Hallo, even een vraagje... Na hoeveel tijd vervangen jullie de flessen? Ik heb een avant en een dr Brown fles, beide 2 maanden oud nu. De spenen heb ik al een keer verwisseld, ik was ze elke dag af en kook ze daarna uit. Nu zijn de flessen een beetje vaag aan het worden, waarschijnlijk aanslag denk ik. Tijd voor een nieuwe of kan je de aanslag er ergens mee uit krijgen?
Als je ze uitkookt hoef je toch niet elke paar maanden nieuwe te kopen? Spenen vervangen ok, maar de flessen zou ik niet doen als ze niet stuk zijn, maar misschien ligt dat aan mij, hier wisselen 3 flessen elkaar af 😊
Heb je een vaatwasser? Anders eens meedraaien in de vaatwasser. Ik zou ze ook niet wegdoen hoor, het doel wordt toch ook met vale flessen bereikt?
Ik heb meerdere flessen, dus je kan ook meerdere flessen kopen zodat je ze minder vaak hoeft te gebruiken en ze dus minder snel vaal worden. Maar ik had denk ik nieuwe gekocht na een paar maanden. Ik heb difrax flessen en die worden niet vaal.
Eum bij de eerste hebben we nooit nieuwe flessen gekocht, ook geen nieuwe spenen overigens...Nu doen we ook nog met de eerder flesjes... Hebben er 3, kook ze niet elke dag uit, eens in de 3 dagen ong...
Uhm, mijn zoontje is bijna 10 maanden en gebruikt al die tijd al dezelfde fles. Difrax S fles, ziet er nog steeds als nieuw uit. Elke dag mee met de afwas, net als de spenen. Die vervang ik ook alleen wanneer ze kapot zijn.
ik zal het nog sterker vertellen....ik gebruik dezelfde flessen als bij mijn dochter die al 7 is Wel spenen vervangen natuurlijk.Er gebeurd niks mee als je ze regelmatig afwast en uitkookt hoor.
Zelfde flessen bij twee kids, aantal was al tweedehands, aantal heeft bij vriendin tweede ronde gekregen.
Hihi hier ook (Avent) flessen zo oud als mijn dochter. Gaat nu richting de 2 jaar. Ik bedenk me wel dat ik misschien even een nieuw speentje moet kopen.
Aanslag kun je ook voorkomen door de flessen altijd goed schoon te borstelen met een zachte flessenborstel, en niet alleen maar te spoelen (wat veel mensen nog doen).