Ik geef nu bijna 4 maanden borstvoeding en heb nooit echt moeite gehad om de productie op peil te houden. Sinds ik ben begonnen met werken(een maand geleden) is het wel iets teruggelopen, maar het was prima te doen, zeker als ik weer een paar dagen thuis was. Als ik kolfde dan deed ik een kwartiertje over 160/170 cc, grotendeels 1 borst. Maar nu loopt het echt terug, ik word er ontzettend onzeker van. Mijn borsten blijven leeg aanvoelen en mijn zoon is ook echt niet tevreden na een voeding. Het is niet dat hij niks binnenkrijgt dus uiteindelijk legt hij zich er maar bij neer heb ik het idee, maar hij trekt wel, en wordt erg boos als er niks meer uitkomt. De werkdagen deze week kreeg ik er na 4 uur met moeite 150 uit na een half uur kolven met 2 borsten. Ik heb al even op borstvoeding.com gekeken wat de oorzaken kunnen zijn, het is waarschijnlijk een combinatie van een aantal dingen; druk met vanalles, vaker de fles dan eerst, hij stopt sneller met drinken dan eerst, etc. Hebben jullie goede tips? Wat is domperidon precies? Ik hoorde dat het normaal is om een dip te hebben rond deze tijd maar hoe komt die dip dan weer goed? Hij zit nu op de 6 voedingen (zo ongeveer 19 uur, 01 uur, 06 uur, 09.30 uur, 12 uur, 16 uur), is het dan handig om de dagen dat ik thuis ben gewoon heel vaak te gaan voeden ofzo? Of tussendoor kolven? Maar dan ben ik weer bang dat er helemaal niks inzit als hij daarna weer komt.. Alvast bedankt!
6 - 5 -3.5 - 2.5 - 4 - 3 Ik heb ff uitgerekend hoeveel tijd er tussen de voedingen zit. Ik ben een groot voorstander van op verzoek, maar ik vind dat er soms wat veel tijd bij jou tussen zit. Als jij nou op je werk om de drie uur gaat kolven en niet zoveel tijd tussen de 7 uur voeding en de 1 uur voeding laat? En wie weet 's avonds flink veel clusteren? Ik lees trouwens dat je je zorgen maakt over de 150 cc uit twee borsten na 4 uur. Ik vind dat een mooie hoeveelheid, maar mijn dochter drinkt volgens mij in vergelijking met anderen Hier niet zulke grote hoeveelheden. Ik zou denk ik eerst eens kijken of je door wat minder tijd tussen voedingen en.kolven te doen of je daarmee de boel kunt verbeteren ipv direct naar medicijnen te grijpen. Drink je trouwens op je werk genoeg?
Bedankt voor de tips maartje! Ik heb hem gister om 23 uur voor een voeding geplukt en toen kwam hij weer om 3 en om 7, een beetje een extra voeding dus, ik ga dit proberen even vol te houden en op vrije dagen sowieso om de 3 uur aan te leggen. Verder kan ik misschien wel wat meer drinken ja. 's avonds clusteren gaat niet echt, want hij valt echt in slaap om 19 uur en om hem dan telkens wakker te maken..
De beruchte 4 maanden dip .. Ik zou als het kan een soort van regeldag in plannen als hij niet zoveel wil drinken dan zou je zelf moeten kolven alsof het een regeldag is. En als het kan wat vaker aanleggen. In de meeste gevallen komt het goed hoor !
ik heb ook grote dips gehad ook rond die tijd.. hier hielp het na de laatste avond voeding ( dus in jullie geval 19u...bijv elke avond dan om 21u of 22u te kolven ...dat kan je dan opsparen) Gewoone en standaard iets van maken...dat krikt het ehct op...en kan je sowieso een voorraad mee opbouwen.. verder geoeg eten en drinken, en bijv 3e en 4e borst aanbieden.. of mss ietsje eerder opstaan, dus niet pas voeden om 0930...maar een uurtje eersder ofzo (dat je mss om de 3u kan aanleggen)
Bedankt voor de tips! Het is nu helemaal erg, ben vanochtend ziek geworden en heb tot nu toe niks binnen kunnen houden. Net gekolfd en er kwam maar 30cc uit beide borsten. Net dus maar wat afgekolfde melk gegeven en daarna nog de borst aangeboden. Ik wil zó graag bv blijven geven, maar het zit me even allemaal niet mee, bah.
ik had trouwens altijd de syntoncinonspray nodig bij kolven...mn tsr deed het heel traag als ik kolfde...dat hielp mij wel bij dipjes! balen zeg, en anders gewoon je ha bellen..
Waar haal je die spray? Mijn tsr is idd erg traag als ik kolf, soms duurt het wel 1.5 minuut ofzo. Ik moet zeggen dat mijn productie zich verbazingwekkend snel herstelt nu ik me weer beter voel, hij drinkt om de 3 uur en lijkt tevreden te zijn, hopelijk wordt het alleen maar beter.
oh gelukkig maar, ik had mn huisarts gebeld met het probleem en kreeg het direct op recept! mn zoontje had op den duur ook geen geduld meer om te wachten op tsr in zulke dips! fijnd at het alweer beter gaat, tis ehct shit ff paar dgn maar daarna als het goe dis weer helemaal oke!
@ tsr: die komt bij het kolven bij mij ook pas na 1,5 minuut. Vind ik niet lang duren. Wat betreft het dipje. Zo te lezen is je kindje tevreden. Waarom gaan rommelen met voedingen en wakker maken. Je kan proberen om overdag vaker de borst aan te bieden. Als het probleem is dat je in de knel komt met de hoeveelheid voeding die je hebt, dan zou ik een keertje extra kolven op de dagen dat je thuis bent. Ik zou dat dan in de ochtend doen. Zo kun je ervoor zorgen dat je op werkdagen genoeg melk hebt om mee te geven aan de oppas/opvang.
Ik geef in de tekst aan dat mijn kindje niet echt tevreden lijkt na een voeding. Hierna ben ik dus nog ziek geworden en toen kolfde ik op een gegeven moment 30 cc uit twee borsten. Ondertussen heb ik contact opgenomen met een lactatiekundige en ben ik langs de HA geweest. de LK heeft mij geadviseerd om te wisselvoeden, zodat mijn zoon beloond werd met het TSR, en om dat weer te bevorderen heb ik van de HA neusspray gekregen. Het gaat nu weer de goede kant op, gister weer gewerkt en 3x120 cc gekolfd. Ik leg mijn zoon nu overdag nog om de 2.5/3 uur aan. Het is de eerste keer dat ik een LK ingeschakeld heb en daar ben ik erg blij mee.