Bij de 1ste kv en nu twijfel bv? combi kv en fv Veel vragen..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pina123, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    Hoi dames,
    Ik hoop dat jullie ervaringen me wat dichterbij mijn besluit halen..
    Het zit namelijk zo; Bij mijn eerste was ik stellig KV! Dus ook gedaan. Maar ik vond het in de eerste dagen wel moeilijk, zoonlief zocht zo om de borst, en ik had melk genoeg..

Nu twijfel ik, ik ben een ontzettende preutse dame, dus wil niet in bijzijn van de familie bv geven. Maar het lijkt me wel handig om het s nachts te doen.

Kun je ook een combinatie maken met overdag afgekolvde melk in fles of KV en dan snachts gewoon de borst?

Dat leek mij wel heel handig. Kindje went aan kv en fles en tevens krijgt ze bv.

Maar weet niet of het kan!
    Alvast bedankt voor de reacties!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    dat kan wel en je kan ook kiezen om thuis te voeden op een rustige plek.
    Ik ben niet preuts maar niet iedereen in de familie hoeft erbij te zijn.
    Ik ga gewoon op een slaapkamer zitten en met uitstapjes plannen we een beetje tussen de voedingen door.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat is best lastig, zeker in het begin.

Een borst moet regelmatig "geleegd" worden om de productie goed op peil te houden. In het begin is dat echt vaker dan alleen 's nachts. Dacht dat men 8-12 keer per dag voeden aanhield om de productie goed op gang te helpen en te houden. Dus ik ben bang dat met alleen nachtvoeden de productie snel terugloopt, ook die van de nacht. Pas na ongeveer 9 maanden is de kans groter dat je productie op peil blijft als je zo weinig voedt.

Meestal zijn er ook wel plekjes te vinden waar je rustig kunt voeden. Familie heeft vaak wel een kamer over om te voeden. In de stad zou je in een pashokje kunnen gaan zitten. En thuis ga je lekker op je bed liggen als er beneden visite is.
    Je kunt het toch gewoon proberen, stoppen kan altijd weer..

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ik voedde vaak boven als er familie oid was. Mijn zoontje was op een gegeven moment nogal snel afgeleid, dus dat was sowieso handiger.

5. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Je kunt alle voedingen af gaan kolven, maar dat is erg veel werk (spreek uit ervaring want ben een fulltime kolver geweest vanaf 8 weken omdat zoonlief onrustig was aan de borst). Ik gaf 's nachts en de eerste voeding 's ochtends aan de borst (dan was hij erg rustig) en overdag een fles met BV. Als je met ongeveer 8 tot 12 voedingen zit als het kindje net geboren is, ben je echt continue met voeden bezig (kolven, fles geven, kolven, fles geven etc etc etc). Maar het kan dus wel, realiseer je of je dit wilt en kunt volhouden.

Succes met de keuze.

Jille

Deel Deze Pagina