Voorbereiden van 4 jarige op kraamtijd

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Rebma, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben inmiddels 26 weken zwanger van mijn tweede kindje. Mijn oudste is 4 jaar. Hij is heel erg bezig met de komst van de baby, maar hij vindt het heel moeilijk om te begrijpen hoe het straks gaat als de baby eenmaal geboren is. Hij is heel erg bang dat mama geen tijd meer voor hem heeft. Vandaag hadden we het erover dat als de baby geboren is dat er iemand in huis komt om voor mama en de baby te zorgen. En dat hij dan heel voorzichtig moet doen met mama als ze nog op bed ligt. Nu vraag ik me af hebben jullie nog tips om mijn kleine drukke man die straks grote broer wordt voor te bereiden op deze 1e heftige tijd?
    groeten Rebma

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Jullie doen het prima hoor, erover blijven praten en hem er bij betrekken is goed. Je kunt tegen hem vertellen dat de baby nog niet zelf kan eten, dus dat dat gegeven moet worden. Maar dat er ervoor en erna tijd is om met hem te spelen. Dat de kraamverzorgende de was en zo komt doen, zodat jullie dan tijd hebben voor hem. Ga je borstvoeding geven? Lag hem dan uit wat het inhoudt. Je weet nooit hoe een kind reageert van te voren, maak je niet teveel zorgen. Je kunt dat overbrengen op je kind. Als hij merkt dat jullie er soepel mee om gaan, dan gaat hij daar makkelijker in mee.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina