Welke kv bij verborgen reflux klachteb

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Livia75, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hallo,
    Ik wil de bv gaan afbouwen na lang gepieker.
    Mijn zoontje van 7 weken heeft volgens mij verborgen reflux.
    Ik hou alle leefregels al een tijdje vol maar zonder resultaat.

Welke merk en soort kv raden jullie aan?
    Ik heb jpbm geprobeerd maar daar ging hij 1,5 uur hard van huilen.
    Hij heeft gevoelige darmen (door AB en dysmatuur).

Alvast bedankt voor het meedenken!
    Mira

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou het eerst even overleggen met de kinderarts want er zijn verschillende soorten.
    Zo heb je de A.R, nutramigen AA, de HA, en de pepti.
    En welke nou het beste is voor je kleintje zul je dus even het beste kunnen overleggen.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #3 Zoe123, 28 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2014
    Als je alle leefregels al hanteert en er is geen resultaat dan zou je toch eens langs de HA kunnen gaan voor medicatie..
    Ik ben uiteraard pro-bv maar......bij reflux is bv echt een stuk "makkelijker" omdat dit onbeperkt is. Als je om 12 uur hebt aangelegd mag je dat om 13.00 weer doen. Bij kv zit je aan een limiet: best lastig als je kindje grote drinkbehoefte heeft!

Hier na start van nexium/motilium een ander kind.
    Rust in.zijn lijfje,bij het slapen en de voedingen.
    Wel pas na 6 maanden ploeteren en wegestuurd worden bij de HA/KA...

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik heb zo weer een afspraak bij de ha, en ik hoop dat hij me wil doorverwijzen naar een kinderarts.

Ik weet dat bv beter is bij reflux, het verteert ook sneller en is dus sneller uit het maagje.

De bv loopt bij alleen niet zo soepel en ik voel me daardoor overbelast en schuldig dat ik zo weinig kan genieten van mijn kleine knul.
    Hij drinkt nu ook maar kort dus vannacht heb ik hem gekolfde melk gegeven omdat ik me zorgen maak over wat hij nu binnen krijgt.

Ook heeft hij spruw wat het nodige gedoe geeft.

Petje af voor alle bv mama's maar ik word er niet blijer van :(.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Schuldig hoef jij je zoiezo niet te voelen!

Ik herken alleen veel van wat je schrijft (prematuur kolven reflux)
    en weet dus wel dat de juiste medicatie (in combi met het voorbijgaan van die eerste zware periode) voor veel rust kan zorgen.
    En dat bv op de lange termijn makkelijker is.

Maar wat je ook kiest,laat je in ieder geval niet afschepen.
    Bv of kv, de spruw en reflux gaan niet vanzelf weg.
    Als je niet serieus genomen bent,vraag om een second opinion.
    Anders blijf je aanmodderen..en dat wil je echt niet!

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bedankt Zoë
    Huisarts heeft na mijn aandringen nu een soort zantac voorgeschreven en we gaan dit een week proberen.

En ik heb een lactatiekundige gesproken en die heeft me ook weer wat verder geholpen.

Ik kijk het dus nog even aan met de bv want ik wil niet teveel tegelijk voor hem veranderen, maar het blijft pittig.

Nu duimen dat medicatie wat helpt voor de kleine knul.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wacht het even af maar blijf alert!
    Dat je HA je heeft geholpen is best oke, vaak doen ze het af als "het hoort er bij".
    Heb je het idee dat er toch geen verbetering is,trek dan weer aan de bel.

Hopelijk vinden jullie snel wat rust, bv of kv, maar ook de klachten!

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik vind de opmerking bv is beter tegen reflux toch zooooooo raar.
    Ik snap wel dat je dat zonder grens mag geven maar 12 a 14 keer per dag kleine hoeveelheden is voor jou ook niet fijn.
    Ik heb 3 mndn fulltime gekolfd nou mijn zoon dronk maar 60 a 70 cc toen hij naar veel voedingen de Nestle nan ar kreeg dronk hij ineens 210+7 schepjes dus kijk eens aan!!

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #9 Zoe123, 28 mrt 2014
    :(

Ik schreef "makkelijker".
    Maar goed, het is inderdaad voor een reflux-maagje prettiger.
    Juist omdat het zo licht verteerbaar is.Wat ts zelf al aangeeft.
    Is niets raars aan toch?

Het gaat hier om een kleine baby. Bij reflux zijn vaker kleinere beetjes (bij kv) aan te raden. Dus zulke grote flessen (210 cc) dat is contra-reflux.
    Ik vraag me ook af,waarom,in jouw opinie,is dat zo'n enorme verbetering?

"12 tot 14 voedingen"
    Waar staat dat ts 12a14 x kleine hoeveelheden "geeft"?
    :(

10. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ons ik juist in het ziekenhuis verteld dat minder voedingen juist beter is! Dan is het maagje niet continu "vol". Wij zitten overigens nog steeds op 6/7 voedingen maar zij raden dus 5/4 voedingen aan....

