Allergie weg tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nunas, 27 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nunas

Nunas Actief lid

31 aug 2016
    432
    52
    28
    NULL
    NULL
    Vraagje: tijdens mijn zwangerschap waren mijn allergieën een pak minder en zelfs bijna helemaal weg. En dan in het bijzonder mijn jeukende hoofdhuid als ik bepaalde shampoos gebruik. Heb nogal een gevoelig vel voor schuimmiddelen, parfums en zepen. Ik gebruikte dus meestal spul van de apotheker (lees: duur, maakt je haar niet zacht en doet het niet lekker ruiken). Maar tijdens de zwangerschap kon ik gewone shampoos zonder problemen gebruiken en kreeg ik zelfs dik haar. Nu na de zwangerschap is het wel normaal dat je wat meer haren verliest maar het is echt superveel nu en mijn allergie is helemaal terug en die rode geïrriteerde jeukende hoofdhuid zorgt er voor dat er nog meer haar uitvalt . Meestal is het net andersom en ben je tijdens zwangerschap vatbaarder voor allergieën en verdwijnen die achteraf weer. Bij mij dus niet! Herkent iemand dit? Zouden de hormonen hiervoor gezorgd hebben of misschien de zwangerschapsvitaminen? Ooohhh zou zo graag terug naar die zorgeloze situatie gaan, wat was dat n verademing!

2. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ja, herkenbaar! Ook een hele gevoelige huid en kan niet veel soorten huidproducten verdragen. Te lang onder de douche was ook al een probleem (laat staan in bad of zwemmen).
    Nu nergens last van! Heerlijk! Dus ik ga er de komende tijd flink van genieten. Na de zwangerschap zullen de problemen net zo hard weer terug zijn.

Soms zou het fijn zijn om altijd "een beetje zwanger" te kunnen blijven ;)

En ik denk dat het met de hormoonhuishouding te maken heeft. De vitaminen slik ik al sinds maart, maar pas sinds oktober zorgeloos onder de douche.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mijn eczeem was ook weg mn hele zwangerschap.. heerlijk.

Geen idee eigenlijk hoe dat komt..

4. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Je immuunsysteem wordt wel onderdrukt tijdens je zwangerschap. Sneller verkouden en ziek, maar daardoor misschien ook minder last van allergieën?

5. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Hier ook! Altijd jeuk op mijn hoofd, tijdens de zwangerschap geen last van eczeem. Heerlijk :D.

6. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

24 aug 2014
    663
    291
    63
    Ik heb geen last van mijn huid, maar maar haar wordt niet meer vet. Ideaal! Normaal moet ik minimaal om de dag wassen, nu als ik er zin in heb. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik dit ook.

7. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hier ook hetzelfde! Enorm fijn gewoon

Niqi86 vindt dit leuk.
  8. Piraat

Piraat Actief lid

30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ja ik heb meerdere voedselallergieen en ja ik ben eigenlijk allergisch voor alles wat plant of dier is. Maar ik ben nou voor de 2e keer zwanger en weer is het deze keer helemaal weg!! Ik ben wel benieuwd wat ik er voor terug krijg overigens. Bij de eerste was ik alleen allergisch voor noten. Toen ik bevallen was zijn daar sesam en een dodelijke fruitallergie bij gekomen. En alle andere allergieën kwamen toen ik weer terug. Dus benieuwd wat er nou gebeurt :D

Deel Deze Pagina