Wanneer fles vervangen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hinke89, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hinke89

hinke89 Lid

17 nov 2013
    9
    0
    0
    Hallo, even een vraagje...
    Na hoeveel tijd vervangen jullie de flessen? Ik heb een avant en een dr Brown fles, beide 2 maanden oud nu. De spenen heb ik al een keer verwisseld, ik was ze elke dag af en kook ze daarna uit. Nu zijn de flessen een beetje vaag aan het worden, waarschijnlijk aanslag denk ik.
    Tijd voor een nieuwe of kan je de aanslag er ergens mee uit krijgen?

2. Mimime

Mimime Niet meer actief

Als je ze uitkookt hoef je toch niet elke paar maanden nieuwe te kopen?
    Spenen vervangen ok, maar de flessen zou ik niet doen als ze niet stuk zijn, maar misschien ligt dat aan mij, hier wisselen 3 flessen elkaar af 😊

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Heb je een vaatwasser? Anders eens meedraaien in de vaatwasser. Ik zou ze ook niet wegdoen hoor, het doel wordt toch ook met vale flessen bereikt? ;)

4. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik heb meerdere flessen, dus je kan ook meerdere flessen kopen zodat je ze minder vaak hoeft te gebruiken en ze dus minder snel vaal worden. Maar ik had denk ik nieuwe gekocht na een paar maanden. Ik heb difrax flessen en die worden niet vaal.

5. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Eum bij de eerste hebben we nooit nieuwe flessen gekocht, ook geen nieuwe spenen overigens...Nu doen we ook nog met de eerder flesjes...
    Hebben er 3, kook ze niet elke dag uit, eens in de 3 dagen ong...

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik kocht ook alleen nieuwe spenen als ze kapot waren..

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Uhm, mijn zoontje is bijna 10 maanden en gebruikt al die tijd al dezelfde fles. Difrax S fles, ziet er nog steeds als nieuw uit. Elke dag mee met de afwas, net als de spenen. Die vervang ik ook alleen wanneer ze kapot zijn.

8. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    ik zal het nog sterker vertellen....ik gebruik dezelfde flessen als bij mijn dochter die al 7 is :) Wel spenen vervangen natuurlijk.Er gebeurd niks mee als je ze regelmatig afwast en uitkookt hoor.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zelfde flessen bij twee kids, aantal was al tweedehands, aantal heeft bij vriendin tweede ronde gekregen.

10. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hihi hier ook (Avent) flessen zo oud als mijn dochter. Gaat nu richting de 2 jaar. ;) Ik bedenk me wel dat ik misschien even een nieuw speentje moet kopen.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Aanslag kan je ook wegkrijgen door bij het uitkoken een beetje azijn in het water erbij te doen.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aanslag kun je ook voorkomen door de flessen altijd goed schoon te borstelen met een zachte flessenborstel, en niet alleen maar te spoelen (wat veel mensen nog doen).

Deel Deze Pagina