HELP... Problemen met herstel vanaf externe harde schijf

Discussion in 'De lounge' started by Salsera, Oct 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Zojuist probeerde ik bestanden die mijn vader vanaf zijn computer op een externe harde schijf heeft gezet over te zetten naar mijn laptop. Ik heb dit gedaan door de optie herstellen te kiezen en de bestanden zijn naar een map in mijn laptop gekopieerd. Echter kan ik de bestanden (foto's) niet openen, ik krijg dan de melding dat ik geen toegang tot de bestandslocatie heb.

Wie weet waar ik de fout in ga en hoe ik dit op kan lossen? Er zit geen beveiliging op en de foto's zouden qua bestandstype ook gewoon moeten kunnen openen bij mij.

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hoezo heb je het met optie herstellen gedaan dan? Het is toch gewoon kopieren en plakken?

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Nou, dat lukte me dus niet.... Want hij opent in een back-up programma en vanuit daar kan ik alleen herstellen en niks kopiëren. Als ik gewoon bij mijn documenten kijk dan staat de harde schijf er wel bij, maar er zijn geen bestanden te vinden.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb die optie ook op mijn externe schijf. Volgens mij moet je die optie niet gebruiken.

Mijn man zei je kan nog proberen de schijf te openen als administrator (met je rechtermuisknop)
    Hij weet niet of het werkt maar is proberen waard.

Anders je vader vragen ze nog eens erop te zetten en dan gewoon je externe schijf openen.

5. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    1,715
    0
    36
    Je hebt snelkoppelingen gekopieerd en niet de originele bestanden.. Nog een keer overzetten dus.. Wel even checken of er wel goede bestanden op de externe harde schijf staan.. En je kunt ze ook vanuit de harde schijf slepen op je laptop ipv dat je ze kopieert.. Daar kan het probleem ook nog liggen..

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga zo eens even proberen of ik iets met jullie tips kan. Ik ben echt zo onhandig met dit soort dingen :( En op zich kan ik het wel aan mn vader vragen, maar ik wil ook niet dat hij teveel te weten komt want ik heb foto's van mn ouders nodig voor een verrassing voor hen. (Mn vader denkt nu dat ik foto's van mezelf aan het zoeken ben.)

Maar ik ga nog eens een poging wagen.....

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Het heeft iets te maken met administratorbevoegdheden :(

Geen flauw idee wat dat betekend en hoe ik nu verder zou moeten. Als er beveiliging op de harde schijf had gezeten dan had mn vader dat wel verteld, dat kan het dus niet zijn. Morgen toch maar weer eens verder kijken wat dan het probleem is, nu even geen tijd meer voor.

Maar mochten jullie tips (of zelfs oplossingen hebben) dan hoor ik die natuurlijk heel graag. Alvast bedankt :)

Share This Page