Hallo, We zijn er zeker van dat we een snoepwinkeltje willen ipv doopsuiker, maar nu vraag ik me af of we hier zelf in zouden investeren, en later mss verder verhuren aan democratische prijzen, of eventueel opnieuw te koop aanbieden? Ook vond ik de doopsuikerautomaat prachtig om eventueel de geschenkjes voor de kindjes in te stoppen, als ik naar de verhuurprijzen kijk, dan denk ik al snel, ach laat maar, ik zoek wel iets simpels, maar hier weer dezelfde vraag, zou ik de investering zelf aangaan en later proberen verder te verhuren of te verkopen? Ik wil graag zelf alles vullen, komt sowieso veel voordeliger uit dan dan ik het ergens moet bestellen Eigenlijk is mijn vraag of jullie zelf via 2de hands of kapaza of dergelijke, zoiets zouden huren aan democratische prijzen dus ????? (Want bij verkoop moet je toch al redelijk wat van de nieuw prijs afdoen. ) Als hiervoor redelijke vraag zou kunnen zijn, wil ik de investering best aangaan, gaat uiteindelijk toch over een serieus bedrag Fijn weekend !!!!
Wat is een snoepwinkeltje?? In Nederland is dat een winkel waar je snoep kan kopen maar blijkbaar is het in Belgie iets anders, haha. Ik begrijp niets van je bericht . Huren aan democratische prijzen? Huh? hihi. Grappig dat er soms zoveel verschil zit tussen Nederlands en Vlaams.
Ik heb het in Nederland een keer gezien en vind het erg leuk. Het is hier nog niet echt bekent volgens mijn. Als ik het goed heb gaat het om een kraampje leuk versiert met bijv potten snoep en leuk gepresenteerde lekkernijen ipv kant en klare doopsuiker in een zakje en klaar. De bedoeling is dat kinderen ( en ouders) zelf een bakje of zakje vullen met het gewenste snoep bij het snoepwinkeltje ipv kant en klare tractatie. Ikzelf vind het idee erg leuk bij bijv een communie of verjaardag
Zoiets maak je dan toch zelf? Of denk ik te simpel? Ik heb even naar de voorbeelden op google gekeken, maar dan zou ik het toch lekker zelf maken.
Aw sorry, idd, ging er vanuit dat het zo duidelijk was Zoals lovewinnie het omschrijft klopt dus helemaal Als hier kraambezoek komt, krijgen ze bij het naar huis gaan normaal een doosje suikerbonen, tegenwoordig wordt van de traditie regelmatig afgeweken, en worden er chocolade repen met gepersionaliseerde naamwikkels, potjes met choco of confituur, zeepjes, enz. meegegeven. Wij hebben geen beschuit met muisjes Nu had ik dus gedacht om een snoepkraampje, met 8 verschillende soorten snoep te installeren, en het bezoek een zakje naar eigen goesting te laten vullen. Bij velen blijven de doosjes suikerbonen onaangeroerd enkele maanden op de kast staan, om later bij het vuilnis te eindigen en eigenlijk is dat helemaal niet zo goedkoop ook zo'n snacktower wordt dikwijls gebruikt om doopsuiker te presenteren. Is volgens mij niet alleen leuk bij geboorte maar ook bij verjaardagen, trouwfeesten (geven ze hier ook meestal een presentje mee naar huis met de genodigden) en allerhande andere leuke activiteiten. Mijn vraag is volgens mij dus niet echt van toepassing op dit forum , hahahahahahahaha
Idd, het snoepkraampje kan je zelf maken, maar wordt hier in de specifieke doopsuikerwinkels voor heel veel geld verhuurt en het zelf maken en aankopen kost ook weer best wat je hebt het materiaal nodig en wat doe je er dan achteraf mee ? Ik heb het nu ook over een iets luxueuzere uitvoering
Ik was naar een foto aan het zoeken van het idee dat ik heb, maar kan het hier niet op de site krijgen, als je bij google 't soete Mol doopsuiker intikt , kan je een filmpje bekijken (concept is op tv geweest ) Zo hebben jullie een idee wat ik bedoel.
Ik ben ook Nederlandse, hoor dit nu voor het eerst maar vind het wel heel erg leuk! Als je er over uit bent dat je een snoepwinkeltje wil zou ik kijken wanneer je goedkoper uitbent. Dus huren of zelf maken? Ik denk dat dat zelf maken goedkoper zal zijn en daarna zou je het winkeltje gerust kunnen verkopen of verhuren via een 2ehandssite. Zorg dan wel dat het voor zowel een meisje als een jongetje er leuk uitziet. Nogmaals ik ben Nederlands dus ik weet niet hoeveel interesse hierin is maar voor me gevoel zouden anderen zoiets best wel weer huren via een 2e hands site.
Mij persoonlijk zou het niet interesseren. Ik vraag me af waarom het allemaal zo uitgebreid moet? Gewoon beschuit met muisjes is toch ook goed? Of iets anders kleins? Maar als jij er onderzoek naar gedaan hebt en je denkt dat er een markt voor is dan moet je dat zeker doen. Ik persoonlijk zou het dus niet huren. Anders misschien een polletje maken?
Het is in Belgie nou eenmaal een traditie. Je kan je in Nederland ook afvragen wat chocoladeletters of pepernoten met sinterklaas te maken hebben? En waarom moet er altijd snoep uitgedeeld worden op school? En niet gewoon eens een leuk knutselsetje. Het is in Belgie gwn echt een traditie.
In België wordt zelfs doopsuiker uitgedeeld terwijl de kindjes niet gedoopt worden Alé ik zal vanaf nu zeggen suikerbonen, is mss beter bekent als belgische traditie Geven jullie alleen beschuit met muisjes (vond ik dan weer de eerste keer als ik dat hoorde een rare gewoonte , en ik woon maar 5 kg van de nederlandse grens ) heb het idee dat jullie toch ook al beetje van deze traditie afstappen ????
Volgens mij is de traditie (overigens ook in veel delen van Nederland) om 1 stuk suikergoed te geven, een doop- of trouwsuiker. Als je traditioneel wilt zijn, blijf dan gewoon traditioneel. Hele zakken snoep, chocoladerepen...lijkt mij nogal over the top. Bij een doop gaat het toch zeker om de belofte die ouders afleggen om hun kind christelijk op te voeden?
Daar was ik ondertussen ook achter Mss dat diegene die vlak aan de belgische grens wonen , beter op de hoogte zijn van de traditie.
wat maakt dat nou allemaal uit? dirksmama@ jij bent sowieso tegen snoep. dus of het nou om een doop of ander feest gaat. ts stelt ene heel ander soort vraag. geef daar antwoord op en anders niks lijkt me.
Hehe dan heten het gewoon geboortesuikers! Die liggen in Nederland ook bij de Jamin. En verder: beschuit met muisjes is landelijk, daarnaast heb je nog kandeel, wegge, stoete, elke streek heeft wel iets.