Ben afgelopen week na veel twijfelen toch begonnen met bijvoeding. Ben daarbij ook van 5 naar 4 flessen gegaan. Ik kreeg de 5 flessen niet meer in de dag gepropt, ook gezien het slaapschema van Milan. Ben dus langzaam begonnen met een fruithapje en wat rijstebloem. We doen het nu zo: 8.00 fles 180/6 (evt. 2 eetlepels rijstebloem) 10.00 (ongeveer): half potje fruithap, opbouwend naar een heel potje 12.00 fles 180/6 16.00: fles 18/6 18.00: wil ik over een week of 2 beginnen met groentehapje 20.00: fles 180/6 (met 2 of 3 eetlepels rijstebloem. Ben toch beetje onzeker hierover. Graag jullie mening!
Inderdaad, is toch mooi zo Bedenk wel dat je op een minimale hoeveelheid flesvoeding zit nu. Bijvoeding mag tot 6 maanden verder geen melkvoeding meer vervangen.
Lijkt mij goed. Gaat het goed met het fruit? Wat die minimale hoeveelheid betreft: volgens mij hangt dat ook wel van je kindje af. Onze dochter ging met vier maanden van vijf flessen van 150/5 naar vier flessen van 180/6 en in het begin dronk ze die niet helemaal leeg. Maar ze groeide wel goed. En wij begonnen pas later met bijvoeden, dus ze kreeg toen alleen maar flessen (zonder rijstebloem). Dan zou ze dus "te weinig" gehad hebben. Maar volgens haar was het wel genoeg. Dat weet ons eigenwijsje namelijk zelf (ehm, denkt ze?). Pff, wel lastig af en toe hoor, gisteravond dronk ze maar 50 ml! Ik probeer dan toch vast te houden aan het idee dat ze het zelf echt kan aangeven, want dat heeft ze tot nu toe altijd goed gedaan.
Ja wij zaten met die leeftijd ook op 4 flessen en ik heb nog steeds een joekel van een kind Volgens mij is het vrij gebruikelijk om dan op 4 flessen te zitten