk niet leuk...;)

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb allemaal van die heerlijk zachte kleertjes van die 'jogging-stof'. Het materiaal wat je zelf ook het liefst aanhebt als je een keer een hang-dag hebt. ;)

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier ook allemaal lekkere zachte kleertjes op het begin. Ayla krijgt pas sinds korte zachte spijkerbroekjes en jurkjes aan.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja inderdaad lekker zachte kleertjes, je baby ligt toch het grootste deel van de dag te slapen dus dan is dat wel zo prettig. Irem had (en heeft) over het algemeen een romper met korte mouwen, een broekje, truitje met lange mouwen en sokjes aan.

Ik heb nu wel een paar jurkjes maar die doe ik echt alleen met bijzondere gelegenheden aan, want handig is anders. Broekjes van harde stof en bloesjes enzo heb ik nog helemaal niet.

Boxpakjes vind ik niet maar zijn wel heel handig voor 's nachts vind ik

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    En hier absoluut geen capuchons. Dat ligt toch niet lekker?

12. Eylem

Eylem Niet meer actief

En geen babyschoentjes :D gewoon lekker sokjes (Kruidvat, die zakken niet af) of evt slofjes

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee idd, geen capuchons en ook geen truitjes met knoopjes op de rug. Dat ligt naar mijn idee ook niet lekker.

Mijn oma had trouwens hele schattige slofjes gebreid en die heeft Ayla op het begin elke dag aangehad. Was lekker warm en bovendien bleven de sokjes op die manier goed zitten. Mijn stiefmoeder heeft later ook nog 3 paar slofjes gebreid.

View attachment 88090

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,478
    113
    Gelukkig ik ben dus niet de enigste die boxpakjes dus als pyama gebruikte en verder niet :D

Hier gewoon lekkere zachte kleertjes (van die joggingbroekjes van de prenatal), zonder knopen en frutseltjes en mutsen.

Groetjes anita

15. giraf

giraf Niet meer actief

Mooie slofjes!
    (sorry beetje off-topic)

Share This Page