dat wordt inslaan haha, ik hou niet zo van aardappelen, groente, vlees (we eten het wel hoor). Maar echt van italiaans, chinees/indisch, mexicaans en turks. maar het is allemaal zo zout, dus eten we het niet zo vaak en eten we dus vaak aardappels, groentes, vlees en dat begint me een beetje tegen te staan.
Ik heb er maar een foto van gemaakt.. Alleen past alles niet in deze lade, heb ook nog grotere potjes met bieslook, koriander, basilicum, verschillende vleeskruiden (gebruikt vriend graag), zout uiteraard.. Verder: Citroensap Limoensap Ketjap Worchestersaus Sojasaus Honing Mosterd Pesto Sambal Pindakaas (ook heel handig voor het koken) Dat was het denk ik wel zo'n beetje..
Pff.. euh.. - Nootmuskaat - Peper molen - Peper heel - Zout - Zeezout - Knoflookpoeder - Kipkruiden - Gehaktkruiden - Laurier - Paprika poeder - Cajun
Ik heb bijna geen kruiden, ben niet echt een kookwonder en maak alleen maar normale gerechten haha, ik heb wel zout, peper, mix van zout/peper, gehaktkruiden en kipkruiden en dat is ook alles
Zout Peper Grillkruiden voor vlees Peterselie Nootmuskaat Bonenkruid Paprikapoeder Kaneel Knoflookpoeder Aardappelkruiden Aromat (geel)
te veel om op te noemen... wat ik niet heb zijn van die voorverzonnen mixen zoals gehaktkruiden, hachee kruiden, aromat etc. Gewoon zelf mixen, veel leuker en gezonder. en daarnaast heb ik nog verschillende kruiden die je hier niet kan krijgen. meegenomen tijdens mijn reizen naar verre landen
Zout ( molen) Peper ( molen) Knoflook ( molen) Italiaanse gemengde kruiden Kaneel Viskruiden Kipkruideb Spekkruiden Oregano Sesamzaad Sambal ( verschillende soorten) Ketyap Wokolie met smaakje ( pittig en ketyap) Maggie
hier een echte hollandse man, die zijn aardappels erg op prijs stelt. Maar ik dacht als ik nu 3 dagen aardappels en 3 dagen buitenlands kook en 1 snack avond (patat, pannenkoek, pizza ez) Onze dochter krijgt eigenlijk alleen maar aardappels, groente, vlees en als we eens iets anders eten dan rijst of pasta naturel, met komkommers, wortels, tomaar, en visstick ofzo, dan kook ik dus iets apart voor haar of ik warm wat op uit de vriezer of leftover van de dag ervoor. Omdat ik niet wil dat ze zoveel zout binnenkrijgt. Het is dus eigenlijk gewoon tijd om onze eetgewoontes aan te passen Ik ga zo ff een lijstje maken, hier van het forum nog ff wat recepte overnemen en dan de supermarkt ff een bezoekje brengen. Nog ff 1 vraagje: vriezen jullie weleens verse kruiden in? Ik heb nu kruiden in kweekbakjes zitten (kunnen bijna naar buiten denk ik) Maar in de winter heb je dat natuurlijk niet, kan ik dit dan ook invriezen in aug/sept? Zodat ik dan een voorraadje heb voor de winterdagen.
Maar eten is zo zout als je het zelf maakt hoor als je er geen zout doorheen doet, is het ook niet zout! Mits je niet allemaal kant en klare dingen gebruikt.
Kerrie massala Kip kruiden Viskruiden Vleeskruiden Curry Knoflook Zwarte peper Rode peper Ik heb ook kruiden uit turkije, maar weet ze niet hoe ze heten.
Zout Peper, zwart, wit en 4 seizoenen Cajun Kurkuma Aardappel Gehakt Roosmarijn Kerrie Paprika Chili Cayene Komijn Italiaanse Uien Knoflook Speculaas Bieslook Basilicum Nootmuskaat Vanille Laurier Tijm Kaneel Peterselie Even uit mijn hoofd.
Interessant. Ik wil ook wel wat meer kruiden eigenlijk, vooral voor de Oosterse keuken. Zout (gewoon en zeezout) Gemengde peper (uit een molentje) Paprikapoeder Kerriepoeder Knoflookpoeder (gebruik ik amper, heb liever vers) Verse knoflook Cayennepeper Tijm Rozemarijn Oregano Bieslook Peterselie Kaneel Chilipoeder Komijnpoeder Volgende maand gaan we met de tuin aan de slag, dan wil ik ook weer verse bieslook, basilicum, peterselie en rozemarijn aanschaffen. Behalve voor gehaktballen gebruiken we trouwens ook een kant en klare mixen.
zou niet weten waar ik moet beginnen, ben gek op kruiden! heb 3 rekjes aan de muur hangen, een dienblad met kruiden eronder en aan de andere kant van mijn fornuis nog een dienblad en 2 bakjes vol met potten kruiden
ik bedoel dus ook die kant en klare dingen, zelf gebruik ik bijna geen zout, dus als we die pakjes dan eten, dan is het extra zout. Maar ja je wilt weleens wat anders eten. Vandaar dat hier nu het roer omgaat en we dingen zelf gaan maken
Niet zo heel veel eigenlijk. Djaheh Sereh Kerrie Kerrie Massala Komijnzaad Knoflook Provinciaalse Zout Peper zw & wit Paprikapoeder Kaneelpoeder Thijm Pizzakruiden haha. Dat was het wel denk ik...
Zout Peper Safraan Gemberpoeder Paprikapoeder Aardappelkruiden Kipkruiden Gemalen kaneel Ras al hanout Komijn Kerrie masala Italiaanse kruiden Basilicum Rozemarijn Kaneelstokjes Vis,kip,groente builion Cajun Verse kruiden zoals peterselie,koriander,munt Ketjap manis & asin Sambal oelek Adjvar Tomatenpuree Indianse tikka masala Chilisaus Vaniliesuiker & poedersuiker & kristalsuiker maanzaad sesamzaadjes kokos Zo uit mijn hoofdje, heb wel meer..
Djinten Koenjit kruidnagel tamarinde 5 kruiden poeder knoflookpoeder sereh laos djahe ketoembar ketjap sambal badjak sambal oelek santen en natuurlijk de gewone kruiden zoals peper zout nootmuskaat kerrie poeder paprika poeder kaneel gedroogde bieslook gedroogde basilicum gehakt kruiden cajun kruiden laurierblad braad/bbq/grill kruiden kip kruiden maggi blokjes
Heb je ff? Heb 2 keukenkastjes bomvol kruiden. De meeste kruiden die ik gebruik zijn, aromat, peper, kerrie, djinten, trassie trafasie, 5 chinese kruidenpoeder, zoute/zoete ketjaps, sambal, bouillonblokjes, ajinomoto en nog veel meer. Voor de rest heb ik in mijn vriezer ook verse kruiden liggen, zoals laos, gember, daun salam blaadjes, djeruk purut blaadjes, madam jeanette en adjuma pepers etc liggen. Ik hou ook van koken, van indo food, surinaams tot antilliaans. Meestal eigenlijk een mix van die 3