Ook is ons verteld dat ze motilium niet meer geven vanwege ernstige bijwerkingen. En zantac ook niet meer.... Ik hoor maandag wat wel mogelijk is. ;)

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    #11 Zoe123, 28 mrt 2014
    Ja,dat advies kreeg ik ook toen zoon in het ziekenhuis lag.Maar ik heb er weinig mee gedaan. Voor een kindje van 7 weken is 6/7 voedingen heel normaal (en als je naar 4 voedingen gaat bij bv stort je productie ook nog eens in).

Het klopt dat refluxkindjes zich kunnen "overeten", zoon wou s'nachts eigenlijk de hele nacht drinken.En daarmee werd zijn maagje steeds weer gestimuleerd.
    Maar ja,als je pijn hebt,is het logisch dat je die wil verzachten.

Bv is licht verteerbaar,en de kv variant voor reflux kindjes ook.
    Een klein beetje vult het maagje niet tot de rand, en geeft daardoor minder kans op spugen en/of irritatie van de slokdarm.
    Een volle maag doet dat wel.

Toen zoon aan de nexium/motilium ging was het ook snel gedaan met de nachtelijke toestanden (het vaak willen drinken).
    Vreemd dat het ziekenhuis het niet meer voorschrijft?

12. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Enfamil!

13. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ons zoontje is bijna 3 maanden :) En ik geef Neocate kunstvoeding ivm koemelkallergie. Maar dat vind hij HEEL vies. Arts hoopte dat de relflux klachten hiermee ook weg zouden gaan. Nu een week verder en ik weet niet goed of het beter gaat, 'S nachts sliep hij sowieso goed maar verlsikte zicht zoveel. Dit is volgens mijn man minder...
    Ook drinkt hij ineens stukken minder; vandaag zelfs van 840 cc naar 670 cc....Ik bedenk met net; misschien dat het dus wel werkt? ;):p Maar met zijn bijna 7 kilo mag hij veel meer voeding hebben :( Dus ik weet het niet zo goed. Kijken hoe hij deze nacht slaapt op zoveel minder voeding.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom niet? Wat is daar 'niet fijn' aan?

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Typisch kunstvoedingsadvies, dat volledig voorbijgaat aan de natuurlijke behoefte van zuigelingen. Minder voedingen zijn tegennatuurlijk, de natuirlijke toestand is dat er altijd wel 'iets' in de maag zit, aar dat de maag nooit 'vol' is.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

Nou ik denk dat het voor je nachtrust ook niet helemaal optimaal is en vooral als je er nog bv nog een hebt rondlopen die ook aandacht wil.

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Het lijkt me niet logisch dat een kindje van 4 mndn nog maar 60 a 60 cc drinkt en dan 22 van de 24 uur huilt.
    Hij huilde ook niet meer sinds hij die voeding kreeg.

12 tot 14 voedingen hebben zowel ka als de verpleging in het zh mijzelf verteld.

18. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Inderdaad 12-14 voedingen per dag lijkt me pittig.
    Mijn zoon komt nu om de 2,5 uur en dat vind ik al pittig.

Ik heb besloten om heel rustig de bv af te bouwen, ik heb nl nog een vriezer vol melk dus ik kan voorlopig vooruit.

Ik ga daarna bekijken hoe het gaat en dan de keuze maken voor welke voeding.
    In het boek reflux baby raden ze voeding met jbpm af omdat dit te zwaar kan zijn voor ee darmpjes. Mijn ha gaf dat ook aan.
    Denk nu aan Hipp, biologische flesvoeding.

De medicatie lijkt overdag te werken, snachts helaas niet . Hij is na 30 minuten al wakker en dan komt de bv/zuur/slijm omhoog.
    Hij spuugt niet maar het hangt in zijn keeltje en zijn neusje.
    Zo zielig!

En ik denk dat jullie wel herkennen hoe vermoeid ik inmiddels ben na weken nauwelijks slaap. :(

Ik begrijp de discussies natuurlijk maar ik denk dat ke ha/ka en zhuis roch hun eigen protocollen hebben. Ik hoop dat de verschillende aanpakken voor jullie werken!
    Ik houd in elk geval de tip achter de hand om kleinere porties fv te geven (en dus vaker te voeden). Hoop alleen dat het snachts niet hoeft!

19. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    En one of a kind, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik ben ook bewust alleenstaande moeder, stoer en leuk dat je voor een tweede kindje bent gegaan.
    Kan ik me nu na alle zorgen rondom mijn zwangerschsp/bevalling en zorgen gezondheid/groei van mijn zoon nog niet zo goed voorstellen. ;)!

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is normaal en natuurlijk voor een zuigeling om zo'n 12 keer per 24 uur een voeding nodig te hebben. Zo zijn ze biologisch voorgeprogrammeerd. En als je als moeder ook gewoon zorgt dat je heel veel (lichaams)contact met je kind hebt, dus gewoon draagdoek en kind op je kamer, dan raak je zo op je kind ingesteld dat het niet vermoeiender is, omdat jouw slaappatroon en dat van je kind op elkaar ingesteld zijn.

En een ander die aandacht wil...zuigeling hoort voorrang te krijgen.

Deel Deze Pagina