Ik wil absoluut niet stoppen, maar merk wel dat ik er heel onzeker van word en ook een beetje geiriteerd als hij zo blijft huilen en de borst niet wil
Heeft hij misschien last van zijn darmpjes, reflux, kiesjes? Overprikkelde baby's pakken juist als ze half slapen de borst goed. En 's nachts heb jij als het goed is, ook een goede productie! Het is het probereen waard meid; als je eenmaal kv gaat geven, zal de bv afnemen, dat is gewoon een logisch gevolg. Als dat zo is, kan je niet meer terug (kan wel, maar jouw productie is dus al niet zo denderend). Het zou zonde zijn als je spijt kreeg!
6 maanden is ook wel weer zo'n 'fase' waar je in vliegt, als je al wat onzeker bent dan hakt dat er extra in. Wat je ook beslist: neem je tijd en stapje voor stapje. Want voor je het weet is je productie helemaal weg en dan kun je alleen nog met hééél veel moeite terug. Als je het een kans wilt geven nog zou ik een LK vragen om eens mee te denken met je. Baad het niet.. nou ja je kent het gezegde. Verder kun je er ook voor kiezen om door te gaan zoals je nu doet en dus niet verder voeidngen af te bouwen, maar eventueel een flesje na te geven als je kindje daar om vraagt. Als je zoontje meer gaat eten, hoeft hij minder te drinken, en straks haal je gewoon je jaar bv, met een beetje ondersteuning van kv wellicht, en als je dat graag wilt weet ik dat dat een heerlijk gevoel is om te halen Het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt. Gun jezelf de rust om het te doen zoals het het beste voelt voor jou: dan kun je weer wat genieten van de bv. Als je dan af en toe een klein flesje kv (of yoghurt idd) na geeft, dan doe je het gewoon super. En mogelijk geeft dat jou weer wat lucht! Ik heb me dramatisch zitten verdiepen in kv destijds, vond het deels afbouwen héél moeilijk, stiekum heb ik er ook een beetje sijt van (al heeft het me wel de rust gebracht die ik nodig had om in ieder geval een voeding te kunnen blijven geven), maar het gaf me rust dat ik me zo had verdiept en dus toch iets goeds kon bieden (voor mij gaf biologische voeding een prettig gevoel, vandaar dat ik die koos, mijn zoontje drinkt nu ook biologische melk)
Daar ligt denk ik de kern...je hebt blijkbaar lang een hoge productie gehad. Maar je kunt hem nu ook nog gewoon LEREN om wat harder te werken voor zijn melk hoor! En dan doe je natuurlijk niet door flessen na te geven. Dat doe je door vaak aan te leggen, door borstcompressie toe te passen en ja, ook door hem af en toe te laten mopperen, dat mopperen is dan echt even een drempel die hij over moet, om zijn best te doen voor de melk!
Nou, dan ga je gewoon nog even door met voeden en vooralsnog geen kv geven! Succes; jullie kunnen het!
Maar dat doe ik alleen als hij niet te houden is, en dan moet ik zeggen dan ben ik ook super lang bezig om dat laatste beetje eruit te kolven....Maar miss heb je gelijk, ga het vandaag zonder flesje proberen
Mijn ventje is ook wel eens enorm overstuur tijdens het drinken. Ik pak hrm dan weer even bij me en troost totdat het ergste verdriet over is en dan leg ik hem opnieuw aan. Het kost soms even iets meer moeite maar ja...
Jeeej Gister de hele dag aan de borst, op zijn avond voeding van 1930 uur na, en wat denk je meneer heeft gewoon de hele nacht door geslapen tot 0530 vanmorgen. oja en om 2215 kwam hij overstuur even een paar slokjes nemen... Hoop dat het blijft
Heel herkenbaar, bij alle drie trouwens. Ik noemde dat bij M al 'brullen aan de borst'. Hoorde echt bij bepaalde fases dat ze dat deed. Ging ook gewoon weer over. Bij M werd ik er heel onzeker van. Bij T was het al meer: ach gossie knulletje . Probeer te vertrouwen in jezelf en in je lijf. Misschien wordt je zoontje rustiger van inbakeren? S drinkt savonds vaak heel onrustig en als ik hem tijdens het voeden inbaker gaat het al beter.
Ik heb trouwens wel eens biobim melk in huis gehad en ik vond het een ramp. Een grote klonterboel! Misschien lag het aan ons hoor (we hebben ons er ook niet verder in verdiept want M moest ook poedermelk niet uit de fles of van een lepel).