Bloedverlies na ontlasting

Discussion in 'Zwangerschap' started by Romy1234, Oct 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Romy1234

Romy1234 Actief lid

Sep 16, 2017
    486
    339
    63
    Female
    Hoi meiden,

Ik word inmiddels echt gek van de onzekerheid.
    Vrijdagavond roze bloedverlies na ontlasting gehad. Ook heel de dag krampen. Zaterdag niets verloren. Zondag rood bloedverlies na ontlasting. Ma en di weer niets ook geen krampen meer. Vanmorgen opnieuw rood bloedverlies na ontlasting. Daarna niets meer... ook geen krampen.

Ook verschillende keren ontlasting gehad tussendoor zonder bloedverlies.

Het bloedverlies is steeds enkel bij t afvegen, niets in inlegkruisje.

Ik ben nu op vakantie dus ga ook liever niet naar t ziekenhuis. Maar ik ben er zo enorm onzeker van. Ik hoop zo dat t goed komt na de miskraam van 2 maanden geleden.

Zijn er meiden met gelijkaardige verhalen waarbij t goed kwam?

2. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Heb je niet “gewoon” aambeien? Die hoeven niet per se aan de buitenkant te zitten, maar kunnen ook net achter je kringspier zitten. Er kan ook wel eens een vaatje knappen in het onderste stukje van je darmen bij wat hardere ontlasting.

Oftewel, komt het bloed niet uit je anus ipv vagina?

3. Romy1234

Romy1234 Actief lid

Sep 16, 2017
    486
    339
    63
    Female
    T komt echt uit mijn vagina 100% zeker helaas. En is ook niet heel harde ontlasting.

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Hoe lang ben je nog op vakantie?
    Zo lang je daar bent, vrees ik dat er weinig kan gedaan worden... Als het bloedverlies niet erger wordt, moet je voorlopig wel nog niet panikeren en is er wel nog hoop denk ik. Maar ik zou misschien toch al eens bellen om zo snel mogelijk na je vakantie een echo vast te leggen?

5. BZD

BZD Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    1,059
    166
    63
    Female
    Paraveterinair
    Misschien Kun je vast vanaf de vakantie een afspraak maken voor een vroege echo wanneer jullie terug zijn bij je eigen vk?

T is en blijft zo ontzettend spannend die eerste weken en nog meer wanneer het al eerder mis is gegaan. Je kan er alleen echt helemaal niks aan doen zelf.
    Ikzelf heb nooit bloedverlies gehad en toch een verkeerde zwangerschap (missed abortion).

Ik duim voor een mooie echo. En blijf even meelezen.

6. Romy1234

Romy1234 Actief lid

Sep 16, 2017
    486
    339
    63
    Female
    Kom zaterdag terug en maandag echo staan voor 7 weken. Bij 5.5 echo gehad ivm dit bloedverlies en toen zag t er goed uit..

7. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Ik had dat toevallig ook afgelopen weekend, ben wel verder dan jij (18 weken) maar had het ook nog nooit gehad. Daarna ook niet meer terug gekomen dus kwam echt door het persen. Ik drink nu lactulose en moet zeggen dat alles veel soepeler gaat nu :D

8. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

May 7, 2017
    938
    317
    63
    Female
    Ik heb het ook gehad van week 13 tot 20 ofzo.. na ontlasting idd maar ook als ik een keer moest niezen of na de seks, maar ook niet altijd maar wel een aantal keer per week. Nu al een tijdje niet meer gehad.

9. Romy1234

Romy1234 Actief lid

Sep 16, 2017
    486
    339
    63
    Female
    Stelt me wel gerust dat gelukkig meer mensen dat hebben gehad. Waar zou dat toch vandaan komen?

10. Melian

Melian Fanatiek lid

Mar 16, 2011
    1,129
    653
    113
    Female
    Afgelopen weekend had ik in de avond een sliertje rood nadat ik 's ochtends wat moeilijk naar de wc kon. Eerdere zwangerschappen ook altijd bloedverlies gehad... altijd een klein beetje en altijd bij het vegen.

De keer dat ik bloedverlies had en het niet goed ging, zette het echt door en zat het steeds ook een beetje op het inlegkruisje.

Ik kan je natuurlijk geen zekerheden geven, maar het klinkt alsof je een klein wondje hebt, of alsof er een klein vaatje is dat het bloed veroorzaakt. En als je wat obstipatie hebt, is het ook niet gek als je darmen soms wat rommelen of kramp geven. Al die organen liggen zo dichtbij elkaar, dat het soms moeilijk te onderscheiden is wat je nou precies voelt.

Vreselijk hè, die eerste onzekere weken :$

11. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Komt waarschijnlijk door de druk die wordt gezet wanneer je perst. Alles is veel beter doorbloed binnen en er kan makkelijk een vaatje of zoiets knappen.

BZD likes this.

Share This Page